utorok 31. marca 2015

Issue 14: Každý niekde začal

Dosť skoro po predošlom Issue som tu s ďalším. Je to síce trochu iný článok na tému, pretože nie je poučný, hodnotiaci ani neviem aký. Viete, nedávno som tak premýšľala nad tým, ako som začala písať, a čo som to vlastne písala, až ma napadlo, že prečo sa o to s vami nepodeliť.

Začnem teda mojim úplne prvými počinmi. Ani neviem, koľko rokov som mala, no podľa rokov na mojom kresliacom zošitku tak 10. Čo znamená, že som bola asi tretiačka (??). Všimnite si, že už vtedy som sa podpísala ako Foxy, už to takto ťahám 8-9 rokov.
Späť k tomu, čo som písala. Najprv vám vysvetlím, že sme boli štyri najlepšie kamarátky a všade sme spolu chodili. Jedna tancovala, jedna bola super múdra, ja som kreslila a posledná... no kedysi robila karate (s ňou som doteraz kamoška). Zbožňovali sme Totally Spies, ktoré vtedy chodili a stavím sa, že dnešné deti nemajú poňatia, že kedysi existovalo Fox Kids či Jetix, kde chodili skutočné rozprávky a ne Haňa Fontana. Proste dokonalé rozprávky ako Co je Andy?, Traja kamarádi a Jerry, Třída číslo 402 a TOTALLY SPIES! Seriál seriálov.
A prečo to spomínam? Lebo to ma inšpirovalo. A tak som teda písala príbeh o štyroch kamarátkach NKNS (najlepšie kamarátky na svete :DDDD a tiež ako Nikki, Kim, Natal a Selly), ktoré boli špiónky. Dokonca som si na tri diely nakreslila aj tri obálky, no napísala som len dva a absolútne nemám poňatia, o čo tam ide.
Prepíšem vám sem úryvky + pridávam aj fotky (vždy prvá a posledná strana). Ešte info - budem to prepisovať presne tak, ako to je, čiže aj s tými chybami, nech sa zasmejeme.
Všimnite si, že to vpravo som ja celé navrhla a to vľavo je vytlačené cez PC s dopísaným názvom! To sú vymoženosti :D
str. 1 a 7
"A tak postupom času sa ich on a jeho agenti snažili vyvičiť. O rok išli na prvú akciu keď že netrénovali spolu každa mala vlastný tím a každý tím vlastnú akciu. 
Na druhý deň po škole mala Nataly svoj tanečný krúžok, Kim svoj rozstlieskavačsky, Selly svoj vedecký a Nikki mala svoj boxersky. Keď vtom ich zavolal Joe spojil ich do 1 tímu pretože sú z 1 mesta.
Mali sa spoznať. Išli na ďalších 6 akcií a mali ísť na špiónsky tábor. Keď tam cestovali mini-busom tak sa niekde v lese pokazil.
Joe odkázal vodičovi Rimimu aby NKNS za žiadnu cenu nevýchadzali a, keď že je Timi super Agent vyšiel von že sa ide pozrieť na motor ale dievčata počuli iba jeho krik a už ho nevideli. Dievčatá museli vyjsť veď predsa nestrávia v tom aute večnosť." str. 2
 Všimnite si, že som zrejme nepoznala čiarky a nevedela tiež, že "keďže" je spolu heh.
Tretia časť už nie je - neviem či som ju dopísala, alebo len stratila, ale obálka je najlepšia :D
str. 1 a 10
"Do sály a vydela jak s davidom Mandy tancuje išla k nim spytala sa ho čo to robi veď prišiel s Kim. Mandy povedala zaňho: "Možno mu už nestačíš". (doplňujem len, že som pôvodne dala dopredu úvodzovky hore a na koniec úvodzovky dole :D) David, že to nie je pravda odvrhol Mandy a išiel Kim po pytie. Mandy sa rozplakala a nazúrila. Na plese boli už asi trištvrte hodinu. Keď NKNS išli na záchod sa prelíčiť zatial aj chalani šli na záchod. Všetky odišli, len Kim ešte ostala. Keď vychádzala niekto ju udrel po hlave a odtiahol preč. David sa o ňu strachoval a preto išiel za NIkki že sa tu už dlho neobjavila.
Všetky 3 išli za ňou na WC ale ona tam nebola iba jej kabelka bola na zemi pohodená monil tam nebol takže ho musela mať so sebou. Selly volala Joeovi Nikki volala Kim a Nat hľadala dôkazy lebo to sčista jasna vyzeralo na únos Kim nedvíhala. Do čerta. Joe povedal, že všetko čo nájdeme majú dať na analztu a, že sa pokúsi nájsť jej mobil. Nat našla blonďavý vlas mohol byť kimin, ale našla aj niekoho iného. Dali ho na analýzu." str. 9

Nedosť tu plačem zo slovosledu prvej vety, ale to čo som napísala na konci, preboha :D. Nat našla aj niekoho iného a dali ho na analýzu :DDDD

Potom som si dala krátku odmlku a k písaniu som sa vrátila o tri a pol roka, kedy som prečítala Upírsku akadémiu. Táto séria od Richelle ma tak navnadila na písanie, až som opäť začala, no nie len už krátke príbehy, ale skutočné kapitoly. Najprv som začala písať len tak do PC, lenže to mi nestačilo. Chcela som sa s tým podeliť. Preto som si založila blog - dany-books.bloger.cz - a tak sa v roku 2011 začalo moje blogovanie. Mimochodom, na tom blogu doteraz nájdete knihy, čo som napísala (ani neviem či sa to dá vôbec nazývať knihy). A je to tiež jediné miesto, kde sa to dá vôbec nájsť, keďže sa mi pokazil PC a prišla som o všetko.
Keďže VA ma inšpirovalo k písaniu, je zrejme jasné, o čom som písala. Presne tak, o upíroch. Začala som prvou knihou, ktorá až do polovice nemala názov, neskôr som tomu dala meno Mocou uväznená.
Ide o dievča, ktoré sa záhadne prebudí na druhom konci sveta v nemocnici v Detroite. Nechápe, ako sa dostala zo Slovenska do USA. Nakoniec po ňu niekto príde a odvezie ju do akejsi internátnej školy, kde jej oznámi riaditeľka, že je to škola pre upírov. 
Tak sa to začala a celkovo išlo o to, že hlavnú hrdinku - Izabelu, sa niekto pokúsil zabiť a upír (riaditeľkin syn - Evan (?)) ju zachránil, no musel ju preto zmeniť na upírku, čo je zakázané. Upíri sa rodia a v istom veku dosiahnu tzv. upírsku dospelosť, kedy prestanú starnúť. Izzy začne chodiť s tým, čo ju premenil, ona o tom nevie, potom sa to dozvie, s kamarátkou ujde a chytia ich Rebelanti - čo sú akože zlí upíri (v podstate Strigoi... Strigojovia? wtf). Zabudla som spomenúť, že každý upír má nejakú schopnosť, len jednu a jedinečnú. Nikto takú nemá, existuje len veľmi málo výnimiek. Evan ovláda oheň či čo to robí, som aj zabudla, a zázračne to dokáže aj Izzy + vie aj čítať myšlienky.
Unesú ju teda tí Rebelanti a tam je sama v dome s jedným zlým upírom - Darrenom, ktorý je veľmi sexy zeleno-oký, tmavovlasý Rebelant - ten ju má strážiť, lenže sa do seba zamilujú atď. A potom príde šéf Rebelantov a vysvetlí Izzy, že prečo ju zajal - lebo zistil jej tajomstvo. Izabella totiž prišla na to, že jej skutočná schopnosť je brať schopnosti pomocou pitia krvi od iného upíra. A tak má okolo 7 schopností - preto Mocou uväznená - a ten šéfko ju chce využiť.
Nakoniec sa jej podarí utiecť, kamošku jej zabili pred očami, dostane sa do školy, aby ich varovala, že Rebelanti chcú zaútočiť, strhne sa veľká bitka, Darren zomrie, Izzy je zronená, ale škola je zachránená.
Dobré čo? :D
Postavy z jednotky:
Pôvodne som plánovala zabiť hlavnú hrdinku, lenže ma na konci napadlo, že zabijem Darrena a napíšem aj pokračovanie. A tak som teda sériu pomenovala Mocou uväznená, prvá kniha sa volá V moci upíra (kliknite na názvy jednotlivých kníh a hodí vás na kapitoly ak sa chcete zasmiať :D), druhý diel je Zviazaní dušou a tretí Odhalení.
V dvojke som sa posunula o pár rokov, hrdinka ma namiesto blond - ružové vlasy (predzvesť pre mňa, keďže pár rokov na to som to isté zrobila aj ja :D), spí s kým príde, má viac schopností, neprišla na to, ako oživiť Darrena, dostane sa do internátu pre nepolepšiteľných žiakov (ako na tej škole upírskej), má divné sny, ktoré jej hovoria, kde má ísť, ak chce zachrániť svojho milého, tak teda ujde niekde do Ruska či kam som ju to poslala.
A tu som to kvalitne premiešala. ušla s naj kamoškom Nathanielom, ktorý je do nej zamilovaný. Lenže žena, čo chce zachrániť Darrena povie, že ak chce Izzy zachrániť svojho milovaného, musí sa obetovať niekto, kto ju miluje rovnako ako ju miloval Darren, čiže obetuje svoju polku duše a Izzy obetuje tiež polovicu svojej duše. Ona odmietne, Nathan to nakoniec urobí a Darren ožije. Avšak už nie je Rebelant a navyše s Izabelinou polkou duše získal aj polovicu jej schopností. A žili šťastne až do smrti.
 Postavy z dvojky:
Trojku som písala už na naliehanie mojich fanúšikov (narcis :D, lebo ja som veľmi populárna spisovateľka, ste nevedeli? :D). Proste dosť ľudí mi to čítalo a chcelo, aby som napísala ešte niečo a tak som začala a poviem vám, ako nebolo to zlé, konečne som nerobila toľko chýb a vedela som už ako tak písať, ale majstrovské dielo to tiež nebolo.
Keďže som sériu v dvojke ukončila, musela som vymyslieť nejaký dej do trojky. A práve vtedy vyšiel film Temné tiene s Deppom ako upírom. To bola moja inšpirácia. Vymyslela som teda príbeh o tom, ako ľudia zistia, že upíri existujú. Lenže dostala som sa len po 14 kapitolu a viac som nepokračovala.
 Tu však máte anotáciu aj s mojou kresbou.
Tretie pokračovanie príbehu o neprekonateľnej Izabelle a jej zakázanej láske ku hriešne krásnemu a nebezpečnému upírovi, Darrenovi. Útrapi v ich vzťahu sa ešte nekončia. Okrem týchto problémov zasiahne nadprirodzený svet aj nemilé prekvapenie, keď sa v ľudských správach objaví útok "krvilačného" upíra.
Ako sa Izzy vysporiada s novými ťažkosťami, ktoré jej osud prinesie?
Inak som na blog pridávala aj bonusové materiály ako - mnou nakreslené postavy, kapitolu What If (teda, čo by sa stalo keby...), keď som písala kapitolu príliš dlho hodilo som tam ukážku a čo môžu čitatelia očakávať, robila som banneriky a team ikonky a kadečo iné.
Jednu kapitolu som písala ručne, keď sme boli na rybačke :D
Pomedzi písanie dvojky či trojky MU (ani neviem) ma napadlo niečo nové. Príbeh o hanblivom dievčati, ktoré sa rozpráva so zrkadlom. Áno, so zrkadlom. Videli ste niekedy Heroes? Tam má jedna postava schopnosť (ani neviem či sa to tak dá nazývať), že sa rozpráva so zrkadlom, ktoré je jej akože diabolské ja. A presne toto som písala. Teda že sa v noci postava zmení na tú zlú zo zrkadla a po nociach vraždí démonov. Ani neviem kde som skončila, no po žiadnu zápletku som sa ani nedostala. Nazvala som to... fú, už si normálne nepamätám, ako sa to volalo. VRAHYŇA V SUKNI! Musela som si to vyhľadať na Mamtalent.sk odkiaľ som to inak vymazala, ale názov ostal. Nakreslila som si aj hlavnú hrdinku.
Vždy som bola taká kreatívna v menách :D
Pred rokom som do školy písala poviedku do nejakej súťaže, ktorú som nazvala Ľahostajnosť - vírus. Je aj tu na blogu, ak by ste si ju chceli prečítať (klik SEM). Poviem vám, že od prvej knihy MU po túto poviedku som sa neskutočne zlepšila. Aj keď je pravda, že neznášam písať na nejakú určenú tému, v tomto prípade to bola ľahostajnosť, preto mi táto poviedka robila problém. Začala som písať, čosi som tam písala až som si uvedomila, že to s témou nemá absolútne nič spoločné. Na konci som to však nejako vysvetlila. Budem opäť narcis a poviem, že sa mi páči, ako som to napísala hihi.
"Nevšímame si ani maličké náznaky svetla medzi tmavými tieňmi tohto sveta."

A tak som sa cez tento dlhý článok dopracovala až k súčasnosti. Už takmer rok píšem knihu s názvom Skaza Zeme, o ktorej mám každý mesiac inú mienku. Naozaj si dávam záležať na tom, aby som to po sebe prečítala aj zopárkrát a skontrolovala chyby, mám dopredu premyslený dej a nevymýšľam za pochodu, stále to upravujem... Stále si však myslím, že ešte na sebe musím riadne pracovať, aby sa mi raz  v budúcnosti podarilo čosi vydať.
Tu je anotácia:
Som Damien. Dlhovlasá, kostnatá brunetka, to som ja. Nikdy som nezažila svet bez bolesti, utrpenia či straty. Narodila som sa a stále žijem na tomto zničenom svete. Planéta je zničená, ľudstvo vymiera. Jediná záchrana je držať pokope a byť silný. Lenže ľudia sú až príliš skazení na to, aby si pomáhali. Už nás nič nezachráni. Som Damien a som jedna z mála, ktorí prežili skazu Zeme.
Viac info? Klik SEM

Nápadov mám milión (všetko si zapisujem do PC) a na každý nápad som už čosi začala, no akosi som dokázala pokračovať len v SZ, snáď sa mi to podarí čoskoro dopísať.
Tu aj ukončím tento neskutočne dlhý článok. Zajtra inak čakajte Photodiary.
Prajem pekný zvyšok dňa :)

7 komentárov:

  1. Totally Spies boli najlepšie! To bol seriál môjho detstva a ako to bežalo na Jetixe, tak som videla každú časť hádam aj 6x... inak, teraz to chodí na Nickleodeone, nové časti, ale zmenili úvodnú zvučku, tak to nemá také grády, ale aj tak to sledujem ako divá a môj mladší brat po mne pozerá ako po debilovi :D
    Inak tie obálky sú super. Ja v tom veku by som nič také nenapísala a tak trochu závidím tým, ktorí začali písať tak skoro, že majú takéto spomienkové výtvory. Ja som svoj prvý príbeh napísala asi v 6/7 triede a bola to FanFiction... nuž, jediné čo si pamätám bolo, že tam hral Daniel Radcliffe :D Ale tie neskoršie výtvory mám aj vytlačené a keď vidím tie slovosledy a slovné spojenia, o ktorých som si vtedy myslela, že sú "cool" tak ma striasa (ale medzi kamoškami to zožalo úspech :D ).
    Je super, že píšeš knihu, dokonca znie zaujímavo, takže budem držať palce a budem veriť, že to dokončíš, pretože nie je horší pocit, ako nedokončiť príbeh... sama o tom čosi viem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Totally Spies najlepšie boli, ako fakt :D si neviem predstaviť detstvo bez nich :( :D asi si ich idem nájst na YT a pozerať :D
      Hej aj tie moje príbehy NKNS špionky kamaratky zožali úspech medzi kamoškami :D ale to bude asi preto, že mali malé nároky čo sa týkalo gramatiky :DD
      ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Špiónky boli super, furt som ich kukala. Ale okrem toho a Gumkáčov a Káčera Donalda - to som zbierala jak blbá ešte aj komiksy. :D:D
    Inak do tej súťaže s tou ľahostajnosťou som sa musela zapojiť aj ja :D Ale my sme museli písať skôr takú úvahu ako slohovú prácu a najlepšie veci tam potom profák odoslal.
    Inak je fakt sranda, že väčšina ľudí začína s písaním pri upíroch. Vlastne moje úplné začiatky neboli tam, väčšinou som písala iba o babách, čo našli tajomnú knihu a dostali sa do iného sveta, kde boli princovia, ale to sa mi nikdy nepodarilo dokončiť a úprava toho textu bol des. S upírmi som to dotiahla až na druhý diel, ale potom som sa nejako veľmi zamotala, tak som s tým sekla a odvtedy píšem V znamení ametystu. :D Ale pri tomto už dúfam, že sa nezamocem a vydržím. Rada si nahováram, že som sa poučila z predošlých chýb. :D:D
    Inak s písaním držím palce, čítala som už zopár kapitol zo SZ, ale mňa to takto na blogoch čítať nebaví. Kedysi som opravovala poviedky na pokračovanie a asi mi z nich tak hrablo, že nič, čo čítam priamo na nete, sa mi nepáči. A väčšinou čakám, kým je niečo dokončené, až ptm sa do toho púšťam, lebo veľa ľudí s obľubou začne, ale s ešte väčšou obľubou nič nedopíše. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD Gumkáči! :D to som pozerala jak úplne totálne malé decko každé ráno na markíze (či stvčke) :D
      Mňa inak z neznámych dôvodov nebaví písať obyčajné dajaké romantické príbehy, proste to musí byť nejaké to fantasy, kde si môžem povymýšľať všetko možné a nikto nebude namietať :D ako tí upíri. ako kto vymyslí, že je upírska škola rozdelená na internáty podľa toho, čo upíri chcú robiť - čiže strážcovia, doktori a neviem čo všetko som tam dala a ešte je tam aj internát pre tých, ktorí sú neustále po škole :D proste WTF :D alebo že oživí rok mŕtveho priateľa upíra... ach :D
      ja som kedysi tak stále čítala, ako poviedky a knihy a neviem čo po blogoch, ale nejako ma to prešlo a dopadla som asi tak jak ty, že ma takéto čítanie na blogoch nebaví už :D

      Odstrániť
    2. Tak aj ja mám väčšinou nápady iba na nejaké fantasy a sci-fi veci, občas si sadnem aj k NA príbehu, keď mi už zo všetkého hrabe, ale inak sa zameriavam iba na jednu vec, lebo keby ich píšem dvesto naraz, tak mám z mozgu totálny guláš už.
      Upíri bývali fajn, ale už pomaly vychádzajú z módy, ja som už dávno nič upírske nečítala, aj keď... možno by som aj dačo skúsila. :D Staré dobré časy :D

      Odstrániť
    3. Toto presne, že ja nedokážem písať dve veci naraz :D napíšem si akurát tak nápad dakde, kus úvod, aby som vedela, čo ma to vlastne napadlo a vrátim sa späť k tomu hlavnému :D
      Upíri už podľa mňa aj z módy vyšli :D ale ako písať o nich je podľa mňa dosť sranda :D

      Odstrániť
    4. Kým je to sranda pre teba, je dobre, ale ak by to už ani teba nebavilo písať :D to už by bola škoda. Niekedy je to ako so seriálmi, Pri niektorých už ani nwm, prečo ich ešte kukám a rovnako je to s niektorými príbehmi... nevieme, prečo ich ešte furt píšeme. Ja som sa takto nasilu držala môjho nápadu s upírmi a nikam to neviedlo :D :D Ale tak velice rada si navrávam, že som sa aspoň poučila s vlastných chýb :D :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať