pondelok 5. mája 2014

Cora Carmack - Finding it

Originálny názov: Finding it
Autor: Cora Carmack
Séria: Losing it
Diel v sérii: tretí
Žáner: new adult
Dátum vydania: eng - vyšlo
Počet strán: 320
Hodnotenie GR: 4,06

Fun  5/5
Love  4/5
Boyfriend  4/5
Tears  3/5

Anotácia:
Niekedy musíš stratiť samu seba, aby si našla miesto, kde naozaj patríš...
Väčšina dievčat by zabíjalo pre to, aby mohli stráviť mesiace cestovaním po Európe po vysokej škole. Bez zodpovednosti, bez rodičov a s kreditkami bez limitu. Kelsey Summers nie je výnimka. Zažíva najlepšie časy jej života... alebo aspoň si to neustále opakuje. 
Je to osamelá vec snažiť sa zistiť, kto v skutočnosti ste, hlavne, keď sa bojíte toho, čo zistíte. Žiadne množstvo pitia či tancovania nedokáže vyhnať Kelseyinu osamelosť preč, ale možno Jackson Hunt môže. Po niekoľkých stretnutiach ju presvedčí, aby sa vydali na cestu za dobrodružstvom miesto pitia alkoholu.  S každým novým mestom a zážitkom sa Kelseyina myseľ vyjasňuje a jej srdce postupne prestáva patriť jej. Jackson jej pomáha odhaľovať jej vlastné sny a túžby. Ale čím viac sa Kelsey dozvedá o sebe, tým viac si uvedomuje, ako málo vie o Jacksonovi. 



Môj názor:
Odkedy som začala čítať túto sériu som sa od nej nevedela odtrhnúť. Tak to platilo aj pri treťom diely, ktorý som začala čítať o niečo neskôr, keďže som sa pustila na re-reading knihy The Duff. No nakoniec som sa dostala aj k Finding it a neviem to už dostať z hlavy.
Kto by netúžil po neobmedzenej kredit karte, cestovaniu po Európe, vymetaniu barov a rôznych iných dobrodružstvách? Kelsey sa snaží zistiť, čo ďalej so životom po vysokej škole a tak sa rozhodne cestovať. Spoznáva nových ľudí a navštevuje všemožné bary, až kým v jednom pochybnom z nich v Budapešti nenarazí na nádherného muža, ktorý... sa jej smeje. Kelsey by sa mala cítiť urazene, no túži ho dostať ako všetkých predtým, a zisťuje, že on je niečo viac. Hunt, ako sa jej predstavil, ju nakoniec presvedčí, aby cestovali za dobrodružstvom spolu a to dohodou. Ak Kelsey dostane bozk, on s ňou strávi sedem dní, zavedie ju hocikde, za hocijakým dobrodružstvom.
Po prvých stranách mi došlo, kto vlastne Hunt je, aj keď to autorka prezradila až na konci. No čítanie tohto dielu ma neomrzelo nikdy. Skôr ma nalákalo na to, aby som sa aj ja  vydala na takú cestu počas "gap year" (táto séria sa čisto hodí do učiva, ktoré momentálne preberáme na angline - college life haha), teda voľnom medzi stupňami škôl alebo po škole. Pri čítaní som dostala enormnú chuť písať niečo ako road trip alebo ísť niekam na dovolenku.
Kelsey Summers, hlavná hrdinka sa mi páčila už v Losing it, aj keď som ju brala ako tú typickú najlepšiu kamarátku, ktorá o mužoch vie úplne všetko. Tu bola ona hlavná postava a ja som sa o nej dozvedela oveľa viac, než som čakala. Jej tajomstvo sa mi dokonca páčilo viac než to Maxine z druhého dielu, a celkovo mi Kelsey prišla najviac realistická. Bliss bola príliš, detská na svoj vek, príliš umravčaná, alebo to z nej urobila autorka až počas ostatných kníh. Nie som si istá. Max bola zase až príliš tvrdá a svojim spôsobom bezcitná. Kelsey mi miestami pripomínala mňa, inokedy známych, a niekedy bola úplne niekto nový, kto sa mi neskutočne páčil. Jej zmýšľanie bolo zaujímavé a aj jej konania. Snažila som sa z jej histórie zistiť, čo najviac, lenže nie som Sherlock Holmes a musela som si poslušne počkať až kým to sama neprezradila, čo bolo tak v polovici až v tri-štvrtine knihy. Malé omrvinky som zbierala počas čítania a snažila sa ich poskladať do väčšieho celku, ale niekedy mi sama Kelsey prišla ako väčšia záhada než Hunt, tajomný muž.

"I let the hand on his stomach slide up until his chest arced outward. God, if his body looked half as perfect as it felt, I wanted to use it as a dinner table."

Jackson Hunt. Mala by som autorke napísať e-mail či náhodou nepozerá Greys anatomy, pretože mi jeho postava neustále pripomínala Hunta z tohto seriálu. Obaja Huntovia sú vojaci, ktorí trpia nočnými morami ešte z vojny. A dokonca v tom seriály je aj Jackson, tak mi to Greys anatomy pripomínalo ešte viac. Jackson je tajomný chlapík, ktorý mne až tak tajomný neprišiel, lebo jeho tajomstvo som akosi hneď odhalila. Čo ma nesklamalo ani nezničilo prekvapenie na konci, lebo som aj tak celú knihu tŕpla, kedy sa to Kels dozvie a či som naozaj mala pravda. Mala mala. Svalnatý vojak ochraňuje bohatú dcérušku bohatého otecka v bare a dokonca ju odprevadí domov. Zázračne sa zjavuje na miestach, kde aj ona a nikdy jej nepovie, kto vlastne je, dokonca ani prvé meno. Nechce si s ňou nič začať a zo všetkých síl sa snaží držať ďalej. Čo vám asi hneď napadne?
Ak porovnám aj všetky tri mužské postavy z celej série, všetci sú iní. Zamilovaný pofesorik a hlavne BRIT - Garrick, Golden boy, teda milý chalan, ktorý je možno až príliš milý (kým sa nejedná o posteľové záležitosti) a nakoniec svalnatý vojak, ochranca - Hunt. Každý má niečo svoje, no mám pocit, že Cora sa až od druhej knihy začala naozaj venovať obom postavám a ich problémom, pretože v Losing it sme v podstate nemali nad čím plakať. Bol to len zamilovaný príbeh mladých ľudí. Ako v druhom diely aj v tomto sa riešilo mnoho vážnych vecí a neraz som sa prichytila, že nedýcham, krútila som hlavou, nadávala, trieskala si dlaňou po tvári, či až plakala.
Cora má pravdepodobne veľmi rada prezývky. Garrick v prvom diely oslovoval Bliss "Love" (láska). V druhom diely sa navzájom dvaja hlavní hrdinovia oslovovali "Golden boy" (Zlatý chlapec) a "Angry girl" (Nahnevané dievča). Tu, v poslednej časti to bolo "Soldier" (Vojak) a "Princess (princezná). Ich oslovenia ma neskutočne bavili a neustále som sa musela usmievať, keď som to prečítala.
(dajme tomu, že tu bude spojler, ale s týmto sa musím podeliť - Niekde uprostred (+ niečo) knihy nastala istá pasáž, keď Kelsey už nevydržala ten tlak, že vedľa seba len ležia a dotkla sa sama seba. V ten moment som si tie vety čítala dookola či vidím zle, alebo je tam naozaj napísané to, čo myslím. Ešte som v podstate nič podobné nečítala (nerátam 50 shades a podobné knihy) takže to bol trochu zážitok, hlavne, keď ju z ničoho nič Hunt prerušil a dokončil to za ňu. To bolo zrejme to najzaujímavejšie čítanie z celej série čo sa týka týchto vecí a ja som si to musela prečítať ešte niekoľkokrát.)
Bolo zaujímavé čítať, ako sa obe postavy do seba postupne zamilovávajú, ako sa vyvíjajú, ako opisovala autorka všetky tie miesta kde boli. Môžem akurát vytknúť istú nudnú pasáž v Taliansku, kde už bolo pridlho cestovania a ja som sa nejako začala nudiť. To však hneď pominulo, keď konečne nastal akýsi zvrat a už som len očakávala happy end. Ten došiel a ja som mohla spokojne ohodnotiť knihu užasnutým "wau", pretože to bolo skvelé. 
Tento diel bol naj
lepší zo všetkých troch a najvtipnejší. Hrdinka bola povahovo najrealistickejšia, jej história a problémy ma zaujali najviac. Zároveň neprestávala chrliť rôzne hlášky, pri ktorých som sa niekedy smiala tak, až som skoro plakala. Kelsey jednoducho srší vtipom, Hunt múdrymi vetami a celá kniha nádhernými myšlienkami.
Keď bol dej v Budapešti, musela som si spomenúť na moje výlety do tohto nádherného mesta. Keď sa dej presunul do Prahy, musela som sa usmiať ešte viac pri spomínaní na minulé leto, kedy som hlavné mesto Česka navštívila. Nikdy nedokážem udržať na uzde svoju myseľ a škodoradosť, keď si predstavím, koľko Američanov sa túži dostať do Grécka, Prahy, Budapešti a neviem kam všade a ja som tam bola. Ako hovorím, škodoradosť.

"Uvítala by som Armageddon, keby dokázal zavrieť moje hlúpe ústa"

Autorka sa od prvej knihy zlepšovala a zlepšovala, až to  celé zakončila najzlatším klincom pod slnkom. Trochu ma možno sklamal koniec, ktorý nevysvetlil veľa o Kelseyinych rodičoch, no aj tak som sa dobre bavila a nedokázala sa odtrhnúť od čítania. Tiež bolo zaujímavé čítať opäť niečo takmer úplne iné, než prvé dva príbehy. Jednoznačne stoji toto dielo za prečítanie... vlastne aj celá séria. Odporúčam.




Obálka: Keďže sú dve obálky, jedna s tyrkysovým pásom a druhá s červeným, poviem len, že tá s tyrkysovým je pekná (nie nádherná, len pekná) a oveľa krajšia než tá s červeným, ktorá je hrozná.
Ja a kniha: Čítala som deň a v angličtine.
Hlášky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať