utorok 5. mája 2015

Christina Lauren - Beautiful Secret

Originálny názov: Beautiful Secret
Autor: Christina Lauren
Séria: Beautiful Bastard
Diel v sérii: štvrtý
Dátum vydania: eng 4/2015
Vydavateľstvo: Gallery books
Počet strán: 400 
Hodnotenie GR: 4,20

Fun  3,5/5
Love  3/5
Boyfriend  3/5
Tears  0/5

Anotácia:
Po tom, čo jej šéf oznámi, že ju posiela na dlhšiu pracovnú cestu do New Yorku, je Ruby naozaj prekvapená, aj keď vie,že je jedna z najlepších a najbystrejších mladých inžinierov v Londýne. Avšak je tu jeden háčik - musí stráviť celý mesiac, spolupracovať a dokonca aj bývať v tom istom hotely s Niallom Stellom, najlepším výkonným územným plánovačom, tiež známym ako Najsexi Žijúci Muž. Aj napriek tomu, že ho Ruby miluje už nekonečne dlho si je istá, že on nemá ani potuchy, kto je ona... až kým sa počas nočného letu do New Yorku nezblížia a Niall konečne neotvorí oči.
Nedávno rozvedený Niall len málokedy odhodí zábrany a poruší pravidlá. Sám by povedal, že je beznádejný, čo sa týka žien. No napriek tomu vie, že priateľská Kalifornčanka Ruby, je ako závan čerstvého vzduchu. A keď si Ruby zaumieni donútiť tohto sexi Brita, aby sa trochu odviazať, už nie je cesty späť. Tisícky míľ od Londýna je pre milencov ľahké predstierať, ale čo keď sa výlet skončí? Vydrží ich vzťah alebo sa rozpadne? 
Môj názor:
Prvé tri knihy ma naozaj očarili, preto som nedočkavo čakala na pokračovanie. Páčilo sa mi totiž, ako autorské duo písalo, páčilo sa mi, že to boli knihy z dvoch pohľadov, ale najme sa mi páčilo prostredie, v ktorom sa postavy vyskytovali. Bohatí chlapi v oblekoch s vlastnými firmami? Prečo nie?

"Niall," Will said, leaning his elbow on his knees. "She nearly dropped her drink in your lap when George asked if she was interested in anyone. And something tells me, she´d be first to volunteer to clean it up."

Keď Beautiful Secret vyšlo, okamžite som to začala čítať a neľutovala som to. Bolo mi jedno či sa mám učiť, alebo mám doma recenzák. Proste som sa na toto dielo neskutočne tešila. A prečo tak veľmi? Lebo konečne išlo o nové postavy, o niekoho úplne nového a dovtedy v sérií ledva spomínaného. Zároveň malo ísť o nové prostredie, teda Londýn.
Knihu vám ani nemusím nijako predstavovať či približovať dej, pretože si stačí prečítať anotáciu. Územný plánovač, hlavná hrdinka a.k.a. agent 007, žiadny Londýn a sexy trojka. Mám pocit, že takéto zhrnutie robím v každej recenzii. Taktiež mám pocit, že všetky knihy v tejto sérii začínajú rovnako, čiže skvelo.
Hneď ako som začala čítať som bola v tom. Nedokázala som sa od tohto diela odtrhnúť, neustále som sa smiala a cítila sa trápne spolu s hrdinkou pri istých pasážach. Autorky si ma úplne získali, no ja som sa neustále modlila, aby sa to nepokazilo, ako všetky konce doterajších dielov.
Písanie sa mi páčilo a aj stále páči. Mám tieto autorky rada práve kvôli tomu, že vždy dokážu popísať nejaké vtipné situácie, dokážu vymyslieť skvelé vtipy a zároveň píšu skvelo erotické scény. Áno, musím pochváliť aj toto, pretože Beautiful Secret je už štvrtý diel, čo by mohlo predznamenať nudné a opakujúce sa scény, ale tak to nebolo. Autorky vždy prídu na niečo nové. V jednotke išlo o sex vždy a všade, v dvojke o verejný sex, v trojke o také naivné a bojazlivé hranie sa a tu... no bolo to niečo nové. Teda aspoň tie prvé pasáže boli naozaj originálne.
Ako vo všetkých dieloch, aj tento mál rovnakú kompozíciu. Stretnú sa alebo sa už poznajú, padnú si do oka, začnú spolu flirtovať (niekedy to celé preskočia, viď Bennett s Chloe a Max so Sarou), dostane sa to na erotickú úroveň, jeden z nich to väčšinou pokazí (ten druhý potom ešte viac - väčšinou je to žena), po nezmyselnom odlúčení sa vrátia späť k sebe. Áno, toto je obsah všetkých štyroch dielov.
Preto som sa obávala, ako skončí táto kniha, keďže som vedela, že čosi tam určite bude, ale dúfala som, že mi to nezmení názor na hlavnú hrdinku tak, ako aj vždy. Mýlila som sa.
Skôr než sa úplne vrhnem k postavám, chcem sa venovať ešte niekoľkým veciam. Je mi ľúto, že autorky vymysleli nový smer, ktorým sa chcú uberať, pretože sa mi prvotný nápad páčil viac. To, že sa dá dostať k láske aj cez sex, ako to bolo v Beautiful Bastard sa zmenilo na pomaly vznikajúcu lásku, ktorú nájdete v každej New
Adultke. Vďaka tomu si všímam, že sa autorky snažia aj vyvíjať svoje postavy počas deja s tým, ako sa v nich začína prebúdzať láska voči hlavnému hrdinovi/ke. Všetko by bolo v pohode, keby z toho nevznikla obyčajná NA kniha, ktorá nie je takmer ničím originálna.
A tu sa už naozaj dostávam k postavám.
Hlavnou hrdinkou príbehu je Ruby, ktorá pracuje v akejsi Londýnskej firme ako stážistka, kým sa dostane do Oxfordského (???) univerzitného programu pre inžinierov. Potajomky pokukuje po Niallovi, ktorý nemá ani potuchy, že nejaká Ruby existuje. A tým pokukuje, mám na mysli, že si o ňom vyhľadáva veci na nete, sleduje ho ako oko v hlave, vie presne kedy sa narodil, kedy sa rozviedol, kde študoval a kto ho dokonca učil. Takže preto to označenia agentka 007. Ako... ono je normálne, že si dievča vyhľadá čo to o chlapovi, ale keď mu to ešte povie do očí? Potom som mala celú knihu pocit, že to je dajaká divná láska. Ona si Nialla zidealizovala a miluje ho len platonicky, zatiaľ čo on skutočne. Toto som si celý čas myslela.
Inak sa autorky naozaj snažili, aby čosi hlboké z tejto postavy vykresali, no ďaleko sa nedostali. Ruby mi jednoducho nesadla. Na začiatku bola hanblivá, nedokázala s Niallom prehovoriť a vrhala po svojej kamarátke svätenú vodu, keď rozprávala o mužskom pohlavnom úde. No o pár strán na to, bola urečnená, rozprávala sa o sexe kde prišlo a pomaly ho aj praktikovala kde prišlo. A na konci zrobila to isté, čo všetky hrdinky z tejto série, nahnevala ma (čo je ešte slabo povedané).

"For some reason I was unable to call him only by his given name. Niall Stella was a two-name honor, like Prince Harry or Jesus Christ."

A Niall... ach tak ten bol ako horská dráha. Páčila sa mi predstava, že je Brit a často som si jeho repliky čítala takým mojim akože britským prízvukom, ale na druhú stranu sa mi nepáčila ta jeho povaha. Nebol ako jeho brat, ktorý si veril a vedel, že môže mať každú. Niall bol úplne z iného súdka, než zvyšný hrdinovia. Bol tichý, hanblivý, absolútne to so ženami nevedel a ani ho nenapadlo, že by ho nejaká vôbec chcela. Ako hovorím, ako horská dráha. Niekedy mal svoje chvíľky, kedy sa správal sťa Christian Grey a inokedy bol zase Anastasia (bože tak toto je predstava hahah).
Celkovo mi obe postavy nesadli tak, ako tie z predchádzajúcich dielov, aj keď som si ešte na začiatku myslela, že Ruby sa mi páčiť bude. Najväčší svetlý moment, čo sa týka postáv bol, keď sa objavil Bennett, Max a Will. Vtedy som aj ja zvlhla, nie je len Ruby.
Niall ma na konci nahneval, potom ma naštvala Ruby a na konci som len krútila hlavou, na čo bolo toto dobré. Ako chápem, že tam treba nejakú tú drámu, ale keď tie drámy sú stále také neopodstatnené koniny, pri ktorých ani nie je dôvod na skutočné odlúčenie na NIEKOĽKO mesiacov. Ale nešlo vlastne len o ten koniec, ale celkovo, autorky sa v tom celom deji tak zamotali, že podľa mňa samé nechápali, prečo držia postavy od seba. Niall sa rozviedol, Ruby sa čosi kedysi dávno stalo, Niall sa bojí že nebude dosť dobrý (???), Ruby by ho najradšej prefikla, Niall by ju najradšej prefikol, Ruby si myslí, že Niall ju nechce.... a proste... čo? Nedávalo to logiku.
Celkovo išlo o diel slabší z môjho pohľadu, ale určite na úrovni predošlého dielu, len Beautiful Player aspoň pomohol Will. Do polovice to bolo zatiaľ najvtipnejšie z celej série a aj napriek tomu, že som nebola až taká nadšená postavami, čítalo sa to skvelo a rýchlo, takže som s tým bola za dva dni hotová. Určite sa oplatí si prečítať celú sériu a podľa mňa ju ani netreba čítať celú. Povyberajte si, čo vás zaujalo, no určite by ste tomu mohli dať šancu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať