streda 25. marca 2015

RC: Cora Carmack - Zbohom nevinnosť

Originálny názov: Losing it
Autor: Cora Carmack
Séria: Losing it
Diel v sérii: prvý
Dátum vydania: eng 10/2012, sk 3/2015
Vydavateľstvo: Ikar (YOLi)
Počet strán: 245
Hodnotenie GR: 3,81

Fun  3/5
Love  3/5
Boyfriend  3/5
Tears  0/5

Anotácia: 
Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie - románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli! Bliss sa ide prepadnúť od hanby, a to sa školský rok ešte len začal. Ako na potvoru naráža na príťažlivého učiteľa Garricka na každom rohu a trápnym situáciám niet konca-kraja. Hoci sa obaja zhodli na tom, že ich posteľové dobrodružstvo bol obrovský omyl, Garrick po pôvabnej študentke neustále poškuľuje. Alebo si to Bliss len namýšľa?

Môj názor:
Losing it sériu poznám už takmer rok, preto som sa nevedela dočkať toho, kedy ju vydá nejaké vydavateľstvo aj tu. Nakoniec sa to stalo a YOLi nám predstavilo Zbohom nevinnosť od Cory Carmack.

Kniha má jednoduchý dej, ktorý sa v podstate ani nezlepšuje, ani nezhoršuje. Hlavná hrdinka je panna a kamarátka ju donúti sa zbaviť tejto "nedokonalosti". Malo ísť len o jednu noc, no hlavná postava to nezvládne, vďaka absurdnej výhovorke ujde a upokojuje sa len tým, že chlapa, ktorého nechala nahého vo svojej posteli už nikdy neuvidí. Lenže ako sa ukáže, len tak ľahko sa tohto Brita nezbaví, je to totiž jej nový učiteľ.
Pamätám si, že keď som toto dielo čítala po anglicky, zamilovala som sa už na prvej strane. Bolo to mimoriadne vtipné, hlavná postava bola v pohode a Garrick? Je Brit, čo viac k tomu dodať? Lenže keď som začala čítať po Slovensky, niečo mi na tom neskutočne vadilo. Slovenčina mi prišla byť príliš umelá a mnoho vtipov v nej zaniklo. Niekoľko chýb sa tam našlo tiež. A už som ani z toho celku nemala taký dobrý dojem.
Autorka síce píše naozaj dobre, pútavo a vtipne, no okrem toho, že som sa od knihy ťažko odtrhovala, všetko ostatné akosi v preklade zaniklo. Neskutočne mi vadilo, keď Garrick neustále hovoril Bliss, že aká je chutná. Nevedela som si pomôcť, no preložiť slovo cute na chutná? Ak by to v celej knihe nevyslovil viac ako pätnásťkrát, možno by mi to až tak neliezlo na nervy.
Spomínala som už, že dej bol po celú knihu rovnaký. Autorka tam nejaké epické vyvrcholenie nevymyslela, ale mne to ani nevadilo, aj keď sa celá kniha držala na jednej úrovni. Vlastne by som skôr povedala, že do polovice to bolo omnoho lepšie, než od nej do konca. Bavilo ma čítať o tom, ako sa Bliss cíti trápne, ako na seba hrdinovia pokukujú a celkovo o tej ich "zakázanej láske". Zvyšok síce nebol zlý, lenže mne osobne vadilo to, ako si tí dvaja neustále vyznávajú lásku. Zdalo sa mi to byť príliš krátko na také... hlboké city.
Zo všetkých postáv som si viac zaľúbili tie vedľajšie, než hlavné. Kelsey bola vtipná, pekná a typická najlepšia kamarátka hlavnej postavy. Ako v každej knihy, tak aj tu bola najlepšia priateľka tá, ktorá všetko vedela, po ktorej išli všetci muži, ktorá bola najkrajšia, ktorá vedela zbaliť chlapa, ktorá bola skúsená.
Druhou postavou, ktorú som si zaľúbila bol Cade. Síce v knihe vystupuje ako ten tretí, ktorý tam zavadzia, mala som ho radšej než Garricka. Ani vlastne neviem prečo. Páčilo sa mi, aký bol milý, naivný a odhodlaný. Keď mu niekto ublížil, nenechal si to a doprial si chvíľu pre seba.
Postupne som sa teda dostala k tým dvom hlavným postavám. Bliss bola ako hrdinka a hlavná rozprávačka príbehu v pohode, až kým nedošlo na isté momenty. Chovala sa na svoj vek, bola zlato hanblivá a veľmi zlá klamárka. Lenže všetky dobré pocity, ktoré som z nej mala vyprchali, keď sa zachovala ako bezcitná a sebecká osoba. Plakala kvôli absolútnej hlúposti a využila osobu, ktorá bola práve kvôli nej ublížená. Nechápala som Blissinu logiku a nechápala som, prečo reve, keď sa vlastne nič nestalo. Od toho momentu mi na nej vadilo takmer všetko. Čo povedala či urobila.

"Len pokoj, Bliss, vravela som si v duchu. Prehltni, inak sa celá oslintáš."

Garrick sa v knihe zjavil ako dokonalosť sama. Chlapík, ktorý číta Shakespeara v bare? A navyše Brit? Kto by sa do takého nezamiloval? Chlapík, ktorý k tomu všetkému jazdí na motorke? Hneď som sa doňho zamilovala, lenže ako kniha plynula, tak som aj postupne strácala chuť vôbec čítať jeho repliky. Z neznámych dôvodov sa mi prestal páčiť a v knihe mi skôr zavadzal on, než Cade. Kým som sa dostala na ten presladený epilóg z pohľadu Garricka, už sa mi to vôbec nechcelo čítať.
Prvé strany knihy sú naozaj najlepšie. Tak to vlastne aj má byť, inak by čitateľ ďalej nepokračoval. Sú najvtipnejšie, najzaujímavejšie, predstavujú nám hlavné postavy a začínajú celý dej, ešte nemôžu nič pokaziť. Toto dielo síce nebolo zlé, no ani najlepšie. Bliss ako hlavná hrdinka mi veľmi nesadla, láska ku Garrickovi postupne vyprchala a koniec bol sladší než cukrová vata. Okrem toho mi mierne vadil aj slovenský preklad a obálkou si to YOLi tiež nepolepšilo. Škoda, že nenechali pôvodnú.
Kniha sa čítala ľahko, je to obyčajná new adult oddychovka, ktorá podľa mňa sadne každému. Aj napriek mojim zmiešaným pocitom vám toto dielo odporúčam.

Ďakujem vydavateľstvu Ikar za poskytnutie recenzného výtlačku.
Ak si chcete knihu zakúpiť, tak kliknite TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať