pondelok 24. marca 2014

Filmová podoba týždňa (2)

Z dielne Niklausa

 - minulý týždeň nebol čas, tak dopisujem dnes hihi (čiže datuje sa k 17.3.2014)


Názov: Americké psycho
Predloha: American Psycho -
Režisér: Mary Harron
Hrajú: , , , , a ďalší...
IMDb hodnotenie: 7,6
CSFD hodnotenie: 66%

Obsah: Bohatý, mladý muž pracujúci na New Yorskej Wall Street burze schováva svoje psychopatické alterego pred jeho kolegami a priateľmi, keď čoraz častejšie uniká hlboko do jeho nelogických, bezdôvodných fantázií.

Môj názor (spoilers alert + mature content):
Na tento film ma presvedčili všetky obrázky, videá, sestra aj neviem ešte čo. Na YT sledujem jeden kanál, ktorý neustále pridáva videá TOP10. Vždy keď sa jedná o psychopatov, skvelo zahrané scény, geniálnych hercov a podobne, je tam niečo z American Psycho. Milujem Christiana Balea.
A tak som si film pozrela a nevedela som, čo skôr. Smiať sa či sa báť? Nechápala som. Nie, inak, chápala som až príliš dobre. Ako ho dokázali nahnevať jednoduché veci ako VIZITKA. Tento film by mohla byť aj neviem aká blbosť alebo hocičo by vás na tom mohlo odradzovať, oplatí sa ho pozrieť už len kvôli dvom scénam. Prvá, keď si vzájomne makléri (či čo to sú) ukazujú vizitky. Všetky sú rovnaké, no oni na tom vidia stále niečo iné. A Patrick Bateman, teda hlavná postava, to prežíva, akoby ho krájali. Myslím, že k žánrom Krimi a Dráma mali pridať tiež KOMÉDIA!!! pretože som sa väčšinu filmu smiala. 
A tou druhou scénou? Keď chudáčik Jared Leto zomrie. Spojlers alert bol + to je tak propagovaná scéna, že ste ju už určite videli haha. Patrick si vezme svoj super pršiplášť, ktorý mu má ochrániť oblek, zapne si hudbu a začne si tancovať. Plakala som od smiechu. Dokonca som sa dozvedela, že ako mnoho známych scén z filmov, aj toto je jedna z tých, ktorú nikto neočakával, pretože Christian Bale len improvizoval.
Patrik je posadnutý chorobným materializmom, závisťou a bezdôvodnou nenávisťou. Zároveň je ohromný narcista, ktorý sa o seba stará... až príliš. Ďalšou ohromnou scénou je, keď vám hlavná postava vysvetľuje, ako sa o seba stará. Čo používa na vlasy, na pleť atď. 
Vo filme sa nachádza aj množstvo sexu a nahoty. Áno áno, môžete vidieť Christianov pekný nahý zadoček či vypracované telo hihihi.
Aspoň mňa osobne nezaujímal až tak dej, ako samotná postava. Nie je to tak, že by ste sa do nej dokázali vžiť, len vás skrátka zaujíma jeho život. Sledovala som, ako sa správa, čo robí, aký nasadí pohľad a celú reč tela. Christian sa roly zhostil vynikajúco. V živote som nevidela takú postavu či osobnosť ako je Patrick Bateman. Žiadny film, nikde. Skrátka je dokonale opísaný, akoby to bola skutočná osoba a nie len nejaká postava vo filme. Pretože ja vždy nájdem nejakú chybičku krásy, pri ktorej sa pri rôznych postavách zastavím a premýšľam, že to vôbec nemôže byť skutočné. Patrick je až príliš fiktívny, no zároveň tak zdokonalený, že to vlastne ani nedokážem opísať. Musíte si na to film pozrieť. 
Stred filmu je pravdepodobne najzaujímavejší a od tri-štvrtiny som prestala chápať. Koniec prišiel z ničoho nič a ja som nepochopila zrazu ničomu. Posledných 10 či 15 minút som pozerala s otvorenými ústami a nechápala, čo robí a koniec bol niečo úplne iné. Takže som nepochopila. Je to škoda, no aj tak sa mi ten film veľmi páčil už len kvôli hereckému výkonu Christiana. Ten síce má Oscara, no nie za tento film, čo naozaj nechápem. 
A keď vám môžem poradiť, určite si to pozrite po anglicky, pretože Christian tam dáva skvelý akcent.

more gifs:

 


Tento film má proste vynikajúce scény, ktoré si musíte zapamätať a rovnako aj scenár hihi.

trailer:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať