streda 19. decembra 2018

Prečítané & videné || september - november

Po dlhom čase prichádzam s ďalším článkom do tejto rubriky. Veľa som toho neprečítala (takmer nič), takže očakávajte skôr filmy a seriály. Snáď vás na niečo inšpirujem a pozriete si to tiež, a ak ste niečo videli, tak určite mi napíšte váš názor do komentárov.

Heartstopper vol.1+2 - Alice Oseman
Ak mám byť úprimná, o tomto grafickom románe som nevedela vôbec nič a ani to, že existuje. Ale potom pár ľudí v jednom spoločnom chate začalo básniť o tom, aké je to zlaté a po mesiacoch som si to konečne prečítala a bolo to fakt nesmierne zlaté. Je to nakreslené dosť pekne, po Ságe je toto pre mňa asi druhý najkrajšie nakreslený grafický román.
Ale dosť nič sa tam nedeje. Skrátka je to celé len o dvoch chlapcoch, ktorí sú dobrí kamaráti a postupne niečo viac. To je celé. Nie je tam žiadna skutočná zápletka, žiaden skutočný príbeh. Je to len fakt nesmierne zlaté, takže vám vôbec nebude vadiť, že vlastne o ničom nečítate. Je tam síce pár vážnejších tém, no celkovo je to neskutočne zlatý a pekne nakreslený grafický román, ktorý zhltnete na jedno posedenie. A mimochodom, slovenské CooBoo ho vydá!
3,8/5
Goodreads

Haunting of the Hill House
Nepozerám horory, pretože mi prídu byť zle urobené a len máloktorý je naozaj nesmierne dobrý a taký strašidelný, že neviete v noci spať. No keď som videla trailer na tento seriál, tak som si hneď povedala, že to musím vidieť. Odkedy som to videla, každému o tom hovorím, že si to musí pozrieť, pretože je to najstrašidelnejšia vec akú som kedy videla. Možno preháňam, ale skrátka je to tak dokonalo urobené, že sa seriál nespolieha len na nejaké "ľakačky", keď tam na vás niečo vyskočí a vy tiež. Celá tá atmosféra je skrátka dokonalá. Sú tam také tiché scény, kedy len čakáte, čo sa kedy objaví a srdce vám bije ako o preteky. Alebo v pozadí môže niečo stáť, čo si ani nevšimnete, kým to nepozeráte znovu. A je toho tam fakt veľa.
Celkovo ten príbeh bol fakt skvelý. Ide vlastne o takú rodinku s piatimi deťmi, ktorá sa raz dávno presťahovala do starého domu, ktorý chceli rodičia zrekonštruovať a predať. Seriál skáče z prítomnosti, keď už sú všetci dospelí, práve do toho obdobia, keď žili v tom dome a zároveň prvé časti sú všetky zamerané na iné dieťa. Zamilujete si postavy, pretože každá predstavuje úplne iný pohľad na to, čo sa v dome odohralo, príbeh je tak zložitý a prepletený, že budete len tlieskať ľuďom, ktorí to vymysleli, a tie efekty a kamera vás skrátka len dostanú.
Poviem vám takú jednu BTS infošku, je tam jedná časť (tuším šiesta), kde nejakých prvých minimálne desať minút je natočených bez strihu. Presne môžete vidieť, ako sa kamera pohybuje a ako museli mať nacvičený každý pohyb, aby sa nepomýlili. Fakt to dodalo tej atmosfére a len to ukazuje, ako geniálne sa s tým seriálom pohrali.
8,5/10

Chilling Adventures of Sabrina
Ešte som to síce nedopozerala, no zatiaľ sa ani nechystám a chcela som sa k tomu vyjadriť. Totiž som očakávala oveľa oveľa viac. Hranie nebolo práve najlepšie, celkovo ten príbeh sa nesmierne tiahol a akosi ma to nudilo, tak sa mi ani nechcelo ďalej pokračovať, tuším som skončila pri nejakej štvrtej časti. Už bolo ohlásené, že vyjde druhá séria, a fakt to nebolo zlé, možno to raz dopozerám, ale bolo to také... neepické. Na to, že to robil Netflix a ide o takú kultovú postavu som fakt čakala viac. Každopádne je tam dobrá hudba a Sabrina sa oblieka dokonalo! A má to takú super spooky atmosféru, ktorá sa hodí presne na Halloween.
6/10

Gilmore Girls
Toto je asi môj tretí rewatch gilmoriek. A stále mám iné názory a mám rada iné postavy. Vždy som nenávidela Jessa a bola zaslepená Loganom, ale pri tomto treťom rewatche som si uvedomila, že Jess je len neskutočne nepochopená postava. Fakt mi ho bolo ľúto, že sa k nemu tak všetci správali a ani sa nečudujem, že potom sa tak on správal ako sa správal, aj keď bol dosť hnusný k Rory a to sa mi nepáčilo. Zase Logan, toho som videla v inom svetle taktiež, pretože som si uvedomila, že fakt sa správa ako hlupák niekedy a Rory mu odpustila aj také veci, čo ja by som asi neurobila.
Celkovo je to jeden krásny seriál o priateľstve, rodine, láske a nechápem, ako som to kedysi mohla nemať rada. Ak ste to ešte nevideli, musíte to zmeniť, hlavne takto na jeseň a zimu je to skvelý seriál.
8/10

You
Tento seriál som začala pozerať len preto, lebo som chcela vedieť, čo to je. Vraj je to podľa knihy a dosť veľa ľudí to ospevovalo. A fakt mali prečo. Je to taký nezvyčajný seriál, keďže ide o milého chlapíka, ktorý pracuje v kníhkupectve... no zároveň sleduje jedno dievča. Aj tu som došla len po prvých pár častí, no určite budem pokračovať, pretože to má zaujímavý dej a odporúčam to aj vám. Alebo teda aspoň knihu, keďže je to natočené práve podľa nej.
7/10

A Discovery of Witches
No tu ani neviem čo povedať. Prvá časť bola taká super, som si úplne zaspomínala na to obdobie, keď som žrala upírov a takéto urban fantasy seriály a knihy, ale potom prišli ďalšie časti. Akože ono to má fakt dobrých hercov a aj kameru a efekty, ale ten dej... Keď si po troch stretnutiach vyznali lásku, tak som sa už len smiala a rozhodla sa to nepozerať, maximálne to dopozerám, len aby som vedela, ako to skončí, inak je to riadna strata času. Také naivné, a tá hrdinka taká hlúpučká. Tak trochu mi to pripomínalo Twilight.
5/10

Make Us Dream
Dokument o futbalistovi. Nič pre mňa. Akože bolo to zaujímavé, ako každý iný dokument, niečo nové sa človek naučí a tak, ale rozhodne to nebola téma pre mňa, takže to nebol najlepší film aký som kedy videla, ale ani ten najhorší. Taký priemer.
6/10

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Tu normálne neviem, čo povedať. Ako fanúšik HP som bola neskutočne sklamaná pretože sa zdalo, akoby Rowlingová zabudla, čo to vlastne v originálnej sérii vytvorila. Skrátka to bolo totálne sklamanie, nič sa tam nedialo, malo to milión dejových línii, vďaka čomu sa človek nevedel sústrediť na tú hlavnú, polovica (väčšina) postáv bola nezaujímavá, a ten koniec bol tak neepický, že to až bolelo. Čakala som nejaký boj alebo proste niečo, a dostala som jedno veľké nič. Zbytočný film, ktorý slúži len ako vata medzi tým a ďalším dielom. Zbytočnosť. Viac o tom, čo všetko mi vadilo nájdete na mojom IG.
5/10

The Cloverhitch Killer
Dosť som nevedela, do čoho sa púšťam, keď som si tento film pustila. Videla som len trailer, zdal sa mi to byť ako celkom v pohode thriller, tak som si ho pozrela. Je to vlastne o chlapcovi, ktorý premýšľa, či náhodou jeho otec nie je sériový vrah, ktorého ani po toľkých rokoch nechytili. Fakt je to niečo iné podľa mňa, aj je to tak natočené, že sa vraciame v čase o pár dní či hodín a podobne. Zaujímavé. Nie najlepší thriller či film, aký som kedy videla, ale určite nie najhorší, oplatí sa pozrieť.
6,5/10

Crazy Rich Asians
Čakala som od tohto nejakú dobrú romantickú komédiu, hlavne keď je to podľa knihy, no nedočkala som sa ničoho takého, ak mám byť úprimná. Nebol to zlý film, no skrátka veľa som sa nezasmiala, nepáčili sa mi herecké výkony a niekedy mi to prišlo byť až také... príliš. Ani na konci sa nejaké veci nedoriešili a to mi trochu vadilo, ale inak to bol zaujímavý film, ktorý ma bavil, aj keď, zopakujem sa, nebol to najlepší film na svete.
Každopádne je to príbeh o takom páriku, ktorý sa vydá do Singapuru na svadbu. A tá priateľka, teda hlavná postava vlastne zisti, že jej priateľ, ktorý ju na tú svadbu pozval je nejaký milionár.
6,5/10

The Miseducation of Cameron Post
Dlho som sa tešila na tento film, ktorý nie a nie sa objaviť v kinách či na nete, no konečne tu prišiel a mohla som si ho pozrieť. Znovu sa zopakujem ako pri väčšine filmov, čakala som viac, ale celkovo to bol zaujímavý film, ktorý ma donútil zamyslieť sa nad nejakými vecami, bola som frustrovaná, ale tak v dobrom, že skrátka ten film vo mne niečo vyvolal. Nejaké tie emócie. Síce som nebola unesená postavami a možno by s takýmto príbehom dokázali vykúzliť ešte viac, no stojí to za pozretie.
Inak je to tiež adaptácia knihy a ide o to, že dievčinu pristihnú s iným dievčaťom, a tak ju jej pobožná rodina pošle do kresťanského tábora, kde ju majú odučiť od toho, že je gay..
6,5/10

A Star is Born
Zrejme som od tohto filmu mala príliš veľké očakávania. Každý ho ospevoval, samé skvelé hodnotenia, všetci boli hotoví z toho, ako Gaga hrá a Bradley to režíroval. No pre mňa okrem Bradleyho a soundtrackov na tom filme toho veľa takého skvelého nebolo. Obyčajný príbeh, ich láske som teda rozhodne neverila, lebo sa videli dvakrát a už boli nesmierne zamilovaní, veľa takých krátkych a zbytočných zostrihov tam bolo, neskutočne sa mi nepáčilo, čo urobili s kariérou postavy Gagy a vlastne celkovo sa mi nepáčilo, ako Gaga hrala, aj keď mala také svetlé momenty, inokedy mi to prišlo byť príliš... hrané.
Ak neviete, tak je to vlastne asi tretí remake toho istého filmu o tom, ako nejaká známa osobnosť, v tomto prípade spevák, stretne nejaké random dievča, Gagu, ktorá má nejaký talent (spieva), zamilujú sa a z nej sa stane hviezda.
6,5/10

Bohemian Rhapsody
Ak ste na to neboli v kine, o veľa ste prišli. Queen je proste moja srdcovka, milujem ich piesne a keď som sa dozvedela, že bude film, v ktorom ešte bude hrať moja láska Rami Malek, tak jasné, že som to musela vidieť. A stálo to teda za to. Síce mi to veľa nového neukázalo, pretože som už videla nejaký ten dokument o Queen, no bolo super vidieť, ako sa dali dokopy a skrátka celkovo to bol zaujímavý príbeh a veľmi dobre hraný film. Rami bol poste dokonalý. A rovnako dokonalé boli aj všetky tie ich koncerty, ktoré sa teda fakt oplatilo vidieť na veľkom plátne, keď si všetci okolo vás v kine spievali ich piesne a tancovali na mieste. Síce sa mi napríklad nepáčila kamera, ktorá bola až tak očividne experimentálna, ale bol to fakt jeden kvalitný film, ktorý ak ešte dávajú u vás v kine, tak musíte vidieť na veľkom plátne!
8/10

Incredibles 2
Čo ja vám viem, nikdy som nebola taký fanúšik tejto rozprávky, takže som nebola hotová z toho, že vyjde dvojka. A dvojka ma ani nejak veľmi neoslovila. Tak trochu už mi lezie na nervy, ako sa teraz všade presadzuje feminizmus a tieto veci, a celý film bol práve o tom, takže ma to až tak nebavilo. Oveľa viac sa mi páčil prvý diel, aj keď, ako som napísala, nikdy to nebola moja obľúbená rozprávka.
6,5/10

Eight Grade
Toto bolo tak reálne, až to bolelo a zároveň to bolo úžasné. Podľa mňa sa s tým v tejto dobe stotožní veľa takých trinásťročných dievčat, ba aj chlapcov, skrátka ja som s ňou súcítila, aj keď mám tak o desať rokov viac. Fakt ma to donútilo zamyslieť sa, boli tam krásne myšlienky a bolo to také... raw. také reálne. Málokedy vidíte taký film, s ktorým sa viete tak stotožniť.
Celkovo je to proste len o mladom dievčati, ktoré sa nevie začleniť, točí videá, kde rozpráva o svojom živote a dáva rady, aj keď jej život rozhodne nie je taký istý ako hovorí vo videách, páči sa jej nejaký ten chlapec a tak. Bežné problémy. Ale skvelý herecký výkon.
7/10

Sierra Burgess Is a Loser
Ani neviem kde začať. Bol to tak otrasný film, tak pokrytecký a skrátka presný opak toho, čo tento film mal reprezentovať. Skrátka Sierra je tučná. Ale neberie si to tak hej, nikde sa to nespomenie, lebo predsa aj tučnejšie dievčatá sú pekné a normálne. No lenže keď jej začne vypisovať nejaký pekný chlapec, ktorého sa len chcela zbaviť tá kráľovná školy, tak ona namiesto toho, aby mu povedala pravdu, tak ho celý čas vodila za nos. Čo by som ešte povedala, že je v pohode, veď dobre, potom mu určite povedala pravdu a ospravedlnila sa. ALE NIE! Skrátka to došlo do takého štádia, kedy už som to nedokázala zniesť, hlavne, keď ona sa ani nikomu neospravedlnila, urobila úplne totálne hrozné veci, ale ona, keď bola tučná (fakt nechcem nikoho uraziť, ale ten film úplne tak vyznieval), tak si to predsa mohla dovoliť, lebo oni nevedia aké to je, byť v jej koži. Otrasný film. Šikanovala tam ľudí, bola hrozná, klamala, bol tam taký veľmi malý náznak znásilnenia. Keby to aspoň nieslo také posolstvo, že áno, chovala sa zle, vytrpela si to, ospravedlnila sa a tak, ale také sa nič nestalo, nakoniec bola vykreslená ako tá obeť. Proste nie. Mohol to byť dobrý teen film, keďže tam aj hrajú dobrí herci, ale úplne to pokazili a jednoznačne tento film neodporúčam.
3/10

NOVÉ PRÍRASTKY
No a nakoniec tu pre vás mám dva Book Box Club boxy, ktoré mi za toto obdobie prišli. Prvý je októbrový s témou Fantasy Lands (ktorý som porovnávala s Fairylootom v TOMTO článku + máte tam aj cenu boxu) a druhý novembrový s témou Smugglers and Thieves. V ďalšom zhrnutí za december vám ukážem decembrový box. Každopádne ešte stále môžete využiť môj kód DANY5, ak si chcete kúpiť januárový box s témou Storytellers. Alebo si aspoň pozrite ich stránku, kde nájdete aj shop s niektorými vecičkami z predošlých boxov.





2 komentáre:

  1. Konečne vidím niekoho napísať čosi k A Discovery of Witches, čo neobsahuje nadšené reakcie o tom, aké je to úžasné, romantické a neviem aké :D Už som sa pri čítaní komentárov pod jednotlivými dielmi na jednej stránke začala obávať, že som vadná, keď mi to príde trápne, rýchle a rozhodne ma to nechytilo za srdce :D A ešte sladké ako karamel :D Mám doma knihu, dostala som ju a už pri jej čítaní som nad tými vyznaniami na treťom stretnutí umierala od presladenia :D Doteraz nechápem, čo na tom mám vidieť romantické a šokovalo ma, že ešte aj moja mamina po 50-tke je z toho úplne na vetvy a nechápe, ako ja nemôžem vidieť tú osudovosť a romantiku v tom :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne ktosi písal na IG, že tiež čítala knihu a sa smiala na tom ako si tam hneď vyznávali lásku a tak :D som myslela, že v seriály to zmenia, ale nie, načo :D Ako fakt prvý diel sa mi dosť páčil, myslím seriál, som si tak zaspomínala na tie časy, keď som zbožňovala upírov a také podobné seriály/knihy, no ale ďalšie časti už boli také naivné :D :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať