pondelok 10. marca 2014

Filmová podoba týždňa (1)

 
Z dielne Niklausa 



Názov: Nástroje smrteľníkov: Mesto z kostí 
Predloha: Nástroje smrteľníkov: Mesto kostí (The Mortal Instruments: City of Bones) - Cassandra Clare 
Režisér: Harald Zwart 
Hrajú: Lily Collins, Jamie Campbell Bower, Kevin Zegers, Robert Sheehan, Godfrey Gao a ďalší...
IMDb hodnotenie: 6,0
CSFD hodnotenie: 52% 
Obsah: 
Zdanlivo obyčajná pätnásťročná Clary žije so svojou matkou Jocelyn, sleduje anime a najčastejšie trávi čas s najlepším kamarátom Simonom. Jej život sa nenávratne zmení vo chvíli, keď v nočnom klube stretne trojicu lovcov tieňov - bojovníkov proti tvorom podsvetia (démonom, upírom a podobne príjemným stvorením). Súrodenecká dvojica Alec a Isabella a charizmatický Jaca sú ale zo stretnutia s Clary trochu prekvapení, pretože obyčajní smrteľníci lovca ani démonov vidieť nemôžu. Onedlho po tejto skúsenosti zmizne Claryina matka a hlavná hrdinka sa tak musia s lovcami spojiť, aby ju našli. Aké tajomstvo Jocelyn pred svojou dcérou skrývala, prečo Clary vidí bytosti, ktoré by vidieť nemala a akú rolu v jej živote bude hrať tajomný Pohár smrti?


Môj názor (spoilers alert): Čo k filmu... ach...
Pamätám si, že bol koniec školského roka, keď som sa dozvedela, že nadšení čitatelia TMI série očakávajú film. Nadchlo ma to, aj keď som knihu nečítala, pretože, povedzme si pravdu, kto nie je nadšený, keď sa rozhodnú sfilmovať nejaký bestseller?
Preto som sa rozhodla, že musím sériu prečítať skôr, než príde do kín. Trvalo mi to ani nie pol mesiaca. Štyri či päť kníh, nie som si istá. A teraz to ľutujem. Chcem zažiť ten pocit, keď budem v sladkej nevedomosti pri pozeraní filmu a až POTOM si prečítam knihu.
Film bol na môj vkus príliš rýchly. Všetko išlo, akoby šmuha cez obrazovku, obrazne povedané. Jace spoznal Clary, aha už sú zamilovaní. Nemáte čas si uvedomiť nič! Čože? Alec je gay a je zamilovaný do Jaca? Čože? Simon je zamilovaný do Clary? Čože? Aká kliatba bola uvrhnutá na Hodga? 
Film tak spropagovaný a s Jamiem ako hlavným hrdinom mal byť jeden gigantický trhák! Miesto toho by som okamžite režiséra aj scénaristu/ov vymenila. A aj ľudí, čo vyberali soundtracky. 
Po prvé: Lily Collins vzali bez kastingu. CH-Y-B-A. Je jedno, ako tú herečku mám rada a aká krásna je, jednoducho nevie hrať! Je až zvláštne, aká zlatá a prirodzená dokáže byť v rozhovoroch a vo filme sa na ňu nedá pozerať. Scéna, keď sa rozplače v daždi a Jace sa k nej nakloní a hovorí jej romantikuš veci by mohla byť pekná, keby sa tam netvárila Lily ako mentálne postihnutá. 
Ale chyba výberu hercov nebola len v Lily. Čo tak Godfrey Gao a.k.a Magnus Bane? Model. Model, ktorý nevie hrať. Vo filme mal asi tak 5 viet dokopy a aj tie dokázal tak nádherne pokaziť, až mi bolo do smiechu a nie do plaču.   
Po druhé: Nie len chyba v obsadení, ale aj v textoch. Jamie Campbell Bower je snáď ten najlepší kandidát na rolu Jaca. Je vtipný už len sám o sebe, má blond vlasy, je vysoký, chudý, SEXY!!!!!!! Sám by dokázal vyprodukovať viac hlášok, než mu vo filme poskytli. Áno, zasmiali sme sa na niektorých vtipných vecičkách, ktoré vyronil z úst, lenže aj tie si môžete pamätať z knihy. Prakticky scenár nič nové nepriniesol.
Po tretie: A výber hudby? Keď som film ešte nevidela, ale hltala som rôzne rozhovory, všetci herci hovorili, aká skvelá je greenhouse scéna. To je tá v skleníku, keď sa Jace a Clary prvýkrát pobozkajú. Viete, čo na nej bolo skvelé? Absolútne nič. Teda nieeee, skvelý bol pohľad na bozkávajúceho sa Jamieho a predstavy o tom, aké by to bolo byť na Lilyinom mieste. Zakomponovali tam takú muziku, z ktorej som sa v kine naozaj rozosmiala. Myslím to vážne. Smiala som sa. Spolu so sestrou. Scéna v hotely Dumort mohla byť asi to najzaujímavejšie z celého filmu, aj keď musím tiež priznať, že sa mi nepáčilo, ako si tam Simona všetci prehadzovali. Chcela by som vidieť nejaké slabučké dievča v topánkach s opätkami väčšími než ruka, ako by podopieralo zničeného chlapca a pomaly ho nieslo. Zaujímavé, naozaj. Clary asi nabrala nejaké Hulk schopnosti z tých topánok alebo čo. 

Film sa snažil tak veľmi podobať knihe, až to bolo celé zle. Mala som pocit, že režisér sa tam snažil vopchať čo najviac scén z knihy, lenže účinok bol opačný, než očakával. Miesto toho to bolo celé chaotické a nevysvetlené. Prečo zrazu Clary dokázala nakresliť runy? A čo to znamenalo, keď Isabelle povedala, že tú runu nepozná? Stavím sa, že všetci, ktorí knihu nečítali hneď pochopili, o čo ide!
A keď sa režisér konečne prestal tak krvopotne držať knihy, skončilo to ako jedna veľká katastrofa. Prečo bola Jocelyn uväznená v inštitúte? A ako by sa tam dostala? Čo bol celý ten koniec vlastne? Všimol si niekto, že prakticky prezradili najväčšiu dilemu troch kníh? Tri knihy sme všetci trpeli, pretože sú Jace a Clary súrodenci. TRI KNIHY! A Hodge vo filme povie niečo na spôsob: "Tak im povedz, že sú súrodenci a ..." akože.. ČO?! Prečo by prezrádzal najväčšiu pointu knihy? S takou propagáciou si mohli byť istý, že bude pokračovanie, ibaže si uvedomili, akú katastrofu narobili a stratili nádej v dobré hodnotenia filmu. 
Aby to nebolo celé o negatívach, treba aj nejaké plusy.
Najgeniálnejšia vec bola... *bubny*... JAMIE! Ten sa narodil s menom Jace. Rola mu perfektne sadla a jedna z najlepších scén bola, keď si milovaný robil runy (? niečo so stélou) do pol pása nahý. 
Dokonca aj obsadene Aleca bolo skvelé a aj Hodga. Jonatha Rhys Meyers zahral Valentína tiež geniálne, len som trochu nepochopila tie jeho vrkôčiky na hlave.
A Robert Sheehan ? Páni moji, toho som milovala už v Misfits (pozrite si série, kde hraje Rob, naozaj sa udusíte smiechom, čo on dokáže vypustiť z úst). V Misfits som si myslela, že hlášky sú čisto zo scénara atď, lenže po rozhovoroch som zistila, že ten chalan je naozaj taký vtipný. Taktiež sa zhostil svojej úlohy geniálne.
Super vyzeralo aj Mesto kostí či Mlčanlivý mnísi a ich prehováranie v hlave. 
Vďaka zlým zárobkom z filmu, natáčanie druhého dielu Mesto z popola odložili. Vraj sa režisér a všetci podieľajúci sa na tvorbe filmu rozhodli zistiť, čo urobili zle a pokračovanie chcú nakrútiť oveľa lepšie. Snáď sa im to podarí. Dúfam, že to nepokazia ako prvý diel a nesklamú ma, pretože sa naozaj teším na Jamieho a Roba a ich hlášky.
Po skončení filmu som sa pýtala sestry, čo na to hovorí. Radšej mlčala. Nezazlievala som jej to. Bola to hlúposť. Lenže ja som čítala knihu a bola som sklamaná. Vám sa možno film páčil/bude páčiť. :)

more gifs:




Mimochodom navštívte môj YT kanál, kde nájdete videá s najvtipnejšími momentami z rozhovorov hercov. (treba ale vedieť po anglicky hah)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať