nedeľa 18. mája 2014

Colleen Hoover - Beznádejná

Originálny názov: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Séria: Hopeless
Diel v sérii: prvý
Žáner: YA, Abuse
Dátum vydania: vyšlo aj, čj, sj
Počet strán: 328
Hodnotenie GR: 4,46

Fun  4/5
Love  4/5
Boyfriend  4/5
Tears  3/5

Anotácia:
Niekedy sa môžeš po objavení pravdy cítiť beznádejnejšie než keď veríš krivdám...
To si uvedomí sedemnásťročná Sky po tom, čo stretne Deana Holdera. Chlapec, ktorého reputácia súperí s tou jej a s tajomnou schopnosťou vyvolať v Sky pocity, ktoré nikdy predtým necítila. Desí ju a zároveň aj fascinuje už po prvom stretnutí. Holder v nej evokuje pocity, ktoré zároveň spúšťajú dávno pochované spomienky z jej minulosti, ktoré dúfala, že ostanú pochované. 
Sky sa snaží udržať odstup vediac, že Holder nie je nič iné len problémy, ale on sa nedá a chce o nej všetko vedieť. Sky konečne ustúpi jeho snahe a skoro zisťuje, že Holder nie je ten za koho ho mala. Keď sa tajomstvá, ktoré pred ňou tajil dostanú na povrch, každý aspekt Skyinho života sa navždy zmení.
 

Môj názor:  
Dlho predlho som si túto knihu chcela prečítať, pretože ju každý ospevoval aká geniálna je. Dlho som ani nevedela, čo je to za autorku, kým som nezašla na GR a objavila som, že je to tá istá, čo napísala Slammed sériu. Slammed je krásna kniha a zbytočne séria. V pohode by to mohla byť jedna kniha, ale dnes nie o tom.  Sky je mladé dievča, ktoré po sedemnástich rokoch konečne presvedčí adoptívnu mamu, aby ju konečne pustila do školy. Nemá TV, mobil ani počítač, doteraz študovala len doma. Konečne má možnosť zažiť príbeh ako z knihy, teda strednú školu. Tá nie je nič iné, než čakala. Dievčatá ju ohovárajú a už prvý deň o nej rozhlasujú, že je štetka. Sky si z toho nič nerobí, skôr sa smeje. Okamžite si nájde nového kamaráta, kým jej najlepšia priateľka odišla niekam ďaleko na výmenný pobyt a dokonca aj chlapca, ktorý ako prvý v jej živote v nej vyvolá podivné pocity. Konečne cíti, že ju niekto priťahuje. Niekto ako Holder.
Ak si chcete užiť knihu, naozaj, ale naozaj si nečítajte slovenskú anotáciu na knihe. Je tam prakticky úplne celý dej a aj to veľké tajomstvo, ktoré Collen tak dlho zahovárala.
Už na začiatku knihy som sa okamžite dostala do príbehu. Prečo? Pretože autorka vošla do príbehu z nejakej polky či trištvrtiny knihy. Prečítame niečo, čoho pokračovanie sa dozvieme až o veľkú preveľkú časť ďalej. Čo sa mi páčilo a nútilo ma to pokračovať ďalej a nepokladať knihu. 
Čítať z pohľadu Sky bolo naozaj zaujímavé, pretože nad jej vnútornými monológmi sa nedá nesmiať. V prvej štvrtine či polovice som sa nasmiala až až, keď som čítala zmýšľanie hlavnej hrdinky.

"Sky, počkaj!" Ten spôsob ako sa jeho hlas obaľoval okolo môjho mena ma nútilo priať si, aby jediné slovo v jeho slovnej zásobe bolo Sky. Otočila som sa a modlila, aby povedal nejakú otrepanú baliacu hlášku, ktorou by ma teraz už úplne dostal.
"Urobíš mi láskavosť?"
Hocičo. Urobím pre teba hocičo, kým ostaneš bez trička.
Ako ďalej dej postupoval, nedokázala som as od knihy odtrhnúť. Spoznali sme tajomného Holdera, ktorý má priezvisko lepšie než meno, preto ho nijak inak ani volať nebudem. Holder je potetovaný chalan s reputáciou, kvôli ktorej sa ho môže veľa ľudí báť. Páčilo sa mi, že Colleen neplytvala čas zbytočnými rečami bez Holdera a rýchlo skákala na zaujímavé časti. V podstate som sa skoro nikdy nenudila, pretože tam stále bolo niečo zaujímavé, čo ma úplne pohlcovalo. 
Dlho som vedela, čo sa v skutočnosti deje, no skutočné tajomstvo ma nenapadlo. Domyslela som si o jej otcovi aj o tom, skade je, no naozaj to bolo celé ešte horšie. Keď sa hrdinka postavila zoči voči problémom, chcelo sa mi plakať po tom, čo som sa dozvedela úplnú pravdu. Nakoniec som aj plakala. Napriek tomu, že som celý čas vedela, čo sa jej asi stalo, nečakala som toľko vecí naokolo. Colleen si pravdepodobne plne uvedomovala, že sme tajomstvo odhalili skôr, preto nám to okorenila takým spôsobom, ktorý ma naozaj šokoval. Presne pri dvoch momentoch som čítala s dlaňou na otvorených ústach a bez dychu. 
Postavy boli... zaujímavé. 
Sky sa mi páčila a prekvapujúco mi neliezla na nervy, keďže viete aký som hejter na hlavné postavy. Páčilo sa mi, že často povedala to, čo si naozaj myslela alebo čo by som povedala ja. Nenechala si skákať po hlave nikým ani nenechala ľudí hovoriť za ňu. Práve toto som si na nej obľúbila, hlavne keď sa jej v škole vysmievali, že je štetka a ona im, aké trápne neoriginálne urážky jej píšu. Dokonca jednu zaujímavo okorenila. Opäť spomeniem jej vtipné interné monológy a celkové zmýšľanie. Tiež nebola dutá a všetko jej nakoniec doplo ani neliezla nikomu do zadku.
Holder. Holder. Holder. Sex buddy. Na to, že to nebol poriadne žiaden "choď do riti" chalan, ktorý by odstrkoval hlavnú hrdinku a rozdával si to s každou druhou, bol veľmi veľmi VEĽMI príťažlivý. Konečne nejaký reálny hrdina, nie nejaký boh, po ktorom by každá jedná išla a pchala mu navlhnuté nohavičky pred ksicht. Mal svoje tajomstvá, ktoré mu ani nezazlievam a na jeho mieste by som to tajila tiež. Má tetovanie, čo je samostatná kapitola knihy "Som sexy". Z neznámych dôvodov sa mi páčia tajomný chalani, ktorý ťažko zvládajú svoj hnev. Och a má jamky, čo je druhá kapitola knihy "Som sexy".

"Je tu brána?" pýtam sa zmätene. "Prečo sme potom stále liezli cez plot?"
Hodí po mne lišiackym úsmevom. "Bola si v šatkách vždy, keď sme tu boli, kde by bola zábava, keby sme šli cez bránu?"

Lásku dvoch hrdinov som zvládala úplne v pohode a bola som prekvapená, že to nebolo nič presladené, ako niektoré autorky dokáže napísať. V knihe bola kopa nádherných citátov či momentov, ktoré si budem ešte dlho pamätať. Colleen celkovo píše... ani neviem vlastne ako to vysvetliť, píše príbehy, kde majú hrdinovia bežné problémy (neviem či tu mala Sky bežný problém, ale aj tak), majú sa radi a celé to nie je niečo násilné, ukričané či neviem aké, ale skrátka také.. jemné. Fakticky to neviem vysvetliť. 
Kniha určite stojí za prečítanie. Zasmejete sa, poplačete si a budete achkať nad Holderom. Kniha začala pohodovo ako bežné YA dielo a skončila dych berúcou drámou. Napriek všetkému je to predsa len Colleen, ktorej knihy sú podľa mňa pekné, no neviem, čo si o nich myslieť a nie som ochotná dať päť hviezdičiek. Skrátka stále niečo nájdem, čo mi bráni dať plné hodnotenie.

Obálka: americká je pekná, slovenská ani česká sa mi nepáčia
Ja a kniha: čítala som dva dni v angličtine

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať