utorok 1. decembra 2015

R.S. Grey - The Allure of Dean Harper

Originálny názov: The Allure of Dean Harper
Autor: R.S. Grey
Séria: The Allure
Diel v sérii: druhý
Dátum vydania: 9/2015
Vydavateľstvo: CreateSpace
Počet strán: 280
Hodnotenie GR: 4,08

Fun  3/5
Love  4/5
Boyfriend  4/5
Tears  0/5

Anotácia: 
Od: LilyNBlack@Gmail.com
Pre: JosephineKeller@VogueMagazine.com
Predmet: Ty si taká krava


Dobré ránko moja milá, naivná kamarátka,

Dúfam, že si užívaš raňajky plné výčitiek a ľútosti.
Prečo?
Pretože si ma poslala hľadať robotu za Deanom Harperom, v preklade - psychopatom v obleku posadnutým kontrolou. Ako chápem, vlastní snáď tú najmodernejšiu reštauráciu v NYC, ale aj tak, Jo, jeho ego robí z Kanyeho Westa Dalai Lamu.
Je taký ten typ chlapa, ktorý počuje slovo "nie" len vtedy, keď za tým nasleduje "neprestávaj".
Pracovať pre Deana Harpera bude akoby som zapredala dušu diablovi... a skôr než niečo povieš, nie, nezaujíma ma, že ten diabol ma sakramentsky dokonalé hnedé oči a rovnako skvelý zadok. Moja duša nie je na predaj.

S láskou,
Bohužiaľ tvoja,
Lily
Môj názor:
Tak ako všetko od tejto autorky, aj túto knihu som si chcela hneď prečítať a vôbec mi nevadilo, že prvý diel ma nenadchol. Skrátka sa mi zapáčili Lily a Dean a vedela som, že kniha o nich bude skvelá. A mala som pravdu.

I pushed my ear to the door and tried in vain to hear through the thick wood. It was no use - unless, of course, they  were actually saying "geri hrjt hempjrh ggfffnj." In which case, I could hear them perfectly. 


Príbeh je v podstate jednoduchý, obyčajné a obohraný. Taká typická new adultovka, pri ktorej mi vždy napadla scéna z nejakej inej a musela som premýšľať, kde to vlastne bolo, pretože je to všetko jedno a to isté.
Do mesta sa prisťahovala Lily. Rovnako ako jej najlepšia kamarátka, aj ona musí začínať od nuly, aj ona je blogerka, aj ona má pochybnosti, aj ona sa chce živiť tým, čo ju baví. Narozdiel od Jo, jej blog je o jedle. Miluje jedlo, reštaurácie a dobré drinky. Keď ju nečakane zavolajú na výpomoc do reštaurácie, nepochybuje o sebe, až kým sa neobjaví sám šéf - Dean Harper. Okamžite medzi nimi čosi prebehne - vlna nenávistí, a tak sa začne ich "love-hate" vzťah.
R.S. Grey milujem kvôli jednej dôležitej veci - písaniu, ktoré je úžasné. Síce ak čítate od nej už toho priveľa, môže vás začať nudiť, no vždy sa nájde nejaká tá hláška, ktorá vás privedie do kolien. Keď som od nej čítala prvú knihu - Scoring Wilder, od smiechu som až plakala. Avšak v tejto sérii je vtipu akosi pomenej, čo mi je trochu ľúto. Kniha síce nie je plná hlbokých myšlienok, ani sa každú stranu niečo nedeje, ale vždy vás autorka donúti otáčať stranu za stranou akoby vám zbraň pri hlave. Ťažko sa od jej diel odchádza, a len ťažko sa prinútite spomaliť. Skrátka to nejde.
Na to, koľko kníh už R.S. Grey napísala, je až vtipné, aké odlišné prvky dokázala do svojich príbehov pridať, aj keď, popravde, všetko ide podľa jednej šablóny. Či už je to road trip, pracovná stáž v dizajnérskej firme, dvaja slávny speváci, úspešní športovci, alebo blogerky. Páči sa mi, že autorka vymýšľa takéto moderné a originálne témy, ktoré jednoducho zaujmú každého.
Postavy sa hneď zaradili k tým mojim najobľúbenejším.
Lily bola niečo úplne iné než Jo. Bola tvrdohlavá, išla si za svojim cieľom a nenechala si skákať po hlave. Aj keď mala som jednu výhradu, ktorou bolo to, že hneď všetko odpustila a potom sa ešte ona ospravedlňovala. Lily sa mi páčila už v prvom diely a veľmi som sa tešila na to, ako sa autorka popasuje s témou blog o jedle. Úprimne, nijak sa s tým nepopasovala, ale o tom potom.
Už keď som pri tých hlavných hrdinkách, musím spomenúť ďalší skvelý element autorky. To, že jej protagonistky nie sú urevané a nevládne ťapy, ktoré nikdy nič nedokážu. Neskutočne milujem, že v knihách od R.S. Grey sú hrdinky vždy silné, ironické, vtipné, tvrdohlavé a idú si za svojim snom. Každá jedna to chcela niekam dotiahnuť. Nesedeli a nenariekali, že sa to nedá.
Dean bol presne to, čo som očakávala od Julliana a nedostala. Dlho som nečítala o takom "love-hate" vzťahu a už som aj zabudla, ako veľmi ma baví. Dean bol proste debil. Jeho ego siahalo až niekam poza atmosféru a to sa aj riadne odrážalo v jeho činoch. Vždy dokázal vypotiť niečo také namyslené, čo ma zároveň štvalo a zároveň priťahovalo. A tam to vzniklo. Chémia medzi hrdinami, ktorá bola taká badateľná, až bola hmotná. Nestretávam sa totiž často s chémiou medzi postavami aj v knihách, Väčšinou len kyvkám hlavou, že áno, môže byť, ale len párkrát si vážne poviem, ako veľmi to medzi nimi iskrí. A tu to iskrilo ako na Silvestra. Dean to proste dokázal tým, aký bol sexy drzý egocentrický psychopat. Páčilo sa mi tiež, že to nebol jeden z tých hrdinov, ktorý všetko majú, prachy, autá, byty, firmy, temné tajomstvá a kadečo, ale mal osobnosť. Tiež to chcel niekam dosiahnuť, tiež mal svoje sny.

She hesistated, fumbling for an excuse not to follow him, but then I delivered a highly discreet message through a series of coughs, sneezes, and sniffles. "Go." Cough. "With." Cough. "Him.""What? Did the nun just say something?"Jo scooted her barstool back. "She's been saying it all night, 'go with HIM', meaning Jesus I guess. Let's get away from her."

Nebudem tu ale len slintať nad touto knihou, musím spomenúť aj mínusy.
Tak ako som sa tešila na foodblog a reštaurácie, tak som sa toho nedočkala. Kým v prvom diely sa autorka venovala Jo a jej túžbe venovať sa móde, tu sa chudina Lily záujmu o jej kariéru nedočkala. Celé foodblogovanie sa spomína na prvých pár stranách a potom je to už zabudnutá vec. Tešila som sa na ďalšie články, ktoré by oživili knihu, na útrpné hľadanie práce a na nejaké to poriadne rozbiehanie blogu, ničoho som sa však nedočkala. Sem tam sa v knihe mihla zmienka o jedle, avšak celý čas šlo len o vzťah Lily s Deanom, čo ma sklamalo, aj keď to bol pekný vzťah. Ku ktorému mám však taktiež výhrady.
Celé sa to začalo geniálne. To, ako sa nenávideli, ako sa to pomaly menilo a potom zrazu bum. Z ničoho nič boli zo strany na stranu zamilovaní, čo sa tam poriadne vlastne ani nespomína, a už to išlo ako keby som pretáčala film. Celé to zbehlo enormne rýchlo, avšak možno je to aj tým, že, prekvapujúco, sa autorka rozhodla vynechať opisovanie úplne každej erotickej scény, čo mi úprimne ani nevadilo.
Keď to tak rýchlo ubiehalo, tak som si všímala len to, aké je to nereálne a až príliš filmové. Ten koniec bol jednoducho ako nejaký klišé film s priemerným hodnotením. Nebola som z neho príliš nadšená, no epilóg to ako tak zachránil.
Knihu jednoznačne odporúčam, tak ako aj ostatné diela od autorky. Ak sa chcete zasmiať ta rozhodne neváhajte. Už len čakám, kedy R.S. Grey pridá k sérii knižnú blogerku, čo by rozhodne mohla urobiť.

Ďalej čítaj aj

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať