piatok 21. októbra 2016

Recommendation: Film podobný knihe

Pôvodne som vám chcela odporúčať knihy, ktoré by sa podobali filmom, ale urobím to presne naopak. Budem vám odporúčať filmy (seriály tiež), ktoré sú podobné (majú taký fíling, dej, postavy, hocičo) istým knihám. Vyberala som filmy, ktoré sa mne osobne veľmi páčili, takže to nebudú len nejaké somariny, ktoré som ani nevidela.

Charlieho malé tajomstvá - Stephen Chbosky
Kto chytá v žite - J.D. Salinger
Kam zmizla Aljaška - John Green
Dead Poets Society
(Spolok mŕtvych básnikov)
Tento film som si pozrela akurát včera a hneď som sa zamilovala. Všade som o ňom čítala a každý ho ospevoval. Odkazuje na neho dokonca aj Chbosky v Charliem. Mala som ho vo watchliste tak dlho, až som si to konečne pozrela a už pri 27 minúte som si hovorila, ako veľmi ho milujem. Bolo to úplne krásne, frustrujúce, realistické a na zamyslenie. Scénaristi by si zaslúžili aj milión oscarov, pretože také dokonalé citáty len tak vo filmoch nenájdete. Úplne sa mi páčila tá myšlienka toho, že všetci od vás v škole chcú fakty a učíme sa mechanicky len poučky, no profesor vo filme to zobral úplne inak. Nádherne všetko vysvetlil vlastnými metódami, čo sa mi neskutočne páčilo. Mať také hodiny, tak do školy chodím s radosťou.
Inak mi to neskutočne pripomínalo Greenovu Aljašku a mám pocit, že si z toho aj autor veľa zobral, čo pochopíte, ak to uvidíte.

IMDb: 8,0
CSFD: 86%
Moje hodnotenie: 8/10
---
Hlavní hrdinovia sú chlapci ✓
Internátna škola ✓
Nádherné myšlienky ✓
Vtipné a smutné zároveň ✓


Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad - Jennifer E. Smith
Before Sunrise
(Pred úsvitom)
Je to taký film, na ktorý musíte mať náladu. Keď som to pozerala, nechápala som, čo sa na tom ľuďom tak páči, no  odstupom času si uvedomujem, že na tento film nedokážem zabudnúť a stále ho mám v hlave. Neskutočne ma zaujala tá myšlienka toho, že sa jeho dej odohráva v priebehu jedného dňa, respektíve noci. Je to taká netypická romantika, ktorú si s radosťou pozriem ešte raz. Okrem toho má ďalšie dve pokračovania.
IMDb: 8,1
CSFD: 82%
Moje hodnotenie: 7/10
---
Dej odohrávajúci sa v priebehu dňa ✓
Láska na prvý pohľad ✓
Cestovanie/zahraničie ✓


Medený jazdec - Paullina Simons
Medzi odtieňmi sivej - Ruta Sepetys
Svetlo, ktoré nevidíme - Anthony Doerr
Zwartboek
(Čierna kniha)
Spomínam tento film hlavne kvôli tomu, že je neznámy a súvisí s druhou svetovou vojnou. Nie je tam epická romantika ako v Medenom jazdcovi či enormne smutný príbeh ako v tých zvyšných dvoch knihách. Jednoducho milujem historické filmy, hlavne tie, ktoré sa odohrávajú počas druhej svetovej vojny. Práve preto vám odporučím rovno tri filmy dokopy, keďže sú všetky v podstate dosť neznáme a ja si želám, aby ich poznalo viac ľudí.
Príbeh tohto filmu sa odohráva v Holandsku, kde bol najsilnejší odboj v Európe. Hlavná hrdinka je židovka a tak sa snaží ukryť a prežiť. Dostane sa však ku spomínanému odboju, ktorému začne pomáhať.
IMDb: 7,8
CSFD: 82%
Moje hodnotenie: 7/10

Suite Francaise
(Francúzska suita)
Toto je film, v ktorom sa nedeje absolútne nič, ale aj tak vás neskutočne chytí. Hlavná hrdinka je Francúzka, ktorá žije v bohatom dome spolu so svokrou. Keď však Nemci obsadia ich mesto, každý vojak je poslaný do jednej rodiny a práve k ním sa dostane dôstojník, ktorý sa však nezdá byť taký hrozný, ako sa o Nemcoch hovorí.
Tento film je natočený podľa knihy s rovnakým názvom. Predtým som o nej vôbec nepočula, takže naozaj ďakujem filmu, že existuje.

IMDb: 7,2
CSFD: 71%
Moje hodnotenie: 7/10

Unsere Mütter, unsere Väter
(Vojnová generácia)
Je to skôr mini-séria s tromi epizódami, voči ktorej som bola veľmi skeptická. Nechápala som, prečo to má také vysoké hodnotenie a ako to môžu porovnávať s Band of Brothers. Teraz už chápem. Tento film je jeden z najlepších vojnových, aké som kedy videla. Neskutočne ma dostalo, že to v podstate uazuje inú stranu mince. Neustále totiž vidíme len filmy z pohľadu Američanov, ktorí zo seba robia veľkých hrdinov a z Nemcov zase úplných diablov. Keď si to tak vezmeme, o tom, kto bol počas vojny skutočný diabol by sa dalo ešte diskutovať, keďže Rusi tiež neboli anjeli. Ale o tom sa nehovorí. Stále sa spomínajú len nemecké tábory atď atď.
Tento film však ukazuje aj tú druhú stranu. Že neboli všetci Nemci tí zlí. Tak ako aj my, tak aj oni si mysleli, že vojna je niečo hrdinské a nebyť propagandy a vlády, tak by nikto ani nebojoval. Jednoducho je to jedinečné zobrazenie vojny, vidieť to aj z tejto stránky, keďže takto to môžete pozorovať len pri Remarquovej knihe Na západe nič nové.
IMDb: 8,5
CSFD: 90%
Moje hodnotenie: 8/10
---
2. Svetová Vojna 
Silná hlavná hrdinka 
Iná strana vojny (Holandsky odboj, francúzsko obsadené Nemcami, vojna z pohľadu mladých Nemcov) 


Emma - Jane Austen
Clueless
(Bezmocná)
Toto je tak trochu podvod, pretože tento film je v podstate adaptácia Emmy, ale je to moderné so zmenami, takže to tu nechám.
Som si istá, že ste o tomto filme už určite počuli alebo aspoň zaregistrovali, že ho už dávala Markíza. Alebo ste videli klip Iggy Azaela k pesničke Fancy, ktorý je presne podľa filmu. 
Pamätám si, že som ho už ako decko milovala, no neuvedomila som si, že je to taká kultová klasika tam v Amerike, až kým som neobjavila Tumblr, kde sa často ukazuje. Typický teenagersky film, lenže jeden z tých lepších, pri ktorom nebudete prekrúcať očami, čo za klišé a presladenosti.
IMDb: 6,8
CSFD: 56% (??:O)
Moje hodnotenie: 7/10
---
Bohatá hrdinka ✓
Dohadzovačka ✓
Romantika ✓


Muži ktorí nenávidia ženy - Stieg Larsson
Twisted Bond - Emma Hart
Jessica Jones
Priznám sa, že nepozerám Marvel bludy, lebo po tak sto-tridsiatom-siedmom diely Avengers a Iron Man a neviem čoho ma to fakt nebaví pozerať a celkovo ma nebaví sledovať, ako sú z toho všetci paf, aj keď je všetko na to isté kopyto. Práve preto ma zaujala Jessica Jones, lebo je to konečne niečo iné. Niečo na takej lokálnejšej úrovni. Jessica je súkromná vyšetrovateľka, ktorá len pije a stráni sa ľudí, keď tu zrazu sa objaví istý chlapík, ktorého sa už zbavila, alebo si to teda aspoň myslela. Nie je to úplne to isté, ako spomínané knihy, ale je to rovnako temné ako séria od Larssona a vtipno-ironické ako Twisted Bond. Jessica má podobne tajomnú povahu ako Lisbeth a aj štýl, čo sa mi neskutočne páči.
(trailer nedávam, lebo veľa spojleruje)
IMDb: 8,2
CSFD: 78% 
Moje hodnotenie: 7/10
---
Tajomnosť ✓
Drsná hrdinka ✓
Vyšetrovanie ✓

My deti zo stanice ZOO - Christiane F.
Skins
Seriál, ktorý sa mi asi najviac vryl do pamäte. Je jedinečný a nezabudnuteľný. Ukazuje presne dnešnú mládež, čomu sa všetci vyhýbajú. Nikto vám nikde nezobrazí to, ako mladí fajčia, pijú a sexujú. Pamätáte si film, v ktorom ste naposledy videli fajčiť teenagerov? Lebo ja nie. Stále si totiž spomeniem len na Skins.
Nie je to síce také drastické ako Deti, no aj tu sa stávajú veľmi smutné veci, hlavní hrdinovia drogujú a niektorí z nich trpia mentálnymi poruchami.

IMDb: 8,2
CSFD: 85% 
Moje hodnotenie: 9/10

Requiem for a Dream
(Requiem za sen)
Ak ste o tomto nepočuli, tak neviem na akej planéte žijete. Tento film je snáď jeden z najznámejších, čo sa týka drog. A taktiež dosť hnusný, čo sa vyrovnáva aj Deťom. Ukazuje totiž rôzne druhy závislosti (heroín či tabletky) a zároveň aj prostitúciu. Requiem for a Dream splňuje jeden dôležitý účel - znechutiť ľuďom drogy.

IMDb: 8,4
CSFD: 88% 
Moje hodnotenie: 7/10
---
Drogy, sex a alkohol ✓
Zničený život ✓
Smutné ✓
Hnusné ✓

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať