sobota 8. marca 2014

Kúzelná knihovníčka (1)

http://abyss-mystery.blog.cz/1111/kouzelna-knihovnicka
Z dielne Abyss


Keďže sa doma nudím už tri týždne, lebo som vypísaná, tak som sa rozhodla zapojiť sa k tomuto projektu a nafotiť aj moju knihovníčku.


Momentálne sú to poličky v skrinke, kde kedysi trávili čas moje "barbinky" hihi. Snažím sa nájsť niekde poličky farebne zhodné s mojimi stenami (fialová a radler zelená = žltozelená) a v tvare kvádra. Dala by som tam aspoň polovicu kníh a tie poličky v skrinke by som využila na moju kozmetiku. Tak by som v tom všetkom mala väčší prehľad :)




 Tak tu je tá moja spomínaná skrinka. Predtým som mala tie všetky knihy natrepané na dvoch spodných poličkách, ale neskôr som sa rozhodla to všetko popresúvať. Mám tam dokonca aj nalepené podľa akého žánru sú knihy uložené na poličkách. Chvíľu to tak aj fungovalo, kým mi sestra nezačala dávať knihy kde prišlo a všetko pokazila.
Tu si to presne môžete všimnúť.
Pôvodne mali byť na tejto poličke len dievčenské romány. Teraz tam sú detektívky, vraždy, dievčenské romány, fantasy a historické (? - Assassins creed).
Ghostgirl bolo o poličku nižšie, lenže tam je až príliš veľa kníh a nezmestilo sa to tam už.

Druhá polička - fantasy, dystópie etc. 
Mám tam upírov, dystópie ako Metro a Divergenica a vzadu je Harry Potter s Narniou.
 Tretia polička je hudobno... historická.
Všetko sestrine knihy... + platne.





A štvrtá polička patrila kedysi len detským knižkám. Polovicu z nich (aj väčšinu) sestra odniesla do detského domova. Ostali Walt Disney originál knihy - Mulan, Macko Pu, Leví Kráľ a podobne.
Je tam aj Detská encyklopédia či encyklopédia Dinosaurov. 
A dokonca aj moje leporelo obľúbené, ktoré som spolu s knižkou predtým (také modré vlnky - leporelo) - Veselé zvieratká zakázala sestre niekam dávať, pretože to je moje detstvo!




Tu je ten mix - detektívky a pod.
Séria Millenium od Stiega Larsona, Závisť od Gregga Olsena, Zodiac od Roberta Graysmitha, Hra o tróny od Georga Martina a Assassins Creed: Odhalení od Olivera Bowdena.

Jedine Závisť je moja kniha a mám ju už od Vianoc 2012, no stále som ju neprečítala. Skončila som niekde v štvrtke. 
Assassins Creed milujem, teda hru. Moja obľúbená hra, ale nejako ma neláka si prečítať knihu. 
Hra o tróny (panebože po Slovensky či Česky to znie otrasne) je jeden geniálny seriál, preto ma neskutočne láka si knihu prečítať, ale stále som sa k nej nedostala.
A Millenium je geniálny film. Švédska verzia sa mi páči viac (aj keď Rooney Mara ako Lisbeth Salander v am. verzii vyzerá skvelo). Knihu čítam... respektíve prvá časť je moje "nemám čo čítať" čítanie. Začala som v lete 2013 a stále som to nedočítala hihi (A).

Dievčenské romány ach.
(Áno, Ghostgirl tam nepatrí hihi)
Začnem zľava - Ghostgirl 3: Diagnóza: Láska od Tonyi Hurleyovej. Raz dávno na Vianoce som chcela od Ježiška (hahahaha) túto knihu - ale prvú časť!!! Tradícia rodiny - kúpiť poslednú časť série - mamka mi kúpila tretiu časť, takže som prečítala len tú tretiu časť.
Veronika sa rozhodla zomrieť od Paula Coelha. Priznám sa, táto kniha je strašná, otrasná, fujky fuj! A viete skadiaľ ju mám? V deviatom ročníku za najlepší prospech som ju dostala. Kto dá decku knihu "Veronika sa rozhodla ZOMRIEŤ"? Len moja bývalá škola. (Predám)
Prežila som svet od Miroslavy Varáčkovej. Pekná kniha. Niečo slovenské a dystópické.
Spoveď jedného dievčaťa od Alžbety Hulovej a Generácia My od Kamily Šebestovej. Tieto knihy som si kúpila preto, lebo obe autorky boli mladučké (16), keď knihy vydali. Neviem sa rozhodnúť, ktorá je lepšia, no obe sú pekné a ľahko sa dá vžiť do roly hrdiniek. 
Pýcha a predsudok od Jane Austenovej. Načo predstavovať autorku či knihu. Veď toto by mal poznať snáď každý. Akurát, že som to ešte nečítala, keďže som sa venovala Ohnivému srdcu.
Dve knihy, ktoré sú požičané (jedna vôbec neviem od koho (A)). Kvety pre Lauru od Táni Keleovej-Vasilikovej som nečítala ani ma to neláka. A druhá je Most kolibríkov od Enji Rúčkovej. Ku knihe sa nevyjadrujem. Recenziu nájdete na blogu.
Na vine sú hviezdy od Johna Greena. Som rada, že túto knihu mám, pretože je krásna :) recenziu na ňu tu nájdete tiež.
A posledné dve je Denník princeznej od Meg Cabotovej. Ani to som nečítala a ani sa nechystám. Neláka ma to a raz som kúsok začala, no vôbec ma to nezaujalo.
+ na tejto poličke sú aj dve mamine knihy - Tajomstvo (Rhonda Byrne) a Tajomstvo príťažlivých sŕdc (Ruediger Schache). Nečítala som ich, nemám v úmysle ani. A predám.

Dajme tomu, že fantasy polička.
Vrána od Jamesa O´Barra, Divergencia od Veronicy Roth - čítala som aj druhú časť, ale mám len prvú :(, celá séria Zlodejky duší od Kiersten White, zatiaľ celá séria Pokrvných pút od Richelle Mead - na toto som taká hrdá ach :), škoda, že nemám aj celú VA :( Ďalej je tam Dracula od Brama Stockera, ktorého som ešte nečítala a je sestrin, Úsvit od Stephenie Meyer - aj tu je tá rodinná tradícia kupovať poslednú časť série hah. Hore sú ďalší upíri, presnejšie Upírske denníky. Mám prvú, druhú a siedmu časť. Zaradom, no nie?
Uprostred sú sestrine knihy. Tajomný hrad v Karpatoch od Julesa Verna a Metro od Dimitry-a Glukhovskeho (prepáčte za to skloňovanie).

Pokračovanie fantasy poličky.
U nás v rodine je tiež známe kupovať série, ale nie celé.
Sú tu Kroniky Narnie. Presne neviem, ktoré časti to sú, ale mali by to byť len tie, kde sú súrodenci Pevensiovci + koniec. Nemám Lev, Šatník a Čarodejnica, keďže to som už videla film v tej dobe a pokračovanie nebolo, tak som si kúpila všetky pokračovania hah.
Harry Potter sú všetky diely okrem štvrtého. Tretí je najnovší, keďže sme ho nemali a sestre ho kúpila raz na narodeniny kamarátka. Nečítala som len prvý a druhý diel. Inak sériu milujem. 
 

Polička čisto sestrina.
Jules Verne - Deti kapitána Granta, Tajomný ostrov, 20 tisíc míľ pod morom.
Malomocný kráľ od Žofie Kossakovej.
Hudobné vecičky.  Heavy Metalova encyklopédia, Alice Cooper nejaký komiks, Kiss - Gene Simmons, Judas Priest: Obránci víry od Neila Danielsa a Led Zeppelin od Keitha Shadwicka.

A nakoniec pri detských knihách sa nachádzajú aj tieto. Niečo historické, encyklopédie alebo čo ja viem čo.
Slávni ľaváci v dejinách ľudstva od Eda Wrighta je skvelá kniha, z ktorej často čerpám pri písaní rôznych vecí do školy. 
Třetí říše od Michaela Burleigha. Chcela som pôvodne Pád tretej ríše, čo je o poznanie kratšia kniha, lenže mama sa pomýlila a kúpila mi toto... na Vianoce. Takže som nemala to srdce povedať, že som to nechcela a ona doteraz hučí, že som to nečítala.
Whales and Dolphins - Robin Kerrod, Wolves - Jen Green. 
Anjeli a démoni fakty od Simona Coxa, Umlčené hlasy od Zlaty Filipovič a Melanie Challenge a nakoniec Mária Magdaléna bohyňa z evanjelií od Margaret Starbird
Tieto knihy som nečítala.
A moje záložky. Martinus a Panta Rhei... myslím. Všetky záložky od Gorila.sk som nejako záhadne stratila/zničila. (A)


Celkový súhrn:
Počet kníh - 63. + chýba 50 odtieňov sivej a niečo od Dana Browna a možno ešte niečo. To si zobrala sestra do Portugalska.
Paperbacky - 15
Najnovšie prírastky: 

Dúfam, že sa vám článok páčil.
Prajem pekný deň :)
xoxo


1 komentár:

  1. Dobry den, prosim vas tu Disney Mulan nahodou nemate na predaj? Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať