piatok 29. júna 2018

Prečítané & videné || máj a jún

Keďže som na konci júna štátnicovala, takmer celý jún som nerobila nič iné, len sa učila, takže som nemala na nič čas, preto spájam máj a jún dokopy, aby v tomto článku bolo aspoň niečo.
Tak poďme rovno na to.

Turtles All the Way Down - John Green
Keďže je na blogu recenzia, tak len v skratke. Ide o príbeh o dievčati, Aze, ktorá má obsedantno-kompulzívnu mentálnu poruchu. A to je celé. V skutočnosti sa príbeh tvári, že ide o nejaké veľké tajomstvo a hľadanie istej nezvestnej osoby, ale v skutočnosti Green na tento príbeh zabudol a celá kniha je o krátkych útržkoch z Azinho života. Nebolo to teda nič dokonalé, jednoznačne to malo ďaleko od Greenovych najlepších kníh a dokonca to písanie mi ho ani nepripomínalo, ak zabudneme na tie nezmyselné metafory. 
Ak Greena máte radi, tak určite čítajte, nie je to taká katastrofa, ale ak vám doteraz nesadol, alebo sa vám zdá byť len v pohode, ani túto knihu nemusíte čítať.
2,5/5

Poison Study - Maria V. Snyder
Úprimne som nečakala, že to bude také dobré. Ako, videla som kopu pozitívnych recenzií, ale dlho som sa knihe vyhýbala. A ľutujem to, lebo bola skvelá! Hlavná hrdinka niekoho zavraždila, a tak je zavretá v žalári, až kým nenadíde čas na jej popravu. No tesne predtým jej dajú na výber - šibenica alebo ochutnávačka. A tak sa Yelena učí o jedoch a každý deň riskuje svoj život.
Keď som to teraz opísala, tak to mám chuť čítať opäť. Nebola to nejaká epická fantasy, v ktorej sa blíži koniec sveta a temné sily vyhrávajú, ale bol to len príbeh o Yelene, ktorá sa snaží prežiť, popritom sa zamiluje a zistí o sebe niečo, čo nikdy netušila. Je to plné tajomstiev a hoc veľa som uhádla, stále ma niečo nútilo čítať ďalej a ďalej a úplne som sa zamilovala. Hlavne do Valeka.
4/5

The Witcher: House of Glass - Paul Tobin, Joe Querio
Zaklínača som ešte stále nečítala, ale chcela som sa nejak naňho navnadiť, tak som sa rozhodla prečítať si grafický román. Geralt na svojich cestách natrafí na istého rybára, ktorého zachráni pred vodnou príšerou. Spoločne putujú cez tajomný les, kde na nich čaká niekoľko nepríjemností.
Celkovo to nebolo zlé, fakt to bolo dobre napísané a dosť som sa nasmiala, ale stalo sa aj, že to nedávalo zmysel a ilustrácie neboli moje obľúbené. Každopádne, ak ste fanúšikmi Zaklínača, tak je to jednoznačne niečo, čo musíte mať!
3/5

Daughter of the Pirate King - Tricia Levenseller
Tak trochu som čakala, že toto bude fakt super fantasy, ktorú budem milovať už len preto, že je to o pirátoch. A nebolo to zlé! Problém je, že tak ako Poison Study, ani tu to nebola nejaká epická fantasy, svet bol málo vysvetlený a spočiatku mi ani nedošlo, že to je vôbec fantasy svet. Celkovo to bolo také detskejšie, aj keď to bolo krvavé miestami a spomínal sa tam aj sex. Bolo vidno, že autorka ešte len začína, keďže sa veľa vecí stálo nesmierne príhodne. Často si autorka spomenula až neskôr, že niečo nevysvetlila a v jednej či dvoch vetách to doplnila.
Inak ide o príbeh o pirátke Alose, ktorá sa nechá zajať kapitánom inej lode, kde má za úlohu nájsť mapu, ktorá ich môže doviesť k tajomnému pokladu.
4/5

Black Mirror
Prosím si ďalšiu sériu, ďakujem.
Prvú polovicu seriálu som pozrela niekedy na konci zimy (v článku za február nájdete hodnotenie za prvú polovicu), druhú za posledné dva mesiace. Začala som to totiž pozerať podľa hodnotenia jednotlivých epizód a podľa toho, čo mi odporúčali niektorí ľudia. Práve preto som sa bála, že keď mi ostanú už len tie najmenej hodnotene časti, tak sa mi nebudú páčiť a preto sa mi do toho veľmi nechcelo, ale úprimne, okrem jedného dielu sa mi všetky fakt páčili a klaniam sa tvorcom, kam chodia na všetky tie technológie a príbehy.
Ak neviete, čo je to, tak je to mierne futuristický seriál, niektoré časti sú riadne sci-fi a z budúcnosti, iné sú bližšie realite a dnešnému dňu. Každý diel stojí ako samostatný príbeh, niektoré epizódy predstavujú riadnu dilemu, niektoré sú šokujúce a zmenia vám pohľad na veci.
Z druhej polovici, čo som pozrela sa mi páčilo napríklad Men Against Fire, čo má nesmierne zaujímavú, ale zároveň hroznú technológiu, ale aj Arkangel, čo bolo dosť reálne. Inak najhoršia časť z celého seriálu bola jednoznačne The Waldo Moment, čo vôbec neviem, akože čo to bolo. Nebolo to vtipné, nebolo to nič. 
8,8/10

Westworld
Za apríl som pridala prvú sériu, ktorú som po dvoch rokoch konečne dopozerala len kvôli tomu, že konečne vychádzala druhá séria, ktorá sa mi jednoznačne páčila viac. Totiž tá prvá mi prišla byť veľmi pomalá, nič sa nedialo, niektoré príbehové línie ma nudili. Zatiaľ čo druhá séria bola oveľa akčnejšia, stále sa niečo dialo a mám pocit, že bola ešte zložitejšia a prepletenejšia než tá prvá. Musím však priznať, že ten koniec mi prišiel byť dosť "antiklimaktický" a som trochu sklamaná, ale určite si pozriem aj tretiu sériu.
A ak to stále nepozeráte, tak to bežte zmeniť. Je to veľmi zložitý sci-fi seriál o parku inšpirovanom divokým západom plnom androidov, kam ľudia chodia na dovolenku - buď pekne s rodinami alebo si splniť svoje najtajnejšie túžby (napr zabiť androidov, ktorí vyzerajú ako ľudia, alebo si proste len užiť).
8/10

Killing Eve
O tomto som počula snáď ešte predtým, než to vyšlo. Dosť ma zaujal názov a aj plagát, no nemala som poňatia o čom to je. Tak som to začala pozerať a bolo to každou časťou čoraz lepšie a lepšie. Je to taká temná komédia, na ktorej som sa prekvapujúco dosť nasmiala, veľmi sa mi páčili obe herečky aj ich postavy a už sa neviem dočkať druhej série. Je to celkom neznámy seriál, ale odporúčam všetkými desiatimi. Dajte mu šancu.
V podstate hlavná postava, Eve (Sandra Oh), sa začne zaujímať o vraždy, ktoré sa dejú rôzne po Európe zisťujúc, že to robí jedna nájomná vrahyňa. Seriál sa presúva po všemožných európskych mestách, rovnako je plný zahraničných hercov ako aj jazykov. Je to taký jedinečný seriál, nie ako bežné kriminálky.
7,8/10

The Alienist
Sklamanie. Videla som také pozitívne ohlasy, tak som sa tešila, veď predsa Dakotu a Lukea milujem! Ale som sklamaná. Veľmi sa mi páčili tie vraždy, lebo to bolo niečo iné, než tie bežné vraždy, keďže išlo o chlapcov, ktorí boli preoblečení za ženy a pracovali v bordeloch. Páčila sa mi postava Dakoty, to, že riešili korupciu a aj to, že sa to odohrávalo v New Yorku v 19. storočí.
Ale toľko vecí nedávalo zmysel! Napríklad polícia im bránila vyšetrovať vraždy, čo som spočiatku chápala, ale po piatej epizóde sa korupcii úplne prestali venovať a policajti stále nechceli vyriešiť tie vraždy, aj keď už nemali vôbec žiadny dôvod! Taktiež sa to volá Alienist! Viete prečo? Lebo to má byť o psychiatrovi či psychológovi, ktorý rieši tie vraždy. V skutočnosti on úplne nič nevyriešil. A ak aj áno, tak sa vôbec nevysvetlilo, ako to vôbec vie. Mohlo sa to volať rovno "Všetci riešime vraždy len nie Alienist". Celkovo jeho postava bola otrasná. Chvíľu som myslela, že to bude taký drzý inteligentný muž ako Sherlock, ale bol nesmierne sexistický a urobil takú jednu vec, že som ho odvtedy nenávidela a vôbec mi ho nebolo ľúto.
Proste úplne nevyužili potenciál, ktorý tento seriál mal. Od piatej epizódy to bola jedna dokonalosť, nevedela som sa odtrhnúť, ale potom prišla posledná časť a bola to asi jedna z najhorších posledných epizód od čias How I Met Your Mother.
Malo to veľký potenciál, ale ani tých hercov nevybrali správne. Síce ich mám všetkých rada, vôbec sa mi do tých postáv nehodili a napríklad Dakota bola nenormálne nevýrazná, ani kúsok emócie nikdy neprejavila, akoby zabudla ako sa hrá. Ako ak máte radi Sherlocka a také historické krimi/detektívky, tak je to určite niečo pre vás. Ale proste mali skvelý zložitý príbeh, no pravdepodobne až príliš zložitý a nevedeli ho nakoniec vyriešiť.
6,85/10

 
The Kissing Booth
Prosím toto ani nepozerajte. Taký cringe ste ešte nezažili. Ten scenár bola jedna veľká katastrofa, Jamie King (hlavná postava) hrala celkom dobre, ale ten chlapík bol katastrofálny. Ako herec, tak aj jeho postava, ktorá bola hrozná. Ako, mali dobrú chémiu, lebo herci spolu chodia aj naozaj, ale ten film bol proste zbytočný. Príbeh skoro žiadny, skrátka sa hrdinka zamilovala do brata svojho najlepšieho kamaráta a to tajila, to je celé. Ten jej kamarát bol totálny hlupák a celkovo celý film bol dosť sexistický. A tiež, hlavná postava bola hrozná, nemala žiadne názory, robila len to, čo jej kto povedal. Proste jedná veľká katastrofa.
5/10

The Honor List
Toto bol taký typický YA príbeh. Jedna zo štyroch kamarátok zomrela a zvyšné tri dievčatá sa rozhodnú za ňu splniť zoznam toho, čo chcela urobiť pred odchodom na výšku. Hranie nebolo práve najlepšie, ani príbeh práve najoriginálnejší, ale bolo to podané fakt dobre. Páčilo sa mi, že každé dievča bolo iné, že riešili dôležité témy ako šikanu, smrť, telo a sex ("slut shaming", "body shaming").
Celkovo ma to bavilo, pripomínalo mi to presne nejakú YA knihu (PLL + Morgan Matson) a niektoré scény boli dosť vtipné.
6,5/10

Modern Life is Rubbish
Neviem, čo vám o tom povedať ani. Myslela som si, že to bude taká indie romantika ako Like Crazy, ale mýlila som sa. Bola to nesmierna nuda, aj keď celkovo príbeh, hranie a postavy sa mi páčili. V podstate sledujeme vzťah dvoch mladých ľudí, milovníkov hudby, ktorí sa do seba zamilujú, no po čase sa ich vzťah rozpadáva. Celý film je iba o ich vzťahu a časť sa odohráva v prítomnosti, kým druhá časť v minulosti. Čiže vidíme, ako sa od seba sťahujú, ako sa hádajú, a zároveň to, ako sa spoznali a zamilovali. Hudbu to má teda dokonalú, napríklad také Radiohead a podobne, veľmi sa mi páčili aj obaja herci, ale fakt som sa nudila.
Okrem toho som toho chlapíka nenávidela. Bol proste presne ten typ chlapa, ktorý nemám rada, ten - ja viem všetko, ty nemáš dobré názory, ja počúvam tú najlepšiu hudbu a viem, že je najlepšia, lebo som hudobník, moderné vymoženosti sú somarina, lebo ja som hipster. Najprv to bolo zlaté milé, bol to ten vysnený chlap, ktorý počúva platne, indie hudbu a hrá na gitaru, ale potom už mi fakt liezol na nervy.
Čiže to nebol zlý film a myslím si, že sa veľa ľudí dokáže s ich vzťahom stotožniť, ale zároveň to fakt nemalo skutočný príbeh a nič sa poriadne nedialo.
5/10

Love, Simon
Treba vôbec písať, o čom je toto? Simon je gay. Raz istý Blue pridal priznanie na školskú stránku, že je tiež gay a začali si so Simonom písať. Lenže ich konverzáciu niekto uvidí a začne Simona vydierať.
Toľko som o knihe počúvala, že som čakala úplnú dokonalosť, ale kniha ma nezaujala a ešte stále ju čítam. No film opravil presne všetko to, čo mi na knihe vadilo. Vôbec som netušila, kto je Blue (aj keď v knihe som to okamžite uhádla), neskutočne ma zneistili, páčilo sa mi, že aj keď šlo o takých mladých hercov, tak boli skvelí, bolo to vtipné a hoc mi to prišlo byť také príliš rýchle, niektoré scény ma úplne rozplakali a na konci som sa usmievala ako mesiačik na hnoji. Musím tento film pustiť rodičom. Jednoznačne odporúčam.
7,8/10

Thoroughbreds
Videli ste Heathers? Toto malo na mňa úplne rovnaký efekt. Skončil film a nevedela som, čo povedať. Opäť ide o indie film s dvoma mladými herečkami, ktoré sú teraz nesmierne populárne. Príbeh je v podstate o tom, ako sa dve mladé dievčatá začnú kamarátiť a rozhodnú sa, že idú zabiť nevlastného otca jednej z nich. Je to taká temná komédia, mierny triler. Fakt nemám slov. Bolo to niečo úplne iné, než bežne pozerám, celkovo to bolo proste iné a zvláštne. Nebolo to zlé, no som si istá, že sa to nebude páčiť každému. Niekto to dopozerá a povie si "to bola ale hlúposť", ale niekomu sa to fakt môže páčiť. Bolo to v pohode, zvláštne, nepozriem si to znovu, ale určite mi to ostane v pamäti.
6,2/10

Every Day
No ako na to, ako každý ospevoval tento film, že aký je krásny a dobrý, tak som sklamaná. Nebolo to zlé, ale dosť obyčajné. Neviem, akosi ma neuchvátil ten príbeh a ani obsadenie. Ak neviete, tak je to adaptácia knihy od Davida Levithana a príbeh zachytáva mladú dievčinu, ktorá sa zamiluje do niekoho, kto sa prevteľuje každý deň do iného tela.
Nebol to zlý film, páčilo sa mi, že sa nezamilovala len do tých pekných chlapcov, ale aj dievčat či nie dokonalých chlapcov, no zároveň ma film nejak extrémne neohúril. 
6/10

Set It Up
Toto bolo také super!
Síce spočiatku to hranie bolo dosť na nič, no počas filmu som si to už nevšímala alebo sa to zlepšilo. Príbeh sleduje dvoch asistentov, ktorí sa rozhodnú dať svojich šéfov dokopy, aby od nich mali aspoň trochu pokoj. Hlavnú rolu hrá skvelá Zoey Deutch, ktorú milujem, pretože je nesmierne vtipná a celý ten film bol taký zábavný, že som sa nevedela prestať smiať. Po veeeeľmi dlhom čase je to kvalitná dobrá romantická komédia, ktorá mi dosť pripomínala rôzne new adult knihy, napríklad The Hating Game od Sally Thorne.
Fakt som sa dlho tak nezasmiala nad romantickou komédiou, pretože to nebol ten trápny americký násilný vtip. Bolo to reálne, hlavne sa doteraz zabávam nad jednou opitou scénou s pizzou. Ak máte chuť na nejakú romantiku alebo sa chcete zasmiať, tak odporúčam najviac ako môžem.
7,8/10


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať