streda 30. marca 2016

R.S. Grey - Chasing Spring

Originálny názov: Chasing Spring
Autor: R.S. Grey
Dátum vydania: 2/2016
Vydavateľstvo: Createspace
Počet strán: 306
Hodnotenie GR: 3,67

Fun  2/5
Love  3/5
Boyfriend  3/5
Tears  0/5

Anotácia: 
Myslela som si, že som nechala mesto Blackwater v Texase dávno za sebou. Nepatrila som do toho malého mesta, no môj otec ma nepočúval. Dotiahol ma späť domov v jeho dobitom nákladiaku a cestou na mňa vychrlil novinku: Chase Matthews sa k nám sťahuje. Bol to ten zlatý chlapec strednej školy, môj bývalý najlepší priateľ, a posledná osoba, s ktorou by som chcela spať pod jednou strechou. Jeho prítomnosť mi až príliš pripomínala démonov, ktorých som sa snažila zbaviť. Netúžila som po hrdinovi. Nechcela som byť zachránená.
Lilah Calloway pre mňa znamenala nočné zakrádanie sa po-vonku, vlasy zaliate mesačným svitom, a horúci júl. Bola mojou najlepšou kamarátkou, až kým neodišla. Predpokladal som, že už ju neuvidím. Zrazu sa však z ničoho nič vrátila, aby dokončila posledný polrok maturitného ročníka. Jej krátke čierne vlasy a temný diabolský postoj mal všetkých odradiť, no ja som vedel, že ak budem tvrdo bojovať, nájdem to stratené dievča. Nechcel som byť hrdinom. Ale niektoré dievčatá potrebujú záchrancu.

Môj názor:
Keď som sa o knihe dozvedela, bolo jasné, že si ju prečítam. Milujem autorku a jej štýl písania. Keď oznámila, že chystá niečo úplne iné a rozdielne od jej zvyšných románov, neskutočne som sa tešila a dúfala, že to bude geniálne.

Príbeh bol vskutku úplne iný, než Racheline ostatné knihy. Hlavná postava ušla z malého mesta po hrozných odhaleniach, rozhodnutá sa nikdy nevrátiť späť. Život však nie je taký jednoduchý, a tak sa musí Lilah vrátiť. Úplne zmenená sa Lilah snaží prežiť posledný polrok školy a vypadnúť hneď, ako sa bude dať. Popri tom sledujeme príbeh z minulosti, kde je hlavnou hrdinkou mama Lilah. Ten nám postupne odkrýva tajomstvá a vysvetľuje príčinu Lilahinho odchodu.
Fakt mám autorku rada, ale toto dielo mi akosi nesadlo. Áno, nápad to bol dobrý, lenže akosi sa tu neprejavilo nič iné. Páčilo sa mi len veľmi málo myšlienok, takmer som sa ani nesmiala a veľa emócií vo mne Rachel teda nevyvolala. Maximálne tak frustráciu.
Nehovorím, že to bolo katastrofálne napísané, jednoducho to však nebolo ono. Čakala som oveľa viac, než som dostala. Mala som pocit, akoby postavy neboli poriadne prepracované a všetky udalosti boli až príliš prehnané. Dalo sa to čítať a ako oddychovka to v pohode poslúži, no treba si na to nájsť čas, lebo hodnú časť sa absolútne nič nedeje a pri mnohých pasážach som sa nudila. Hlavne na začiatku, do ktorého som sa nevedela dostať.
Najviac ma však iritovala hlavná hrdinka, ktorá sa spočiatku zdala byť v pohode, no akonáhle ma začal baviť dej, Lilah v mojich očiach klesala rýchlosťou svetla. Bol som z toho naozaj prekvapená, lebo od autorky nie je hrdinka, ktorá by sa mi nepáčila. Takmer každá jej hlavná protagonistka je silná osobnosť, ktorá si nenechá skákať po hlave a celkom jej to myslí.
Tejto to teda nemyslelo vôbec. Neskutočne mi liezla na nervy jej správaním, rečami a celou jej existenciou. Okej, nebola úplne najhoršia postava pod slnkom, ale cenu za tú najlepšiu by určite nedostala. Príliš všetko preháňala, správala sa ako decko a robila zo seba najväčšiu chudinu na svete, pričom, ak mám byť úprimná, Chase si toho teda prežil miliónkrát viac. Každou ďalšou stranou mi liezla na nervy viac a viac, čo je mi ale strašne ľúto, lebo ak by to možno bola lepšia hrdinka, kniha by u mňa mala lepšie hodnotenie.
Zvyšné charaktery sa mi zdali byť plytké a nezaujímavé. Mala som pocit, že boli až príliš zaškatuľkované a klišé. Športovci, roztlieskavačky, rebeli... Správali sa rovnako, robili rovnaké veci a nezaujali ma. Nepamätám si ani jedno meno vedľajšej postavy, tak veľmi ma nebavili.
Svetlým bodom knihy bol Chase, jeho pes a celý dej, ktorý síce bol zaujímavý a nápaditý, bolo mi ale ľúto, že niektoré pasáže boli až príliš prehnané a skazili tak celkový dojem z knihy. No aj napriek tomu sa mi fakt páčil ten nápad a na konci som čosi aj pocítila a neostala som len ako ľadová socha bez citov. Koniec úplne odčinil väčšinu mínusov, no jeden veľký ostal - hlavná hrdinka.
Ako oddychovku vám toto dielo odporúčam, ale ak chcete čosi lepšie od tejto autorky, tak určite siahnite po niečom inom.

Ďalej čítaj aj

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať