streda 1. novembra 2017

Série, ktoré sa nechystám dokončiť

Na instagrame som sa vás pýtala, ktorý článok by vás najviac zaujímal a najviac ste chceli vidieť práve tento tak som tu s ním. Nechcela som vám tu vypisovať série, ktoré vyšli tak pred miliónmi rokov, takže som sa snažila výber zúžiť.

Túto trilógiu od Jamesa Dashnera som sa rozhodla prečítať až po tom, čo som videla film. A pamätám si to preto, lebo som bola nesmierne sklamaná. Film sa mi jednoznačne páčil viac, no keďže som na druhý musela čakať, rozhodla som sa pokračovať v čítaní série. Pokračovanie bolo také... ani vám neviem povedať aké. Celý príbeh bol taký chaotický, že som ani nerozumela, čo sa deje. Hlavný hrdinka bol neskutočne nezaujímavý a okrem dvoch postáv som úplne všetky nenávidela. Celkovo ma to nebavilo a musela som do čítania nútiť. Keď som videla druhý film, tak bolo jasné, že sa radikálne odklonil od knižnej predlohy a ten odklon sa mi teda páčil rozhodne viac, takže už len čakám na tretí film a knihu radšej vynechám. Už si ani nepamätám, čo sa v nej vlastne stalo.

Strašne som žrala seriál, teda prvú sériu, tak som si hneď prečítala aj knihu od Morgan Kass, ale poviem vám, to už viac iné byť ani nemohlo. Ako, základná myšlienka ostala, no zvyšok príbehu sa úplne zmenil a vôbec ma to nebavilo. Teda boli tam nejaké zaujímavé miesta, ale inak to bolo strašne priemerne a nudné. Skončilo to takým cliffhangerom, že som ešte chcela pokračovať, no teraz už na isto viem, že sériu nikdy nedočítam. Existuje príliš veľa zaujímavých kníh, ktoré si ešte chcem prečítať, než aby som plytvala čas na niečo, o čo ani nemám záujem.

Má to sakra dobrú myšlienku! Bola kruto reálna ako aj niektoré pasáže, ktoré sa skvelo dali zasadiť do našej doby, páčili sa mi aj postavy a to, že to bolo písané z rôznych pohľadov. No nechytilo ma to. Viem, že kopa blogerov bola unesená touto knihou, no na mňa akosi nezapôsobila. Bola to v pohode kniha, ktorá ešte aj skončila tak ukončene, že necítim potrebu pokračovať v tejto sérii od Neala Shustermana. 

Úplne vážne som prečítala prvé dva diely tejto tirlógie od E.L.James. Toto je asi jediná séria, ktorú vedome zhadzujem, pretože si podľa mňa nezaslúži tú pozornosť, ktorú dostala. Existuje milión oveľa lepšie napísaných kníh na túto tému a s oveľa rozumnejšími hrdinkami. Druhý diel bol síce lepší než ten prvý, a konečne to začalo vyzerať, že tam bude aj nejaký ten príbeh, ale akosi som sa nikdy nedostala k tomu tretiemu a už sa ani nedostanem, lebo nechcem strácať čas takýmito... knihami... keď existuje kopa lepších. Pozriem si asi len film, aby som vedela, ako to skončí, zasmejem sa na ňom a to je všetko. Och a už ani nehovorím o tej knihe z pohľadu Christiana, ktorá bude mať pokračovanie. Prečoooooooo?

Viete, z tejto serie od Stephenie Meyer som čítala len posledný diel a to hlavne kvôli tomu, že prvé tri som videla filmy a nevedela som sa dočkať toho štvrtého, tak som sa rozhodla prečítať knihu. A poviem vám, že mi je strašne ľúto, ako si ľudia robia srandu z tejto série a urážajú ju. Áno, aj ja sa zasmejem na tom, že sa upíri trblietajú, ale je to dobre napísaná séria a aj s dobrým príbehom narozdiel od iných populárnych kníh. Každý autor si vymýšľa vlastné prvky, aby jeho/jej kniha bola jedinečná, tak nevidím dôvod v tom odsudzovať trblietajúcich sa upírov. Kto povedal, že musia byť všetci krvilační, báť sa slnka, spať v rakvách a byť do domov len pozvaní? Prečo chcú čitatelia na jednu stranu originálne knihy a nechcú, aby autori kopírovali iné diela, ale na druhú stranu im vadí, keď niekto je skutočne kreatívny? No ale späť k pointe, skrátka nevidím dôvod čítať prvé tri diely, keď už viem, čo sa stalo. A ani ma už nelákajú.

Ani ma nenechávajte začínať s touto knihou od Erin Watt. To bolo tak pritiahnuté za vlasy, že až žiadne vlasy neostali, lebo sa odtrhli. Toľko veci mi na prvom diely vadilo, že sa ich ani nedalo spočítať, ale z akéhosi neznámeho dôvodu ma to bavilo a nevedela som prestať čítať. A potom prišiel druhý diel. Ja už ani neviem, čo sa stalo, ale odrazu sa z toho stala taká somarina, že som to ani nemohla dočítať a tak som len rýchlo prebehla príbehom, prekrútila očami a vrhla sa na niečo, čo si zaslúžilo môj čas. Ani si už nepamätám, čo tam také bolo, ale do tretieho dielu sa teda púšťať nechystám. 

Toto je už taká klasika. Ak môj blog sledujete dlhšie, zž by ste dávno mali vedieť môj postoj k tejto knihe od Andrey Cremer. Prečítala som si prvý diel a bola som nesmierne sklamaná z toho, ako sa príbeh vyvinul, tak som to vzdala. Nešlo ani tak o príbeh ako o to, do koho sa hrdinka zamilovala. Neskutočne mi to vadilo a vôbec sa mi tá postava nepáčila, preto som nedokázala pokračovať. Len som si zistila ako to skončilo a už som aj stihla zabudnúť, že ako. Takže tak.

Opäť niečo podobné ako pri Nočnom tieni. Na konci Delíria od Lauren Oliver sa udiala istá vec, po ktorej som si povedala, že to nechcem čítať ďalej. Ak mám byť úprimná, možno keby som obe knihy - Delírium aj Nočný tieň - čítala teraz, tak možno by som k tomu už nemala taký postoj, ale už prešlo toľko času, že sa mi to jednoducho nechce čítať. Okrem toho mám čoraz... sofistikovanejší (??) vkus na knihy a viac ma lákajú high fantasy knihy.

Týmto si nie som istá. Keď som túto knihu od Veronicy Roth čítala na začiatku tohto roka, tak som bola nadšená a páčil sa mi nie len svet, ale aj príbeh. Ale takto s odstupom času si uvedomujem, že možno sa mi to nebude už chcieť čítať. Akosi sa ani neteším na pokračovanie a vôbec ma nezaujíma kedy vyjde. Dokonca si už ani nepamätám, ako skončil prvý diel. 

A nakoniec ostávajú už len tie série, ktoré sú dosť jasné, pretože nie som jediná, ktorá ich radšej nedočíta, aby si zachovala zdravý rozum. Škola noci, kde som skončila nejakým štvrtým dielom, lebo potom to nabralo taký smer, že ani nerozumiem, ako si to ešte niekto môže stále kupovať, keďže tých dielov je tak milión. Rovnako je to s Upírskymi denníkmi, pri ktorých som prečítala nejaké tri diely, za ktoré stihla jedna postava umrieť, byť duchom, byť upírom, byť niečím nadprirodzeným a byť človekom. Ďalej je tu napríklad séria Padlí anjeli, z ktorej som prečítala prvé tri diely, no štvrtý vtedy ešte nevyšiel, a kým sa dostal von, tak som aj zabudla, že som nejakú sériu Padlí anjeli čítala. Teraz už nemá zmysel dokončiť ju. A o sérii Nesmrteľní ani netreba hovoriť. To už po prvom diely bolo jasné, že je to nenormálna somarina a nemá zmysel pokračovať.
Ktoré série sa nechystáte dokončiť vy? Ktoré z nich sa oplatí dokončiť?


4 komentáre:

  1. Máš tých sérii pomerne dosť :D Ja som síce niektoré z týchto sérii prečítala, no neboli bohviečo. Labyrint je také sklamanie, to bolo také preplácané, niekedy nudné a pomalé. Twilight už beriem ako také klišé, ale napríklad Nočný tieň či Zárezy smrti sa mi páčia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a to ani nie je celý zoznam :D presne presne, labyrint akoby chcel mať úplne všetko v sebe, až to nakoniec bolo nudné.

      Odstrániť
  2. Papierová princezná a Nočný tieň - tak na tom sa úplne zhodneme. Papierová princezná sa mi páčila, ale druhý diel bol hrozný. Nič sa tam nedialo, v podstate mi tam všetko to zaujímavé z jednotky chýbalo a autorka dala akciu do poslednej kapitoly. Prešla som cez prvú kapitolu trojky, ale to bolo také zlé, že... nie, už ma ani nezaujíma, ako sa tá dráma vyrieši.
    Pokiaľ ide o nočný tieň, spomínam si, že som čítala druhú časť a tam boli niekde pri začiatku také tri kapitoly, ktoré boli len o tom, ako sa postavy rozprávajú v pracovni. A to bolo všetko. Tam som s tým definitívne sekla. Vlastne už ani neviem, o čom tá séria je, úplne mi to vyšumelo z hlavy.

    Delírium som prečítala celé, ale že by ma tá trilógia nejako vyslovene nadchla, to nemôžem povedať. O týždeň som si už ani nepamätala, čo sa tam dialo a nespomínala som si ani na mená hlavných postáv. Plus, nepáčil sa mi otvorený koniec.

    50 shades - k tomu sa ani nejdem vyjadrovať. Prvú knihu som zvládla, ďalšie ma nezaujímali. Pozrela som si film, ale ani to nebola až taká sláva. :D

    Pokiaľ ide o Labyrint, ten som vôbec nečítala, videla som film a kniha ma akosi neoslovila. Toho nezaujímavého knižného hrdinu napravil vo filme Dylan. Ten je úplne úžasný :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. okej takže som rada, že som nedávala šancu aj tretiemu dielu :D a je aj štvrtý už nie? či? :D

      Hej ja tiež nemám tucha o čom bol Nočný tieň, len viem, že ma to sklamalo a som tam vlkolaci? vlci? dačo?

      ... ak mám byť úprimná, na to, že som delírium prečítala za jeden deň a celkom sa mi to aj páčilo, nebyť toho konca, tak by som si teda mohla pamätať aspoň, že ako sa volala hlavná hrdinka... :D

      Och Dylan je teda fakt super <3 už chcem tretí film, nech sa ním môžem kochať. knihy ti ani netreba čítať :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať