sobota 29. marca 2014

Divergent movie review


Názov: Divergencia
Originálny názov: Divergent
Predloha: Divergencia (Divergent) - Veronica Roth
Režisér: Neil Burger
IMDb hodnotenie: 7,6

Obsah: Vo svete rozdelenom do frakcií podľa cnosti Tris zistí, že je divergentná a nezapadá. Keď sa dozvie o sprisahaní na zahubenie divergentných, Tris a tajuplný "Four" musia nájsť odpoveď, prečo sú Divergenti nebezpeční, predtým, než je príliš neskoro.






Môj názor (spojlers alert): 

Skoro ma porazilo, keď som zistila, že Divergencia bude u nás v knihách až v máji. To asi nikdy nepochopím, prečo u nás niektoré filmy vychádzajú tak neskoro. Nepoviem, keby vyšli po takom dlhom čase už rovno s dabingom ale nieeee, aj tak tam drbnú titulky (fajn fajn, originál mám radšej, než tie trápne naše preklady).
Ale áno, videla som už tento, musím povedať - dokonalý, film. Môžem to prirovnať ku Hunger Games. Mala som z toho presne rovnaké pocity. Geniálne, miestami menej vysvetlené, žiadne trápne klišé atď atď.
Čím asi začať.
Možno hudbou, ktorá presne sedela na dané momenty a zároveň som bola nadšená, keď som počula, že v pozadí hraje Woodkid. Run boy run či Iron  milujem, takže film di ma hudbou hneď dostal a odporúčam vám si tieto dve pesničky aj vypočuť. 
Veľmi som si užívala na film to, že to nebolo uponáhľané ako niektoré filmy podľa kníh sú (The Mortal Instruments). Hlavná postava vám pekne všetko na začiatku vysvetlí, čo sa deje so svetom, aké frakcia a podobne. Nestrácate sa v deji a som si istá, že aj tí, ktorí knihu nečítali, pochopili, o čo ide. Bola tam takmer celá kniha a naozaj okrem pár drobností si neviem spomenúť na niečo, čo by mi tam chýbalo. Síce je pravda, že jedna zaujímavá scéna tam byť mohla, a to keď Edwardovi (?) vypichnú oko.
Zároveň som bola prekvapená z toho, že sa vo filme nachádzalo mnoho viet, teda priamej reči presne okopírovaných z knihy. Neznelo to silene ako napríklad v The Mortal Instruments, ale prirodzene to išlo s dejom. 
Najväčšia zbraň filmu sú herci. Narozdiel od niektorých iných filmov, kde sa hercov pravdepodobne snažili dopasovať len na základe vizáže (opäť musím spomenúť TMI), tu boli herci vybraní podľa ich schopností. Shailene milujem už dlho, keďže som s ňou videla niekoľko filmov či seriál. Je pravda, že som jej postavy nikdy nemala rada, no ona ako osoba je skvelá a aj skvelá herečka a mám ju strašne rada. Dala by sa porovnávať s výkonmi Jennifer Lawrence, lenže Jen je pre ňu až príliš bláznivá. Shailene sa v poslednej dobe vo filmovom priemysle spomína často a už čoskoro sa tiež môžeme tešiť na filmové spracovanie knihy The Fault in Our Stars, kde si táto herečka zahrá hlavnú rolu. Tam sa objaví ako jej milovaný aj Ansel Elgort, ktorý v Divergencii hraje Trisinho brata - Caleba.
Bála som sa výkonu Thea, ktorého som spočiatku nemala rada, no akonáhle sa objavil vo filme, zaľúbila som sa do neho. Vždy mi pripadal ako taký nabúchaný chalan bez mozgu. Nemala som pravdu. On naozaj vie hrať a vo filme nastalo aj niekoľko momentov, kde sa ozvala jeho ironická duša či vtip. Je tiež pravda, že som ho vo filme videla možno len raz sa usmiať, ale to nevadíiiii, vynahradí vám to scéna na balkóne, kde je do pol pása holý. Viem si predstaviť ľudí v kine, keď sa vyzliekol a všetci "UUUUU". Zažila som to, keď som bola ako malá naivka na New Moon a Taylor si vyzliekol tričko. Celé kino začalo nahlas: "UUUUUU" haha.
Okrem dvoch hlavných postáv sa mi do roly aj presne hodil Miles Teller ako Peter. Neviem si spomenúť, kde som ho videla okrem Spectacular now, no viem, že tam hral takého dilina ako je Peter. Preto sa mi do tejto úlohy presne hodil a neviem si predstaviť nikoho iného.
Spomenúť musím aj skvelú Kate Winslet. Čo k jej výkonu. Všetci vieme kto to je, veď predsa Rose z Titanicu! K nej snáď netreba ani nič dodávať, že bola skvelá, páčili sa mi ešte aj jej vlasy. Je herečka s veľkým H a to všetci vieme, tak načo sa k nej viac vyjadrovať.
Veľmi sa mi páčil aj Eric. Herec, ktorý ho hral sa doňho naozaj vžil a jeho herecký výkon ma hneď od začaitku zaujal, už keď stál na streche budovy. Jeho tetovania, pierci a obliekanie.
Vlastne piercingi, tetovania a obliekanie sa mi páčilo na každom. Maggie Q ako Tori vyzerala vynikajúco, vizážisti sa na nej naozaj vyhrali. Rovnako aj na tetovaní Tobiasa (mimochodom jeho meno je spomenuté vo filme najviac tak trikrát a po anglicky znie naozaj skvelo. Tak nejako - Tobaias. hihi).  A komu by sa nepáčil chalan v čiernom? Presnejšie - Theo James v čiernom? Muži odetý do tmavej farby a k tomu nejaká koženka či hocičo iné sú skrátka sexi (Jamie, Theo...♥).
A tu sa už konečne môžem dostať k láske. A ZASE musím spomenúť TMI, kde som nechápala, ako sa mohli Clary a Jace len stretnúť a o desať minút na to, boli hlboko zamilovaní. Fuck logic. Tu to išlo tak postupne a naozaj som si to užívala ako v knihe. Keď sa náhodou dotkli či zavadili o seba kradmým pohľadom. Pri knihe som sa škerila pri všetkých
týchto gestách a rovnako aj pri filme. Najprv do nej drgol. Urobil si z nej srandu. Potom ju sledoval. Potom sa jej náhodou dotkol. Potom si hľadeli do očí. Usmiali sa na seba. Zachránil ju. Pomohol jej. Ukázal jej svoj strach. Ukázal jej svoje tetovania. BOZK.
A odvtedy boli spolu takí zlatučkí hihihi. Išlo to tak pekne postupne a ja som medzitým mala šancu sa do neho zamilovať tiež.
Tobias je naozaj vtipný človiečik, aj keď možno to nemá v úmysle. Teda vo filme je pár momentov s ním, kedy len pozeráte a príde vám smiešno. Napríklad v scéne, keď Four ide ukázať Tris svoje strachy. Prebehne medzi nimi krátky a rýchly rozhovor a ja som sa šúľala od smiechu pri primitívnostiach.
Ku koncu sa to všetko možno zrýchlilo, no aj tak sa nič nevymykalo od knihy a všetko mi dokonale sedelo. Bojové scény boli skvelo prepracované a rovnako aj celé mesto a plot - ten som si predstavovala úplne inak, horšie než vo filme. Možno sa mi to preto tak veľmi páčilo, lebo si už poriadne nespomínam na všetky scény z knihy, takže mi ani nechýbali. Musím sa vyjadriť aj k tomu, koľko negatívnych hodnotení na film som videla až ma to hnevá. Uvádzali také márnivé príčiny, až sa mi nechce veriť. Drobnosti, ktoré by ľudia nepoznajúci knihu určite aj tak nechápali. Napríklad - bolo zakázané rozprávať pri stole počas jedenia a veselo sa rozprávali. Či rodičia v Sebazaprení nesmeli prejavovať city a tu aha sa s deťmi rozlúčili. Ako by to vysvetlili vo filme? Zbytočne by takými hlúposťami strácali čas z filmu. Ach.
Neviem sa dočkať pokračovania, ktoré určite bude. Insurgent v roku 2015 a Allegiant v roku 2016. Film je mimoriadne úspešný a na IMDb sa hneď zaradil na prvú priečku v Box Office rebríčku. S hodnotením 7,6 preskočil aj prvú časť The Hunger Games a môžeme len dúfať, že druhé pokračovanie bude rovnako úžasné.

Moje záverečné hodnotenie: 95%



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať