sobota 6. januára 2018

Najhoršie knihy, aké som kedy čítala

Na úvod musím povedať, že sú to len moje názory, teda nechcem vás od kníh (aspoň niektorých) odhovárať, keď ich plánujete čítať, a taktiež chápem, že sa vám môžu páčiť. Veď každý máme nárok na vlastný názor. Aj keď ten môj je najlepší... žartujem hah.
Určite zistíte, že je tam istá téma vo väčšine kníh, ktoré nemám rada.

Jennifer Nieven
Táto kniha je taká populárna a mňa tak nudila. Nechcem povedať, že bola katastrofálna a za žiadnych okolností, by ste ju nemali čítať, no mne skrátka nesadla. Prišla mi byť neskutočne nudná, mala som pocit, že tam bola instaláska, no najviac mi vadilo to, ako autorka vymyslela najsmutnejšie životy na svete. Kam sme sa to dostali, že najpopulárnejšie knihy sú tie, kde hrdinom zomrú všetci príbuzní, sami trpia nejakou chorobou alebo čím, chcú sa zabiť, niečo otrasné sa im stalo, alebo neviem čo. Obe hlavné postavy mali také smutné životy, až ma to normálne nebavilo čítať. A dookola sa opakovalo, čo je vlastne s nimi zle. Ona je tučná, on má chorobu. A stále dookola. A dookola. A dookola. Aj tie myšlienky, ktoré tam boli mi prišli byť strašne nasilu, akoby autorka chcela napísať niečo neskutočne hlboké, nad čím musíte rozmýšľať, no v skutočnosti to znelo ako generátor náhodných slov. "To, ako sa cítim, keď som s ňou. Akoby som zhltol slnko a jeho lúče mi žiarili z každého póru." Čo. To. Prosím. Pekne. Znamená.?

Amo Jones
Túto knihu som prečítala niekedy v roku 2017 (a zabudla som aj na ňu, takže som ju nedala do svojho ročného zhrnutia) a bolo to po dlhom čase to najhoršie, čo som kedy čítala. Knihe som dala 1 hviezdičku a na GoodReads napísala riadne dlhú "recenziu", prečo to bola somarina. V skratke - hrdinka bola najhlúpejšia žena na svete. Skoro ju tam znásilnili niekoľko krát, zbili, uniesli, parádne ju pourážali, a ona aj tak s nimi bola kamarátka a dokonca sa rozhodla, že jedného miluje alebo čo. Proste nemala žiadnu sebaúctu a normálne som to nemohla ani celé prečítať, lebo sa mi zastavoval rozum. Neviem či ma však najviac nebolela scéna, keď ju tam obúchali o strom, prepadli, vyhrážali sa jej, vrieskali na ňu, škrtili ju, jeden ju tam poobšahával, a ona si popritom hovorila "hm... aj by som si to s ním rozdala", a potom to fakt urobila... počkať počkať, to nie je všetko! On jej pri tom sexe rozprával ako ju nenávidí, ako ju využíva len na sex, a keď sa ona urazila kvôli niečomu úplne inému, tak sa jej on spýtal: "Čo sa stalo?". Veď ale taká hlúpa kniha ani nemôže existovať. Anotácia sľubovala niečo zvrátené, no ono to nebolo zvrátené, ale mega stupídne. Nebudem sa rozpisovať ani o tom, že to nemalo skutočný dej, len sa tam sexovalo, oni jej nechceli povedať pravdu kvôli tomu trápnemu klišé "nie si pripravená počuť pravdu", a ona si zase dookola opakovala to druhé otrasné klišé "nenávidí ma, preto ma nechce". Celú knihu hlavnú postavu tiež prezýva hrdina, Kitty, čo ma neskutočne vytáčalo. Táto kniha bola jednoznačne jedna z najhorších aké som kedy čítala, ak aj nie úplne najhoršia. A je to presne ten príklad knihy, ktorú vám neodporúčam a nechcem byť ani na autorku milšia, pretože napísať knihu dá zabrať. Nie. Takúto gebuzinu ani len nemala napísať, nie len že tu podkopáva ženy, vytvára ilúziu, že násilie je úplne v pohode a dokonca tam nebolo ani nič originálne, pretože autorka z časti vykradla Paper Princess a z časti Corrupted.

Kirsty Moseley
Toto bola asi prvá kniha, ktorá bola taká otrasná, ale prečítala som ju, prekvapujúco. Mala veľmi sľubný úvod a aj príbeh, ale bol podaný úplne katastrofálne, keďže naňho autorka akosi zabudla a spomenula si až na konci, že ach, veď ja som mala nejaký príbeh. 95% knihy je len o sexe, čo je vtipné vzhľadom na to, čo sa hrdinke stalo. Opäť to bola jedna z tých knih, ktoré robia zo všetkých ženských postáv štetky, pretože akonáhle sa tam objavili dvaja hlavný hrdinovia, tak každé jedno dievča v škole sa im hádzalo pred nohy. Opäť raz tu chlapík volal hlavnú postavu nejakou prezývkou (Anjelik) a za celú knihu ju inak ani nenazval. Och a hrdinka bola psychicky labilná. Každú chvíľu revala, vrieskala, hádala sa, nerozprávala sa alebo neviem, čo jej maličkému mozočeku ešte napadlo. Na to, že bola zneužívaná vlastným otcom, bola dosť štetka a ani len nehovorím, koľkokrát autorka napísala, slovo EREKCIA. Dobre že nie na každej druhej strane bolo, ako si hrdinka užíva erekciu jej milovaného na zadku... Aj tu bolo nejaké to klišé, ale pre zmenu to bolo "som neskutočne škaredá, ale v skutočnosti mám postavu ako modelka z Victoria´s Secret." Bolelo ma to čítať, pretože tá hrdinka proste bola neskutočne debilná a hlavne tie jej výroky:  "Zámerne som krútila zadkom, snažila sa vyzerať sexy a muselo to fungovať, lebo chlapci v mojej dejepisnej učebni na mňa zapískali a urobili komentár o mojej sexy postave. Pretočila som očami. Chlapci!" Celú dlhú recenziu nájdete tiež na GR.

S. Walden

Táto kniha bola viac smiešna ako hrozná. Totiž mala som pocit, že autorka je buď veľmi neoboznámená panna alebo dieťa, pretože tie erotické scény boli skrátka komické. Úvod bol ešte ako tak zaujímavý, ale zvyšok? Ide o vzťah profesora so študentkou, takže kým hrdina mi celý čas prišiel ako zvrhlík (a to hovorím ja, čo mám takéto romantiky rada!), hrdinka bola taká hlúpa, že ani by ste neverili. Vždy keď už sa blížili k sexu, tak začala rozprávať somariny ako: "Och Mark ja nechcem, aby si mi ho tam dal a tiež mám tam dole super brazílsky zostrih." Proste bolo to 17-ročné dievča, ktorá strávilo nejaký čas v nápravnom zariadení, malo internet aj mobil, takže určite vedelo, čo je to sex, ale keď naňho prišlo, tak ma bolelo čítať tie veci. 
"Natiahla som ruku a jemne ňou prešla po jeho penise. Mykol sa.
"Och môj bože! Mark, ono sa TO pohlo!"
"Bude to ešte robiť, Candance."
"Och, ok."
A po každom jednom orgazme zaspala. Ešte aj po tom, ako išla na záchod, tak zaspala. Neskutočne vtipná kniha.

Whitney G.
Od tejto autorky som prečítala nejaké dobré knihy a potom prišla táto novela. Ktorá, nechápte ma zle, bola napísaná dobre, no autorka tam dala také scény, ktoré ma úplne sklamali a celú novelu zničili. Hrdina bol totiž vykreslený ako dokonalý alfa samec, po ktorom, samozrejme, všetky ženy idú, a aj keď povedia "nie", v skutočnosti myslia "áno". Po tom, čo sme na hodine cely čas rozoberali znásilnenia, som to jednoducho nemohla prehliadnuť. To, ako autorka ukazuje presne to zmýšľanie mužov, že ženy, keď povedia "nie", myslia "áno". Hrdinka totiž celý čas hovorila, že ho nechce, nech jej dá pokoj, nech odíde a neviem čo, on jej ako odpoveď vzal prehrávač a drzo jej položil ruku na stehno a nezabudol povedať, že vie, že ona to chce, čo počas tých sto strán ešte niekoľkokrát zopakoval. A ona na to: "nie". A hádajte čo, až kým si to nerozdali, tak mu stále hovorila nie, aj keď si v hlave povedala, že je sexy. Skrátka by to takto autorky nemali písať, pretože som mala pocit, akoby Whitney robila zo žien hlupane, ktoré nechcú sex, ale akonáhle zbadajú pekného chlapa, tak majú medzi nohami vodopád. 

Enja Rúčkova
Jediné, čo si pamätám je, ako mi vadilo, že je hrdinka taká nahlúpla, hlavne keď napríklad išlo o sex. Príbeh (teda ten prvok rôznych rás) mi určite nevadil, pretože je zaujímave, že kniha rieši problém rasizmu už v roku 2010. Možno keby bola vydaná a upravená teraz, bola by ešte populárnejšia. No ale každopádne, nepáčila sa mi, hlavne teda kvôli postavám.

Enja Rúčkova
Toto bola moja druhá kniha od autorky, ktorej som s snažila dať šancu, no aj toto bolo sklamanie. Už si ani nepamätám, čo sa mi tak veľmi nepáčilo, no podľa mojej starej recenzie viem, že mi vadili tie nereálnosti, ktoré tam boli, ako napríklad keď s ňou išlo odniesť tržbu vyše desať SBSkárov či to, že po istej udalosti, ktorá sa jej stala, tak ju otec len tak nechal prespať u nejakého neznámeho chlapca.

Kasie West
Kasie West píše skvelo, ale túto knihu som skrátka nemohla dočítať. Neskutočne mi vadí, keď hrdinky predstierajú hlúposť, lebo sa im páči nejaký chlapec a presne to sa deje tu. Hlavnej postave sa začne páčiť jeden chlapec, a tak predstiera, že nevie ako sa hrajú športy, aj keď bežne chodí na zápasy a aj ich hraje. Ja viem, že v takom veku sme sa všetky snažili byť také, aké sme si mysleli, že sa páčia chlapcom, no nemohla som to dočítať, lebo som mala chuť hrdinku prefackať. A s ňou aj Kasie, lebo konečne to bola super hlavná postava, ktorá športovala!

 John Green
Jednoznačne najhoršia kniha od Greena. Pomalá, s nudným príbehom, nezaujímavými postavami a u mňa čítaná ako posledná jeho kniha, teda som mala za sebou už Nech sneží, Aljašku, Hviezdy a aj Will Grayson. Práve preto som už mala po krk tých veľmi odlišných tínedžrov, ktorí majú stále nejakú úchylku. A taktiež som už mala po krk tých Greenovych veľmi, ale že veľmi, hlbokých ako Mariánska-priekopa citátov. Neskutočne sa to ťahalo a najhoršie bolo, že som to mala ako recenzák a musela som to dočítať. Bolo to utrpenie. A aj ten slovenský preklad, ako vidím podľa svojich GoodReads statusov: 
"...Colin je absolutne svoj." 
"Nikdy nie som svoja."
Svoja... Vôbec tam nemalo byť napríklad... hm... SAMA SEBOU.

L.J. Smith
Možno prvé dva diely boli ešte zaujímavé, ale ja tak strašne nenávidím, keď autori/ky umelo predlžujú nejaké série, aby na nich zarobili. Pretože to už jednoducho nejde o príbeh. Ako aj tu. Chcela som si to prečítať, samozrejme, kvôli seriálu, ale ono to nakoniec bola taká somarina. Elena prejde snáď všetkými podobami. Od človeka, cez upírku, nejakého ducha čo sa vznáša ako balón či čo, až po človeka naspäť. Už si vlastne ani nepamätám, čo všetko sa ešte odohralo, ale po štyroch dieloch som to vzdala.

P.C. a Kristin Cast
Pri tejto sérii som dokonca smutná, lebo presne vtedy leteli upíri, a práve toto ma inšpirovalo k mojej prvej knihe (haha), no autorky to pokakali. Ani neviem, koľko to má kníh teraz. Možno dvanásť? Viac? Ja som došla asi po šiestu, nie som si istá, a bola som úplne stratená. Skrátka ten príbeh bol už tak zamotaný, toľko somarín sa odohralo, že to už keď píšete dvanásty diel, fakt len hovadiny vám môžu napadnúť.

A ktoré knihy sú pre vás najhoršie, aké ste čítali? S ktorými mojimi súhlasíte a s ktorými nesúhlasíte?


18 komentárov:

  1. S vyjadrením ku knihe Holding up the universe úplne súhlasím! Všade ju ospevovali a tak som si ju s nádejou požičala od kamarátky, no vôbec som nemala nervy to dočítať, skončila som niekde v polovici. :D
    Tiež ma prekvapuje, že v poslednej dobe sú hrdinovia kníh strašné chúďatká s ťažkými životmi, mŕtvymi príbuznými a chorobami od výmyslu sveta. Teraz to nemyslím v zlom - aj také knihy sú samozrejme potrebné, najmä ak upozorňujú na závažnosť určitých chorôb a podobne, avšak sa do niečoho takho treba aspoň trochu vyznať a nepísať to len na základe príspevkov nájdených na Tumblr. :)
    Super článok, aspoň viem, za ktorými knihami sa v kníhkupectve naťahovať nemusím, heh.

    - Pseudoumelec z pseudoumelec.wordpress.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej veď toto, že niekedy sú takéto knihy potreba, ale niekedy už mám pocit, že majú tie najsmutnejšie témy len aby sa kniha lepšie predávala :D ale presne, že niektoré sú fakt, akoby len na internete videli nejaký obrázky alebo čo a si mysleli, že sú teraz psychológovia tak o tom môžu písať :D

      A ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Pobavila jsem se a upřímně mám chuť si nějakou z těch knih přečíst, jen abych se přesvědčila, že je opravdu tak debilní a trochu se zasmála. :D
    Jinak Školu noci jsem četla a hrozně se mi tehdy líbila, ale bylo mi asi 12, nevím, jak by dopadla teď. Když jsem byla trochu starší a dostala jsem se po dlouhé době k devátému dílů, už mě to vůbec nebavilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som Školu noci tiež čítala tak asi v 12 :D a hovorím, prvé asi 3 diely boli super, ale potom do išlo dolu vodou :D

      Odstrániť
  3. Z kniz znám jen Upíří deníky a Školu noci. Upíří deníky jsem odložila po třech stránkách, protože se to nedalo. Marně přemýšlím jestli je to překladem nebo i originál je tak hroznej. :X
    Co se týče Školy noci, tak tu mám docela ráda, ale také jsem se dostal asi jen k 6. nebo 7. dílu. Pak už toho bylo zbytečně moc a to přitom miluju dlouhé série.

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som skončila asi pri nejakom 3 či 4 diely. ani neviem. ale viem, že som si tak náhodne prečítala nejaký dopredu, asi siedmy a som nevedela či sa smiať alebo plakať, že čo je to za somarinu :DD

      Odstrániť
  4. No Škola noci je masaker, dostala som sa po siedmu časť a fakt som to mala ako tínedžerka rada (navyše vtedy letela upírska tematika), ale už ako dvanásť/trinásťročná som autorkám nezožrala ten uholník lásky a sakra, keď niekoho zabijem, tak ho nebudem oživovať a zas ho dosádzať do príbehu...
    Knihy od Smith mi prídu proste zlé-pre mňa, pár kníh som od nej čítala, ale jednoducho nemôžem za to, ja tú autorku nemám rada, nesedí mi jej štýl a už vôbec jej nápady...
    Enja Rúčková kapitola sama o sebe...Je fakt málo slovenských autorov, ktorých tvorba sa mi páči, ale ona k nim nepatrí...Dve knihy som si od nej prečítala a hoci som nič neočakávala, tak aj tak ma to nielenže sklamalo, ale normálne som začala uvažovať, kde autorka chodí na tie rozhovory medzi postavami. A vtedy som si povedala, že so slovenskými autormi končím a dvakrát si premyslím, že či si niečo slovenské prečítam...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. oooch presne! také dopletené to celé bolo... inak si už ani nepamätám ako sa volala hlavná hrdinka a do koho to bola zaľúbená :DD
      Ale musím uznať, že Škola noci je lepšia ako Upírske, ktoré boli proste komické :D
      Enja Rúčkova je jedna z tých Slovenských autorov, ktoré už nemám chuť ani čítať. Ako nechcem zahadzovať Slovenskú tvorbu, nie všetci autori sú zlí. Varáčková je dobrá, Karika a podobne. Ani neviem inak či ona ešte píše hm... :d

      Odstrániť
  5. Z upírskych denníkov som čítala snáď 13 dielov. Doma mám 16. Je to strašná somarina, hlavne Elena a jej nekonečné premeny na iné živočíšne druhy.... V tých neskorších častiach to bolo občas trochu zaujímavé, keď tam boli nové nadprirodzené bytosti, ale skôr som to čítala lebo to išlo ľahko a mám problém prestať so sériou, keď som už začala :D
    To isté so Školou noci. Prečítala som asi 11 dielov. Dokonca mám pocit, že aj dvakrát.. :D Niežeby ma to tak bavilo, hlavná postava a jej milostné päťuholníky boli čistá katastrofa. Ale mala som dosť rada niektoré vedľajšie postavy. Koncept príbehu sa mi tiež páčil, len spracovanie... keby sa knihy toľko nesústredili na milostný život Zoey, mohlo to byť oveľa lepšie.

    Inak som z týchto kníh nič nečítala a po týchto recenziách asi ani nebudem :D

    http://book--hoarders.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. TRINAST?:OOO Tak to máš teda... výdrž :D Hej no tie jej premeny som zistila už pri nejakých prvých štyroch dieloch či koľko som to vlastne prečítala :D
      Asi ti zatlieskam, že si sa dostala až tak ďaleko v oboch sériach :D Ja si už ani nepamätám do koho to bola tak zamilovaná každého. Ale sa mi zdá, že som fandila jednému chlapcovi... ale fakt neviem komu :D Mne sa koncept príbehu páčil v prvých dvoch dieloch, kým to malo ešte... normálny premyslený príbeh :D OOOCH ZOEY SA VOLALA! :D

      Odstrániť
  6. VD je taká katastrofa, že ani nechápem, ako to niekto mohol vydať a ešte k tomu s toľkými časťami. Nejakým zázrakom som sa dočítala až k piatej knihe, ale tam boli také absurdnosti, že hruuza. Obzvlášť sa mi vybavuje jedna scéna, kde sa Elena bozkávala s Bonnie a robila to preto, lebo tým prečítala jej vnútro. WTF?!
    To Good pobavilo :D :D :D
    S On the fence úplne nesúhlasím. Mne sa práveže od Katie oveľa menej páčilo hento, kde zostali zavretí v knižnici. Najradšej však mám aj tak The distance between us.
    Inak u mňa obsadil túto rubriku za minulý rok jednoznačne Caraval. Nechápem, čo na tom ľudia vidia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sa bozkávala s Bonnie aby prečítala jej vnútro? :DDDDD tak to som určite nečítala inak by som si takúto koninu pamätala :D
      Mne sa Zabuchnutí v knižnici páčilo, teda nedočítala som to celé, ale plánujem to urobiť :D Som zabudla, ktoré je The Distance Between Us hm...
      Caraval som stále na nejakej tretej kapitole a neviem sa donútiť pokračovať :D

      Odstrániť
  7. Hneď ako som otvorila tento článok, začala som sa smiať (v mysli), lebo prvé čo som uvidela bol Vesmír na pleciach. A čuduj sa svete, tiež som to nedávno čítala a bolo to dosť nudné a oničom takže sa vôbec nečudujem, že to skončilo u teba medzi najhoršími knihami.
    Pri prečítaní niektorých tých tvojich popisov asi viem, ktorým kniham sa idem vyhnúť, takže ďakujem za to, že v živote neotvorím Silver Swan, Good a tie tomu podobné. Nie ďakujem.
    Od Kasie Westsom čítala zatiaľ ba frajera na záskok tak dúfam, že sa jej ostatné knihy budú uberať týmto smerom a nie smerom hlúpch hrdiniek ako v tej, ktorú spomínaš ty.
    Ešte k Johnovy Greenovy, pri ňom niekedy naozaj nechápem hype, lebo jediné čo ma fakt úplne bavilo od neho boli Hviezdy... Len pred pár dňami som dočítala Willa Graysona a podľa mňa je dosť zlý, horší ako Katheriny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kasie veľmi dobré píše, takže dúfam, že ostatné sú také super, ako ich každý ospevuje. Napríklad aj tá, ktorú ja spomínam sa páči ostatným, mám pocit, že to len mne sa nepáčila :D
      Mne sa Will páčil oproti Katherinám oveľa viac :D ale tiež to nie je jeho najlepšie... vlastne to je na predposlednom mieste u mňa. On dosť tak nijak píše. Len samé hlboké myšlienky a postavy, ktoré sú maximálne originálne, pretože fajčia, lebo chcú zomrieť, nefajčia, lebo je to len irónia, chodia len s Katherinami a podobne :D
      A hej, Silver Swan prosím ani nečitaj :D

      Odstrániť
  8. Aaa, mně se The Silver Swan docela líbila. Nečetla jsem předtím ale Paper Princess nebo Corrupted, no. Mně to přišlo dost ujetý a brala jsem to fakt jako fikci, ne jako něco, co by se mohlo stát, protože to bylo tak nereálný. Ale souhlasím, že to bylo postavené na hlavu, i když mně to zrovna sedlo.
    Nejhorší knížky za mě: cokoliv od Alexy Riley (i když jsou její knížky moje guilty pleasure, tak jsou nejhorší, co může člověk napsat!), Over the Line od Celia Ryan, By the Time You Read This, I'll Be Dead od Julie Anne Peters - doslova návod na sebevraždu! dneska jsem DNFovala xo, Zach od Kendall Ryan - taková kravina, vůbec to nečti, budeš rolovat oči celejch 300 stran

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Damn, neviem, kto je Alexa Riley :D Vlastne, ani jednu, ktorú spomínaš nepoznám, až na XO, Zach, ktorú si chcem prečítať, takže škoda, že sa ti nepáčila :( a teraz si ma od nej dosť odradila :DD

      Odstrániť
    2. Buď ráda, ta spisovatelka má insta-love, insta-sex, insta-marriage, insta-pregnancy a buh vi co ještě insta :D
      No, ráda bych řekla, že mě to mrzí, ale ta knížka je fakt děsná. Jestli se do ní pustíš, jsem zvědavá, co na ni řekneš

      Odstrániť
    3. och ja nemam rada inta-nič :D poslednou dobou mám pocit, že každá láska je insta v knihách :DD

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať