štvrtok 8. januára 2015

Courtney Cole - Nocte

Originálny názov: Nocte
Autor: Courtney Cole
Séria: The Nocte Trilogy
Diel v sérii: prvý
Dátum vydania: 11/2014
Vydavateľstvo: Lakehouse Press
Počet strán: 277
Hodnotenie GR: 4,27

Fun  1/5
Love  4/5
Boyfriend  4/5
Tears  3/5

Anotácia: 
Moje meno je Calla Price. Mám osemnásť rokov a som len polovica z celku. 
Moja druhá polovica - môj brat, dvojča, môj Finn - je šialená. 
Milujem ho. Viac než život, viac než hocičo. A aj napriek môjmu strachu, že ma stiahne dolu so sebou, nikto iný ho nemôže zachrániť, len ja.  
Robím všetko čo zmôžem, aby som ostala na hladine mora šialenstva. Ale každým dňom sa potápam hlbšie a hlbšie. Preto sa načahujem po záchrannom lane.
Dare DuBray.
On je môj záchranca, môj antikrist. V jeho náručí sa konečne cítim bezpečne, no zároveň sa obávam  toho, kam skutočne patrím. V jeho náručí sa cítim stratene. 
On má moc zničiť ma.
Možno to je v poriadku. Pretože nedokážem zachrániť Finna a milovať Darea bez toho, aby som niekomu neublížila. 
Prečo? Kvôli tajomstvu.
Tajomstvu, ktoré sa snažím tak veľmi odhaliť, až si nevšimnem, čo prichádza.
Vy si to nevšimnete tiež.
 
Môj názor:
Zbožňujem takéto anotácie. Z ktorých nechápete, o čom kniha je. Hneď ako som túto knihu objavila na Goodreads som si ju zaradila do to-read zoznamu. A takmer okamžite sa na ňu aj vrhla. Veď koho nezaujímajú tajomstvá? Kto ich nechcela odhaliť?
 
“Because sometimes that’s how life is. A puzzle made up of a million pieces, and when one piece doesn’t exactly fit, it throws the rest of them off.”

Chvíľu som premýšľala či vám povedať, o čom kniha v skutočnosti je, pretože mne sa páčila nevedomosť, s ktorou som sa do Nocte púšťala. Nakoniec som sa rozhodla pre krátky, nič nehovoriaci opis. Calla zažila hrozné veci v posledných mesiacoch a horko ťažko sa s nimi snaží vysporiadať. Raz však stretne tajomného Darea DuBraya, ktorého zhodou okolností začína stretávať častejšie. Ich vzťah sa pomaly prehlbuje, no Calla má výčitky. Ako si môže užívať život po tom, čo sa jej nedávno stalo? 
Keď som toto dielo začala čítať, dúfala som, že ma nesklame, pretože som sa na to naozaj tešila. Po prvých stranách kniha bola zaujímavá, ale nie natoľko, aby ma nútila čítať ďalej. Väčšinu času totiž išlo len o obyčajné rozprávanie smutnej dievčiny, ktorá má problémy a pomaly ale isto sa zamiluváva do tajomného chlapíka. Ale, aj napriek v podstate príbehu bez nejakých dramatických zvratov na každej strane som sa od knihy čoraz viac len ťažko odtrhovala, až som nedokázala prestať čítať a hltala som stránku za stránkou. 
Kniha graduje ako aj príbehom tak aj písaním. Z nudnejšieho sa stáva zaujímavejšie a z obyčajného nenormálnejšie. Autorka nemá nejaké výrazné a osobité písanie, ale je určite ľahučko čitateľné. Ani angličtina to nebola náročná. Kniha sa dala zvládnuť ľavou zadnou.
Courtney nám ani nepredstavila veľa postáv, takže sa mohla vyhrať jedine s ich osobnosťami. Čo bolo aj najdôležitejšie, keďže celý dej knihy je založený práve na vnútrajšku postáv. Na ich premýšľaní, na ich činoch a na ich psychickej úrovni. 
Calla sa správala všelijako. Miestami som pri nej naozaj zabudla, že čo sa jej prihodilo a nechápala som, ako môže byť taká veselá. Inokedy však bola smutná či premýšľala nad tým, ako zachrániť jej šialeného brata. Medzitým všetkým sa snažila zistiť tajomstvo jej brata a rovnako aj tajomstvo Darea, ktorý sa v jej živote objavil z ničoho nič. Aj keď sa často s hlavnými hrdinkami nestotožňujem (nikdy), tak tu v niektorých častiach aj áno. Niekedy som sa cítila trápne aj za hrdinku a to je už čo povedať.
Dare DuBray bol taký obyčajný bad boy. Teda, nebol vlastne vyslovene zlý, len mal ten typický výzor. Tmavé vlasy, tmavé rockové oblečenie, tetovanie a ešte k tomu motorka. Typické a obohrané. Napriek tomu sa mi dostal pod kožu a zapáčil sa mi. Niekedy som však mala výhrady, hlavne keď priznal, že hrdinku miluje, pretože to bolo podľa mňa tak skoro. Nakoniec som však pochopila. Všetkému som pochopila a to, čo mi na ich vzťahu vadilo mi hneď aj prestalo.
Záver som naozaj nečakala. Predstavovala som si všetko možné, no to, čo som sa dozvedela určite nie. Neskutočne mi toto dielo pripomínalo jednu knihu, ale radšej vám nepoviem, ktorá to je, aby som vám Nocte nevyspojlerovala. 
A aby nebolo dosť šokov na konci, do toho všetkého pridala autorka parádny cliffhanger. Kto ukončí knihu uprostred rozhovoru?! Na pokračovanie sa jednoznačne teším, pretože sa mi Nocte neskutočne páčilo. Čítala som to aj do siedmej rána a poplakávala si pri tom či šokovane prikrývala otvorené ústa dlaňou. Toto dielo vám odporúčam a dúfam, že aj vy budete prekvapene zazerať na stránky, keď to dočítate. 
 
Iné od autorky

4 komentáre:

  1. Páni, to vypadá zajímavě :-)
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu som dnes dočítala (čo si si asi všimla, na základe GR) a bolo to absolútne úžasné :3
    Ďakujem za túto úžasnú recenziu, ktorá ma na to nalákala :D (a tak trochu ťa za to nenávidím, lebo ten koneeec agr )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že som ti priniesla toto utrpenie :DDD nemáš začo :) :D

      Odstrániť
    2. Som rada, že sa v tom tak vyžívaš :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať