nedeľa 6. septembra 2015

RC: Jody Revenson - Tvory a netvory

Originálny názov: Harry Potter: The Creature Vault
Autor: Jody Revenson
Dátum vydania: eng 10/2014, sk 8/2015
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 208
Hodnotenie GR: 4,50

Anotácia:
Dementori, domáci škriatkovia, vodní ľudia a draci z celého sveta... to je len niekoľko úchvatných zvierat či rastlín, čo obývajú čarovný svet, ktorý vytvorila J.K. Rowlingová. Kniha Harry potter: Tvory a netvory je venovaná práve im. Ponúka zasvätené informácie o tom, ako všetky tvory a netvory priniesli filmári zo stránok kníh na filmové plátno. Detailné opisy jednotlivých postáv dopĺňajú doteraz nezverejnené výtvarné návrhy, fotografie zo zákulisia natáčania filmov a mnohé tajné informácie z archívov filmových štúdií Warner Bros.
Môj názor:
Ktorí milovník Harryho Pottera netúži po všetkom, čo vyjde z tohto sveta a o tomto svete? Keď som sa dozvedela, že to vyjde, hneď som si to chcela aspoň pozrieť, kvôli tým nádherným obrázkom, no nakoniec sa mi naskytla príležitosť si knihu prečítať a zrecenzovať.
Ak milujete túto sériu, je to jedna z tých kníh, ktoré sa oplatí prečítať, a hlavne ak vás zaujímajú filmové kúzla. Musím o sebe priznať, že som strašný závislák na tom, ako sa tvoria filmy. Vždy si na YT nájdem nejaké making of a pozerám to. Úplne najlepšie je to pri fantasy filmoch, pretože sa veľkú časť videa venujú len grafikom a dizajnérom. Baví ma sledovať, ako vznikli rôzne fantasy tvory či monštrá a preto som už dopredu vedela, že sa mi táto kniha bude páčiť.
Kniha má toľko plusov, že sa ani nedajú spočítať, no tým najväčším sú práve tie obrázky. Nie len fotky, ktoré vám odhalia, ako to vyzeralo počas natáčania, ale tiež tie náčrty a maľby grafikov ako sú Rob Bliss či Adam Brockbank.
Kedysi som stále kreslila, dnes už síce pomenej, no umenie ma baví a zaujíma, preto som ochkala nad každým namaľovaným obrázkom. Obdivujem všetkých grafikov a dizajnérov, ktorí majú taký talent, že dokážu z hlavy vytvoriť nejakého tvora, pretože ja bez predlohy kresliť neviem. Fakt by som im najradšej zatlieskala.
Nezaujmú len tie nádherné obrázky, ale aj citáty z filmov, ktoré obohatili knihy spolu s menšou zoznamovacou kartou pre každého tvora. Pripomenuli nám, kde sa prvýkrát tvor či netvor objavil, ako bol opísaný v knihe a taktiež nám o ňom prezradili nejakú technickú poznámku. Vedeli ste napríklad, že Hrdozobec vykonal veľkú potrebu tesne predtým než ho Hagrid zavolal?
Človek by si myslel, že nebude zaujímavé čítať o tom, ako vytvorili nejakého tvora, no opak je pravdou. Veľmi ma to bavilo a dozvedela som sa kopu vecí, vďaka ktorým som si chcela znovu pozrieť filmy a všimnúť si nejaký rozdiel.
Zároveň som sa čo to o tvoroch a zvieratách priučila, avšak tiež mi v knihe niečo chýbalo. Chýbalo mi nejaké zoznámenie s daným tvorom, niečo ako učebnica z HP o tvoroch.
Filmári nám skrátka priblížili všetky tajomstvá z umeleckej strany filmu. Ozrejmili nám svoje dôvody, prečo sa rozhodli práve pre takú podobu, ako to vytvorili, ako dlho na tom pracovali, čo všetko využili  a koľko z toho bolo vytvorené počítačom a koľko ručne.
Kniha vám krásne pripomenie už zakončenú sériu a donúti vás pozrieť si filmy či si prečítať knihy. Zaujmú vás nie len nádherné obrázky, ale aj vtipné citáty. Určite vám knihu odporúčam, pretože je to skvelý doplnok k celej sérii. A tiež ju odporúčam tým, ktorí milujú umenie ba dokonca sa mu venujú, určite sa im budú páčiť nádherné kresby plné fantázie.
Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knihu si určite chcete kúpiť (ja to viem:D), takže vám to zjednoduším, len kliknite TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať