sobota 26. apríla 2014

Add Yours: Knižná edícia (apríl)

http://loveinbooks.blogspot.sk/2014/04/add-yours-knizna-edicia-april.html


Opäť som sa zapojila do ďalšieho projektu.
Tento je z dielne Judit
O čo ide? Je to akási knižná reťazovka, kde každý mesiac pridá Judit nové a originálne otázky, na ktoré budeme všetky zapojené blogy odpovedať.
Snáď som to vysvetlila zrozumiteľne, viac info nájdete po kliknutí na obrázok.




Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam.
Chvíľu som nad tým premýšľala a možno by som bola schopná napísať snáď aj všetkých mojich obľúbených autorov, no nakoniec som sa rozhodla len pre dve mená. J.K. Rowling jednoznačne. Kto vie, možno ma v tom zozname aj číslo na Harryho Pottera haha. A tým druhým spisovateľom je George R.R. Martin. Márne by som dúfala, že v tom zozname nájdem, koho ďalšieho sa chystá zabiť či ako to nakoniec celé skončí. 


Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem. 
Asi by som opäť mohla opäť spomenúť tých istých dvoch, pretože obaja vyzabíjali polovicu postáv, no ich fantázia a celkovo príbehy sú jedinečné. Pokúsim sa byť trochu originálna a vymyslieť niekoho nového. Možno John Green či v podstate všetci, ktorí ma donútili plakať pri nejakej smrti.



Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespal/a. 
Tak toto sa stáva dosť často. Najčastejšie, keď druhý deň idem do školy a potom chodím ako zombie. Tak určite tam patrí séria The Mortal Instruments od Cassandry Clare. Pamätám si, že keď som ju minulé leto čítala, akurát som spala u babky a strážila psa a... dedka (hahahahha) kým babka s ujom boli na svadbe. Čítala som tak dlho, že oni medzitým stihli prísť zo svadby a bolo už okolo siedmej rána. Väčšinou však čítam takto po nociach, naposledy som včera som čítala Losing it od Cory Cormack tak do druhej rána.  



Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky. 
Sem by som mohla zaradiť všetky knihy patriace mojej sestre. Teda väčšinu z nich. Séria Millenium od Stiega Larssona, ktorej filmové spracovanie sa ihneď pridalo k mojim obľúbeným filmom. Ďalej tam mám Draculu, autora určite všetci poznáte. Hanbím sa, že som túto klasiku ešte nečítala, ale keď ja sa k tomu neviem dokopať. Kopa verneoviek a ďalšie.

Postava, ktorá mi zlomila srdce.
Ach, toto je asi najťažšia otázka, pretože na ňu neviem odpovedať. Myslím, že taká postava sa ešte nevynašla haha.



Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.
Nebite ma, ale ani tu nemôžem odpovedať. Pretože je som zaľúbená do všetkých rovnako. Podľa toho akú knihu čítam, podľa toho som zaľúbená. Potom sa pustím na ďalšiu a som zaľúbená do tej ďalšej a ostatní v ten moment mi sú ukradnutí. No ale aby nebola opäť žiadna odpoveď napíšem jedno meno - Jace Herondale.



Hrdinka, ktorá ma sklamala.
Tu by som asi mohla písať rovno zoznam, pretože ja väčšinou hrdinky nepovažujem za nejaký môj vzor, ale ich hnusne kritizujem a lezú mi na nervy. Určite ma ale sklamala Clary z TMI, keďže som očakávala jednu geniálnu postavu, ktorá naozaj bude aspoň trochu nejakým vzorom pre mňa. Nestalo sa tak. Miesto toho mi neustále išla na nervy a bola som rada, že v knihe existuje niekto ako Jace.  Nesklamala ma tak postuvne počas čítania, ale skôr tak, že som očakávala niečo oveľa lepšie, než ona skutočne bola. 



Knižný pár, ktorý  nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!
REN A CALLA! Toto je asi tak jediný pár, ktorý som chcela vidieť spolu asi ako nikde. No hneď mi bolo jasné, že sa tak nestane a tým si to autorka u mňa pokakala. Hneď som odvrhla knihu a pokrútila hlavou nad Andreou Cremer, pretože má talent, tak nechápem, prečo zrobila to, čo zrobila. A som si istá, že nie som jediná nespokojná s tým, s kým Calla nakonieûc skončila. 



Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?
Toto je mimoriadne zložité, pretože by som chcela filmové spracovanie všetkých kníh, ktoré mám rada. Určite by som chcela vidieť The DUFF. Ďalej možno aj Easy, A midsummers nightmare, Metro a Džínsový denník. Ja viem, že Slováci nie sú veľmi produktívny v tvorbe filmov a ani slovenské filmy nepozerám, no bolo by to zaujímavé vidieť ako sa s tým popasujú. 


Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok
 Uf, tých je asi veľa. Preskočila som veľa strán vo Fifty Shades of Grey, lebo som nemohla vystáť naivnosť a hlúposť autorky a celkovo všetko. Alebo som si prečítala koniec z Ohnivého srdca, čo ja nikdy nerobím! Len som vedela, že to určite nejako tak skončí, keď Richelle sľúbila konečne nejakú akciu. Nemohla som odolať.

  

4 komentáre:

  1. John Green je ťažko emotívna - to chápem.

    Losing it bola super!

    Tiež som mala problém určiť jedného - v tej chvíli čo knihu čítam bývam úplne na hadry =D ale po tom to vyprchá. Takže neznášam a zbožňujem pravidelne ale nestálo.

    Džínsový denník má film, aspoň jednotku som videla.

    Ja nepreskakujem ani tak strany ako odstavce keď vidím že sa chystajú sebaľutovacie litánie alebo zbytočne dlhé opisy - a náhodou šetrí to nervy, možno tak získaš z knihy trochu skreslený dojem ale je to lepšie ako to s knihou vzdať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. emotívne sú všetky, kde nejaký hrdina zomrie alebo proste má nejakú chorobu :D to vtedy revem jak decko :D

      ČOOOOO? Ono to má film ?:OOOOOO

      no hej odstavce skôr, ale pri fifty shades som proste musela už strany preskakovať :D ja sa potom cítim tak hrozne, keď preskočím nejaké strany :D ale zase nedokážem nedočítať knihu, aj keby to neviem aká hlúposť bola :D

      Odstrániť
  2. pochopiteľne - ja našťastie nestretávam toľko kníh zo smrťou ale pri dobre podaných dojímavých scénach slzím

    ok, keď si takto prekvapená zrazu si nie som istý že myslíme tú istú knihu =D
    http://ulozto.cz/xXbFkiT/sesterstvo-putovnich-kalhot-2005-avi

    ja sa cítim blbo keď si to pridávam na Goodreads, vediac že som to neprečítala celé, v poslednom čase keď na mňa čakajú na prečítanie desiatky kníh dokážem v začiatkoch odmietnuť knihu a prejsť na inú, inak by som zošalela. celé strany nechcem aby mi neuniklo niečo podstatné, skús to ako ja, prečítaš začiatok odstatvca a keď uvidíš že sa niekam posúvame čítaj, ak nie, vynechaj - možno to zmenší pocit viny ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. haha to nie je to :D ale aj to je dobrý film :) :D

      ani to nie :D tak to dakedy robím, ale fakt sa furt cítim vinne, že na to kašlem :D ale tak či tak nedokážem nikdy nedočítať knihu. ja furt dočítam či blbosť či ne :D aspoň sa zasmejem :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať