piatok 27. marca 2015

R.S. Grey - The Design

Originálny názov: The Design
Autor: R.S. Grey
Séria: A Heart Novel
Diel v sérii: druhý
Dátum vydania: 2/2015
Počet strán: 272
Hodnotenie GR: 3,90

Fun  5/5
Love  4/5
Boyfriend  4,5/5
Tears  0/5

Anotácia: 
Päť minút do začiatku pohovoru. 
Cameron Heart, čerstvej absolventke univerzity, sa podarilo dostať na pohovor v prestížnej architektonickej firme.
Štyri minúty do začiatku pohovoru.

Vie však, že je tam len kvôli majiteľovi, Grayson Cole je totiž kamarát jej staršej sestry. 
Tri minúty.
Za posledných sedem rokov bol Grayson najodstrašujúcejší muž, ktorého mala Cammie to potešenie, alebo skôr nepotešenie, poznať.
Dve minúty.
Ale táto práca je až príliš dobrá na to, aby sa jej vzdala. Preto musí Cammie ignorovať fakt, že Grayson je dostatočne nádherný na to, aby mal vlastný sviatok.
Jedna.

Tak či tak, nemala by prechovávať takéto city voči jej novému šéfovi. A on bude jej novy šéf.   
Môj názor:
Na túto knihu som sa tešila už dlhší čas a nemohla som sa dočkať, kedy konečne vyjde. Od autorky som čítala Scoring Wilder, ktoré bolo skvelo napísané so zaujímavým dejom, a tak som si to hneď zamilovala. Práve preto a kvôli anotácii tiež, som sa tak nevedela dočkať vydania.

Anotácia nám v podstate nič nehovorí, čo sa mi mimochodom páči, takže som veľmi nevedela do čoho presne idem. Hlavná hrdinka, Cameron, mala búrlivé detstvo, ktoré začalo smrťou jej rodičov. Nemala v pláne žiadnu budúcnosť, až kým si jej sestra nepriviedla domov kamaráta, Graysona, ktorý vášnivo opisoval, aké je to byť architektom. Vtedy sa Cammie rozhodla, že bude nasledovať v Graysonových šľapajách. Cameron sa podarí úspešne ukončiť školu a dokonca ju Grayson pozve na pohovor v jeho firme. Má to len jednu chybičku, Cameron nikdy neplánovala ostať v Los Angeles, jej snom je Paríž.
Autorka má skvelý štýl písania, ktorý vás donúti čítať bez prestanie od kedy knihu otvoríte. Už v Scoring Wilder som jej vzdávala úctu, ani tu tomu nebolo inak. Greyová má výnimočný zmysel pre humor. Smiala som sa možno aj na každej strane, nešlo však len o hlášky, ktorých tam vlastne ani nie je toľko, no skôr o tie myšlienkové pochody hlavnej hrdinky. Okrem toho sa mi páčilo, ako tam autorka spomínala iné diela ako Harry Potter či Pán prsteňov.

Dej sa dosť podobal na Scoring Wilder, teda až na to, že v The Design autorka okresala erotické scény. Zakázaná láska alebo skôr nevhodný vzťah, boháči všade naokolo, silná hrdinka, sexy hrdina, vtip a koniec. Vyzeralo to, akoby mala autorka nejaký model, podľa čoho písať a vždy len zmenila postavy, pracovisko a zápletku. Avšak ani to mi nevadilo, pretože sa mi to celkovo naozaj páčilo.
Postáv nám tu autorka predstavila dosť, no urobila tak v podstate hneď na začiatku a nemala potrebu ich pridávať každú kapitolu. Boli to fixné vedľajšie charaktery, ktoré sme mali možnosť spoznávať od začiatku knihy a urobiť si o nich nejaký dojem. Veľmi sa mi páčilo, že netvorili len nejaké pozadie hlavným postavám, ale boli naozaj súčasťou knihy, čiže boli spomenuté v každej kapitole.
Cameron, teda hlavná hrdinka je nádejná architektka, ktorá pozná svojho šéfa už nejaký ten čas, je to predsa kamarát jej sestry. No nie je len to. Pri pohovore jej totiž Grayson čo to povie a ona si teda zaumieni, že ho dostane. Najprv som Cammie nebrala ako nejakú skvelú hrdinku a pri jej nepremyslených konaniach som len krútila hlavou, no ako strany plynuli, postupne som ju začínala mať čoraz radšej. Páčilo sa mi, že si išla za tým, čo chcela a tým myslím Graysona. Vo väčšine kníh sa totiž hlavné hrdinky nesnažia silou mocou dostať dotyčného chlapa, ktorý ich odmieta. Takých poznám naozaj len pár, takže mi môžete dať návrhy, ak vás niečo napadne.
Nešla si však len za Graysonom, ale aj za svojim snom - Parížom. Šetrila si, plánovala si to a bola odhodlaná to urobiť. Páčilo sa mi ako autorka písala stav prípravy hrdinky do Francúzska. Koľko má našetrené, aké frázy vo francúzštine sa už naučila, čo potrebuje a čo už má. Dosť som sa na niektorých zabávala.

Amount saved for Paris: $1382 (minus the $98.99 I spent at the small boutique I passed on the way to drinks. The mannequin in the window was wearing a pair of ankle boots I needed for Paris. Needed.
Items I have: #ankleboots
Items I need: An outfit to wear with my new awesome #ankleboots.
French phrases that I know: Mon père est Liam Neeson, alors ne me prend pas... which translates to "My dad is Liam Neeson, so don't take me!"

Grayson bol ten dokonalý chlap. Boháč, ktorý vlastní prestížnu firmu, neustále v obleku a teda aj neustále sexy. Veľmi sa mi páčilo, ako sa na začiatku správal, síce hnusne, ale ako šéf, odmietal Cammie, ktorú to viac a viac podnecovalo. A aj celkovo ten jeho drsný prístup bol dosť príťažlivý (tvárim sa anjelsky). Nemal nejakú temnú minulosť, a však jedno tajomstvo sa tam našlo. Inak som si ho naozaj obľúbila.
Kniha mala snáď len jediné mínus a tým bol koniec, ktorý bol založený na tej istej udalosti ako aj už spomínané Scoring Wilder. Bolo to podľa mňa trochu urýchlené, nehodilo sa mi to tam. Epilóg už zlý síce nebol, ale autorka sa rozhodla urobiť ešte jeden, teda niečo, ako keď pozeráte filmy podľa skutočnej udalosti a na konci vám povedia, čo všetko sa ďalej stalo. Tak isto to urobila Greyová. Nebola som z toho nadšená, pretože mi skazila ilúzie.

Ide síce o druhý diel série, no ten prvý s názvom The Duet som ja ani nečítala. Na Goodreads je napísané, že ide o standalone, teda o samostatnú knihu, lebo v podstate vôbec nenadväzuje na prvú časť, spomína len postavy - Brooklyn a Jason. Takže nie je potreba čítať oba diely, ak sa na to necítite, ale možno by to aj bolo lepšie, tak či tak si to ja dodatočne prečítam.
Toto dielo vám naozaj odporúčam, pretože to bolo vtipné, hrdinka sa hneď zaradila k mojim bff-kám a hrdina bol sexy architekt v obleku. Čo viac si priať? Naozaj sa to oplatí prečítať.

2 komentáre:

  1. Ojojooooj, už slintám po tejto knihe!
    A aká je angličtina? Ľahšia, ťažšia? .. rada by som sa do nej pustila čo najskôr :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hihi :3
      fú.. taká podľa mňa obyčajná ani náročná ani zase primitívna, proste jak v každej new adultke. Akurát možno pár slovíčok, ktoré sa týkali práce, nejakej stavby alebo takého niečoho, ale inak pohoda si myslím :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať