streda 2. januára 2019

Zhrnutie 2018 || FILMY

Ahojte! Tak som tu s prvým z troch koncoročných článkov, ktoré som asi mala pridať ešte v roku 2018, ale akosi som nemala čas a nechcelo sa mi. Každopádne vám želám šťastný nový rok! Tak ako aj minulý rok, aj tento som sa rozhodla knižné a filmové/seriálové zhrnutie rozdeliť, pretože som filmový maniak. Nezabudnite mi napísať, ktoré filmy či seriály by ste zaradili do jednotlivých kategórií vy. A tiež si môžete pozrieť minuloročné filmové zhrnutie TU. Celkovo tento rok podľa mňa nebol taký dobrý ako minulý, kedy vyšla kopa dobrých filmov. Aj preto som teda videla málo dobrých filmov, a aj keď sa mi páčili, neboli na takej úrovni ako napríklad filmy v minuloročnom zhrnutí. Tento rok u mňa viedli hlavne seriály, z ktorých som len ťažko vyberala jedného víťaza. Tak poďme na to.

Jasné, že som musela do tejto kategórie vybrať Dunkirk. Ten som videla ešte na začiatku roka a bola som úplne v úžase z tých záberov. Christopher Nolan sa skrátka vie so svojimi filmami pohrať, hlavne keď k tomu pridáme ešte tú hudbu.

Síce film sa mi nepáčil až tak veľmi ako každému, hudba je skrátka skvelá. Netušila som, že Bradley vie tak spievať, má úplne skvelý hlas, a o Gage ani nehovorím, tu všetci vieme že ona teda rozhodne spievať vie. Stále dookola počúvam celý soundtrack list.

Najprv bol nominovaný v tejto mojej kategórii Dunkirk, no potom som si spomenula, že som videla aj toto a skrátka tá hudba!! TÁ HUDBA! Dokonalosť. Síce film je to už starý, no ja som ho videla len tento rok. Je pravda, že som od neho čakala trochu viac, no tá hudba to celé zachránila. Ak ste film nevideli, tak si určite nájdite aspoň hlavnú zvučku.

Stále som smutná, že Margot Robbie nevyhrala Oscara, pretože tento jej výkon vo filme I, Tonya bol skrátka úžasný. Margot bola doteraz pre mňa len taká pekná herečka, no po tomto filme ju asi milujem. 

Nový ženský herecký objav je pre mňa Elsie Fisher, ktorú som doteraz nepoznala, no po filme Eight Grade si myslím, že tak skoro sa na ňu ani nezabudne. Je to mladučká herečka, ktorá je za tento film dokonca nominovaná na Zlatý glóbus. Hrala jednoducho tak reálne a celý ten film je taký... no reálny, že až neveríte, ako sa dokážete stotožniť s hlavnou postavou.

Noah Centineo je pre mňa taktiež herecká novinka. Prvýkrát som ho videla vo filmovej adaptácii knihy To All the Boys I´ve Loved Before, kde hral Petera a bol taký zlatý a pekný a vtipný a... skrátka si ho presne viem predstaviť hrať takéto roly.

Opäť volím Dunkirk a teda Christophera Nolana, pretože patrí k mojim obľúbeným režisérom a vždy som v úžase, keď pozerám jeho filmy a čo z nich dokáže vyčariť. 

Set It Up je pre mňa jednoznačne jeden z najlepších filmov roku 2018, keďže ide konečne o jednu dobrú a kvalitnú romantickú komédiu, s ktorou sa viete stotožniť a fakt sa aj zasmejete. Nie je to trápne a trochu mi to pripomínalo napríklad takú knihu Hating Game. Fakt odporúčam, ak ste to ešte nevideli.

Tu podvádzam, ale skrátka som nevidela dobrý sci-fi či fantasy film, tak vyberám seriál. Medzi nominovanými boli jednoznačne aj Westworld a The Handmaid´s Tale, ale Black Mirror vyhráva na plnej čiare, pretože je to niečo nenormálne originálne, a keď sa povie sci-fi, tak už Black Mirror k tomu bližšie ani nemôže mať.

Tento rok som videla tak milión skvelých seriálov. Napríklad také B99, Dark, The Haunting of the Hill House, The Handmaid´s Tale, Westworld, Killing Eve a mnoho ďalších. No Black Mirror je skrátka víťaz. Je to jedinečný seriál, každá časť je ako jeden film, donúti vás to zamyslieť sa a viesť siahodlhú konverzáciu s ľuďmi o téme, ktorá práve bola v danej časti. Ak ste to ešte nevideli, neviete o čo prichádzate.

Už viac o tomto filme na mojom blogu ani nechcem hovoriť. Skrátka je to jeden zlý, pokrytecký film, ktorý by nemal existovať a hnevá ma to, že je veľa ľudí, ktorí sú ním očarení, pričom nechápem, ako dokázali ignorovať všetky tie hrozné veci.

Tu by som mohla rovno menovať. Ocean´s 8, Posledný Mohykán, Pacific Rim, Ready Player One a tak ďalej, ale vyberám Fantastické zvery 2, pretože sa mi ešte nestalo, že by som sedela v kine a mala chuť odísť kvôli tomu, ako veľmi sa mi ten film nepáči. Bola som nahnevaná, frustrovaná a sklamaná, keď sa ten nekonečný film konečne skončil. A vďaka nemu mám Rowlingovú ešte menej rada a takmer mi aj zničil pohľad na HP, na ktoré som sa nejaký ten týždeň ani nemohla pozrieť.

A nakoniec je tu celkový víťaz! Síce som ešte váhala nad Bohemian Rhapsody, keďže som to tu nikde nespomenula, ale ak mám byť úprimná, I, Tonya sa mi páčilo úplne najviac, pretože mi film ukázal udalosť, o ktorej som doteraz ani netušila, Margot hrala úplne dokonalo, bola tam dobrá hudba, bola to dráma, ale bol tam aj taký ironický humor, z ktorého som sa fakt nasmiala. Skrátka ten film mal všetko a aj to, o čom ani netušila, že mám rada a chcem vidieť. Jednoznačne odporúčam.


1 komentár:

  1. Set it up a Black mirror si určite pozriem,uz. mi ten film a serial odporucalo viacero ludi niečo na nich asi bude. Ale, bohuzial, I, Tonya ma dost sklamal. Moj chlap ho stiahol ale myslela som ze nedopozeram. Avsak to neznamena že inym sa nepaci ma celkom dobre hodnotenie, ale mne nesadol hoc biografie mam rada. Sto ludi sto chuti ako u knih, serialov, filmov aj hudbe a tym ze sme kazdy iny neda sa všetko hodit do jedneho kosa A to je super.

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať