utorok 29. júla 2014

The Book Sacrifice tag

Začnem asi s tým, že som včera do tretej ráno závislačila na YouTube. Asi ešte neviete, že som dlho predlho tak trochu opovrhovala knižnými blogmi, pretože sa mi úprimne nikdy nechcelo počúvať recenzie či pozerať kto si čo nakúpil a závidieť im ich knižnicu. LENŽE pred pár mesiacmi som narazila na jedno úžasné dievča. 

Volá sa Sasha a nájdete ju na abookutopia. Práve ona ma nalákala na knižné kanály na YT, lenže aj tak vám poviem, okrem nej som nenašla takmer nikoho, kto by ma tak zaujal.
Je zároveň jediný knižný kanál, ktorý sledujem a pravidelne pozerám každé video. Naozaj vám ju odporúčam, aby ste ju sledovali alebo si aspoň pozreli zopár videí. Je veľmi milá a závislák na TMI. Dokonca sa podobá na Lily Collins.


A teraz k téme, práve na Sashinom kanály som objavila skvelý TAG, ktorý pôvodne vymyslela Ariel
A o čo ide? Udať päť kníh, ktoré nemáme radi. Ariel nám vymyslela štyri scenáre, ako sa zbaviť nenávidených kníh.

Tak sa pustím na to.


1. Ste v kníhkupectve a len tak sa prechádzate pomedzi regály, prezeráte si knihy, keď tu BOOOOOM - zombie apokalypsa! Skutočná zombie apokalypsa. Mŕtvi ľudia ožívajú a chcú ťa zjesť. Odrazu začujete oznam z reproduktorov v obchode, ktorý hlása manažér, že armáda práve objavila slabinu zombíkov - nedokážu zniesť príliš propagované knihy. 


Možno ma teraz niekto zabije, možno nie, ale určite by mi nevadilo rozbehnúť sa práve k tejto knihe, ktorou je... chvíľka napätia... Päťdesiat odtieňov sivej!!

Áno áno, priznávam sa, nemám rada túto knihu. A prečo nemám túto knihu rada? Práve preto, lebo je taká propagovaná všade a mne to ide na nervy, pretože nechápem prečo!!! Je napísaná hrozne, hlavná hrdinka je neskutočne hlúpa a nechá so sebou zametať ako metla a Christian je kontrolou posadnutý sexoš. Áno áno, je sexy a teším sa na film hlavne kvôli Jamiemu Dornanovi, ale tak či tak je Christian jedna hnusná osoba, ktorej chýba hoc len štipka úcty voči ženskému pohlaviu. Irituje ma to, že každý sa z knihy ide poskladať a vzdychajú nad ňou, pričom je to len hrubočízna kniha plná hlúpostí. A viem presne, prečo je tá kniha taká hrubá, pretože autorka nevie ani schopne písať. Keď som prečítala "moja vnútorná bohyňa" po stý-krát len v jednej kapitole, išlo ma vystrieť. 
Takže áno, túto knihu by som šmarila po nejakom zombíkovi s radosťou.

2. Práve ste vyšli zo salónu krásy s úžasným účesom, ktorý vás stál nemalé peniaze. Lenže má to jednu chybičku, vonku leje. Prší, blýska sa a vy si môžete zachrániť váš super účes len pokračovaním nejakej série.

Ktoré pokračovanie knižnej série by som ja obetovala, aby som si zachránila účes? To je veľmi ľahké - Experiment od Veronicy Roth. 

Možno ste čítali a možno nie moju recenziu na túto knihu. Bolo to pre mňa neskutočné sklamanie čítať toto dielo, pretože mi to absolútne skazilo celú sériu. Divergenciu a Rezistenciu milujem! Milujem, že to má skvelá nápad, zaľúbila som sa do Tobiasa a s obdivom sledovala Trisine bláznovstva. Lenže prišiel posledný diel a ten to celé pokazil. neviem či sa ešte budem niekedy pozerať na túto sériu rovnako. Zrejme budem brať za koniec série druhý diel a budem šťastná.
A prečo práve Experiment? Pretože som sa väčšinu knihy nudila. Absolútne nič sa neudialo v celej prvej polovici knihy a keď sa potom konečne niečo stalo, nestálo to za nič. Knihu ma skazilo aj prelínanie sa dvoch pohľadov - Trisinho a Tobiasovho. Ak by Veronica ostala len pri Trisinej perspektíve, nesťažovala by som sa, lenže takto mi autorka zhnusila Tobiasa, za čo si ma teda naozaj nezískala. Urobila z neho ženu. Vôbec ho nenapísala vierohodne. Mala som pocit, akoby Tobias mal celú knihu menštruáciu, pretože jeho nálady sa menili nejako podobne ako väčšine žien. Koniec ma ani nerozplakal, ani vo mne neprebudil nič. Čítala som to s kamennou tvárou. Nechcelo sa mi ani pokračovať v čítaní, keď som zistila, že po tej šokujúcej udalosti kniha ešte pokračuje a k tomu je aj epilóg. 
Nemám rada Experiment, z duše ho nenávidím, pretože mi táto kniha zničila pohľad na celú sériu, na Tobiasa a na autorku. Je to pre mňa absolútne sklamanie. 


3. Máte literatúru. Vaša profesorka neustále kecá o tom, ako táto skvelá klasika zmenila svet, aká geniálna kniha to je, aká revolučná v literatúre. A vy tam len sedíte a máte chuť vrieskať na celú triedu, o čom tá profka točí, pretože tá kniha bola otrasná. A na to, aby ste to dali vedieť, hodíte tou knihou rovno do tváre profesorky.

Nebite ma nebite ma, ale mňa vážne klasika nebaví. Teda ani neviem či ma nebaví, len ju nečítam. Čítala som zatiaľ len Pýchu a predsudok a to sa mi páčilo, lenže keď nám zadala profka, aby sme si prečítali to a to povinné čítanie na maturitu, pekne krásne som sa na to vysr.... vybodla. Väčšina mi totiž príde ako totálne hlúposti, ktoré ani nedávajú zmysel. Ale je tiež pravda, že pár z nich ma zaujalo, no AJ TAK som si ich neprečítala. Prečo? Neviem. Napríklad také Na západe nič nové som aj začala čítať, ale nejako to nevyšlo.
Takže na toto neviem ako odpovedať. Ale ak sa inšpirujem Sashou, tak poviem Rómeo a Júlia aj napriek tomu, že som to nečítala a je to hra. Príde mi to ako totálna hlúposť - zamilovať sa za jeden deň a po pár dňoch sa zabiť, pretože môj milovaný zomrel... akože.... ČO? Veď sa poznajú len pár dní a zabijú sa lebo... och, dobre, radšej nepokračujem.


4. Ste v knižnici, keď v tom BOOOOOM, koniec globálneho otepľovania! Všetko vonku je len zamrznutá pustatina. Takže ste uväznení v knižnici a vašou jedinou šancou na prežitie je spáliť nejakú knihu. Kam pobežíte najprv, čo bude kniha, ktorú ako prvú vezmete, ktorú z celej duše nenávidíte?

K tejto knihe by som behala, aj keby mi v ceste bránila hŕba zombíkov či démonov, alebo hocikoho. A je to kniha The Boy Who Sneaks in My Bedroom Window

Toto je tak otrasná kniha, že už ani neviem, ako sa to dá opísať ešte horšie. Má neskutočný potenciál a práve to ma na tom štve najviac. Autorka absolútne odignorovala podstatu celej knihy a celý sľubovaný príbeh. Príbeh, ktorý ma na túto knihu nalákal a tešila som sa naňho. Venovala sa tomu tak tri kapitoly dokopy a aj to prvú a posledné dve.
Zvyšok knihy tvoril absolútne žiadny dej. Celé dielo bolo o tom, ako sa snažia dvaja hlavní hrdinovia spolu vyspať. Hlavná postava, ktorej meno ani neviem a nijako ma to netankuje, je malé decko, ktoré určite nemá 16 či koľko bolo udané v knihe. Otec ju znásilňoval a miesto toho, aby mala nejakú traumu tak si v pohode spí so sexy chalanom každý deň a opisuje aký skvelý pocit je cítiť jeho rannú erekciu nalepenú na sebe. Keď som už pri tej erekcii, autorka to slovo naozaj miluje, pretože sa to nachádzalo asi v každom druhom odseku. 
Až sa klepem tu od toho, ako veľmi by som vám chcela ukázať, ako nenávidím túto knihu, ale nejde to proste. Určite si prečítajte moju recenziu (ktorú som mimochodom trochu upravila) a dozviete sa moje všetky pocity.
A čo ma ešte hnevá na tejto knihe? Že má také vysoké hodnotenie na GR aj napriek tomu aká (predstavte si tu veľa nadávok, no ja len poviem niečo slušné) hlúposť to je. 


Tu si môžete ešte pozrieť video z abookutopia :)

Urobila by som aj video, keby som vlastnila posledné dve spomenuté knihy, bez nich je to zbytočné. Dúfam, že sa vám článok páčil.
Snáď sa zapojíte aj vy, pretože podľa mňa je tento TAG fakt super a zaujal ma ešte viac než ten Zombie Apocalypse. :)



5 komentárov:

  1. Podobný TAg som niekde už videla a fakt ma pobavil. :) 50 odtieňov by som aj ja rada hodila hneď zombíkom, tiež nerozumiem čo ľudia na nej vidia..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. toto toto, ani by ma to tak neštvalo, keby to nebolo také populárne :D

      Odstrániť
  2. Tvůj blog byl přidán do nové tabulky obsahující knižní blogy a weby. Pokud máš nějaké otázky či reklamaci, tak se ozvy. Jakékoli změny prosím hlas.

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať