nedeľa 11. mája 2014

Jamie McGuire - Krásna katastrofa

Originálny názov: Beautiful Disaster
Autor: Jamie McGuire
Séria: Beautiful
Diel v sérii: prvý
Žáner: New adult
Dátum vydania: vyšlo eng, čj, sj
Počet strán: 432
Hodnotenie GR: 4,22


Fun  5/5
Love  4/5
Boyfriend  4/5
Tears  1/5

Anotácia:
Intenzívne. Nebezpečné. Návykové.
Abby Abernathyová je dobré dievča. Nepije ani nenadáva a vlastní niekoľko pletených svetríkov. Abby verí, že je ďaleko od jej temnej minulosti, ale keď príde na univerzitu s jej najlepšou kamarátkou jej cesta k novému začiatku je prerušená chalanom, ktorý je povestný svojimi známosťami na jednú noc.
Travis Maddox, muž pokrytý tetovaniami je presne to, čomu sa Abby chce - potrebuje - vyhnúť. Trávi noci bitkami v ringu, vďaka čomu si zarába, a dni ako neodolateľný balič žien.  Zaujatý Abbynou odolnosťou voči nemu, Travis ju pritiahne do svojho života jednoduchou stávkou. Keď prehrá on, musí abstinovať v sexe po dobu jedného mesiaca. Keď prehrá Abby, musí bývať v Travisovom apartmáne rovnako dlho. Travis však nevie, že práve stretol jeho dokonalú polovicu.


Môj názor:
Dlho, predlho som sa chystala na túto knihu. Nedávno som s mamkou zašla do Auparku a ako vždy som musela navštíviť Panta Rhei. Objavila som tam túto knihu a keďže som už nemala, čo čítať, tak som si ju kúpila. 
Hneď som sa do čítania pustila, no bol v tom jeden háčik. Presne predtým som prečítala The Boy Who Sneaks in My Bedroom Window a bolo to tak neskutočne otrasné, až ma začínalo iritovať zozačiatku aj zopár vecí v Beautiful Disaster. K tomu sa ale dostanem neskôr.
Príbeh je v podstate zaujímavý. Abby odišla na vysokú školu ďaleko od domova, aby sa zbavila alebo aspoň zabudla na jej minulosť. Spolu s najlepšou kamarátkou si užíva svoje nové ja, až kým nestretne osobu, ktorá jej pripomína všetko to, čo zanechala doma. Je bitkár, hazardér, potetovaný a jeho vzťahy trvajú jednú noc. Volá sa Travis Maddox. Abby je práve kvôli svojej minulosti voči nemu odolná a aj napriek tomu, ako Travisa pokúša jej odmietanie, stanú sa z nich kamaráti. Lenže keď Abby prehrá stávku a je nútená sa k nemu nasťahovať na jeden mesiac, všetko sa začína meniť a medzi nimi dvomi sa objavuje niečo hlbšie než len láska.
Autorka nás uviedla rovno do deja a my sa hneď na začiatku zoznamujeme s niekoľkými ústrednými postavami aj samotným pánom dokonalým.  Príliš chaotický úvod na čítanie v angličtine, no nakoniec som sa do toho dostala a hltala opisovanie bitky, akoby som tam naozaj stála ja. Akoby som pozorovala ako svalnatý a potetovaný chalan kráča za búrlivého potlesku do ringu a chystá sa už rovno oslavovať výhru.
Pri ďalších kapitolách sa prostredie mení. Ocitáme sa na vysokej škole a máme prvú možnosť sa zaľúbiť do Travisa. Lenže tu môžem spomenúť to, čo som vravela v úvode, že nebolo veľmi dobré čítať to po hentom blude, pretože sa mi to zo začiatku zdalo byť príliš podobné. Už som písala v recenzii na tamtú blbosť, že hrdinka má meno! Ako tam, tak aj tu je hlavná postava neustále oslovovaná nejakou hlúpou prezývkou. "Pigeon". Som rada, že som knihu čítala v angličtine, pretože si nedokážem predstaviť čítať v slovenčine ako ju oslovuje "holubička".  Dúfala som, že ju bude tak oslovovať, kým mu ona nepovie meno. Nestalo sa tak a mňa išlo klepnúť až do konca knihy pri každom jeho oslovení. Celkovo povedal Travis jej skutočné meno len veľmi málo krát.
Druhá podobná vec, aj tu je hlavný pán dokonalý obletovaný všetkými ženami, ktoré sa naňho hádžu ako kury na zrno. Síce to nie je prehnané, no určite mi to vadilo. Skrátka mi to nepríde normálne a neverím, že toto sa v skutočnosti niekde deje. Ženy nemajú žiadnu sebaúctu?
V knihe nechýbal vtip a takmer na každej strane som sa nad niečim smiala. V polovici som mala pocit, že už by mohol byť koniec. Cítila som sa, akoby som to čítala neskutočne dlho a všetko, čo mohlo byť sa už udialo. Mýlila som sa.
Až v druhej polovici sa dozvedáme tajomstvá hlavnej hrdinky a prečo vlastne chcela zmenu. Čakala som nejakú temnú minulosť, alkohol, drogy, otec násilník, niečo podobné, bolo to nakoniec niečo úplne ale úplné iné.
Nevedela som, čo si o Abby myslieť. Raz som ju milovala za jej skutky, inokedy som si trepala knihu o hlavu. Urobila takmer všetko, čo by som zrobila aj ja, no niekedy mi prišla ako naivná školáčka bez vlastného názoru. Z neznámych dôvodov si Abby nedokážem ani predstaviť, pretože si nepamätám, že by ju niekde aspoň nejako autorka opísala. No páčilo sa mi, že tam neboli vnútorné monológy hlavnej postavy ako "som škaredá" či "nie som veľmi pekná, no ani škaredá". Taktiež mi v niektorých momentoch pripadala zaostalá. Ako nemohla vedieť, že ju Travis miloval? A just sa bránila vlastnému srdcu. ach...
Travis Maddox. Čo o ňom? Mala som naňho každú kapitolu iný názor. Raz som ho zbožňovala a chcela som, aby som nosila jeho deti (hahaha), inokedy som nechápala či mu preskakuje, alebo berie drogy. Neskutočne ma priťahovalo to, ako ho Jamie opísala. Tetovania, svaly, vlasy, oči, motorka, všetko. No na druhej strane mi išla na nervy tá jeho posadnutosť a majetníckosť. A oslovovanie hlavnej hrdinky slovom "Pigeon" či "Pidg". Opäť - ONA MÁ MENO!!! Posadnutosť v tom zmysle, že neustále Abby pozoroval, nedokázal bez nej vydržať ani pár minút, stále bol na nej nalepený. Bol posadnutý tou jeho láskou, ktorá z ničoho nič rozkvitla za pár strán. A potom opäť, zo strany na stranu a už si chcel Abby brať, mať s ňou deti dom a neviem čo. Majetníckosť asi ani nemusím približovať. Abby nemohla prijať drink od nikoho iného len jeho. Nemohla s nikým tancovať. Nemohla ani ísť na rande. Nič. Travis sa mi jednoznačne páčil viac na začiatku, keď bol sukničkár a s Abby bol len kamarát. Potom sa z neho stal posadnutý a náladový a divný človek. Neznášam skrátka takú majetníckosť a to, ako narábal a rozprával o Abby ako by bola vec.
Asi najviac si moje srdce získali Shepley a America. America nebola tá typická kamarátka, ako v každej jednej knihe, ktorá pozná o chlapoch všetko a spí s každým druhým. Skrátka mala priateľa a bola zaľúbená. Bola verná svojej kamarátke a vždy jej pomáhala. Shepley racionálne uvažoval, bol milý, pomáhal každému a možno by som si miestami vybrala skôr jeho než Travisa. Jednoznačne by sa mi páčilo, keby autorka napísala knihu aj o tejto dvojici. Niečo PO Krásnej katastrofe alebo by mohla zahrnúť úplne všetko.
Ako inak, ani v tejto knihe nesmeli chýbať dievčatá bez štipky hrdosti, teda nejaké tie... štetky, či násilní chalani.
Na konci sa autorka konečne vrátila k problémom hlavnej hrdinky. Ako som spomínala, vôbec som to nečakala. Neviem či to je tým, že nie som z USA, no zdalo sa mi to byť neskutočne nereálne, ale Jamie si s tým poradila. Koniec zahrňoval opäť nejakú tú drámu a hlúposť hlavnej hrdinky. Absolútne mi nedávalo zmysel, prečo Travisa Abby mučila a hádala sa s ním a robila scény a všetko možné, keď sa dávno rozhodla, že s ním chce byť. Drama queen.  A už vôbec mi nedávalo zmysel, prečo napriek všetkému, čo sa odohralo vo Vegas chcela riskovať a ZNOVU sa vrátiť do Vegas, aby urobili niečo, čo mohli urobiť hocikde inde.
Ako inak, happy end s tým problémom, že som hlavu mala položenú v knihe, keď som čítala posledné strany o tom, čo urobila hlavná hrdinka. Nikdy-to-nerobte!
Táto kniha mala toľko problémov a iracionálnych vecí, ktoré by ju dokázali celú zruinovať, lenže nestalo sa tak. Z neznámych príčin som hltala každú stranu a nedokázala som sa odtrhnúť a ísť hoc len na záchod. Kniha ukrýva nejaké čaro, ktoré zatieňuje všetky chyby. Možno to čaro boli niektoré scény, pri ktorých som ani nedýchala, napríklad keď Abby odmietla Travisa, on padol v daždi na kolená po jej odchode a celá jedáleň to videla.
Teším sa na druhú knihu s názvom Walking Disaster (Chodiaca katastrofa), čo je z pohľadu Travisa. Už to mám aj objednané, takže vám potom zreferujem všetko.


Obálka: Nudná. Aspoň mne sa nepáči, no druhý diel má také to sexy rameno a na ňom motýľa hihi.
Ja a kniha: Čítala som 2 dni v angličtine.

5 komentárov:

  1. Knižku som čítala v slovenčine :) Patrí medzi moje obľúbené knižky. Samozrejme má pár chýb, ktoré má asi každá chyba. Niekedy mi to liezlo na nervy, hlavne Abby :)
    Ale vcelku hodnotím knižku ako podarenú.
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja už poslednou dobou nečítam nič v slovenskom či českom jazyku :d
      mne prekvapujúco ani tak neliezla na nervy, skôr som ju len nechápala v niekoľkých prípadoch :D

      ďakujem :)

      Odstrániť
  2. pekna recenze, o knizce jsem slysela, ale jeste jsem se k ni nedostala, kazdopadne to mam v planu :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky jsem knížku četla a líbila se mi do doby, dokud byl Travis děvkař a rváč, debil, který si bez Abby ani neuprdne. Ta knížka se mi ze začátku hrozně líbila, že jsem se jí prostě nemohla pustit ani při cestě na záchod :-D Jakmile ale začal být Travis tak hrozně citlivej, tak jsem se jenom šklebila. Jo, po pár stránkách jsem z oslovení "Holoubku" chtěla zvracet a Abby se občas chovala... na přesdržku. Ale nejvíc jsem hlavně po té polovině knihy nechápala Travise. Jeho žárlivý scény mě vytáčely, páč to bylo moc i na mě :D
    Jinak obdivuju, že čteš v angličtině! Mám doma v ajině jednu knížku, ale jsou to spíš jenom malý povídky a moc mě to neba, ale i tak... musíš být v angličtině machr :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne. Proste mám rada takých bad boys haha.
      A neznášam zaľúbených dilinkov, ktorí sú až fakt posadnutí a žiarliví atď.

      a ďakujem. u know, maturita budúci rok, chcem vedieť všetko, čo sa dá.:D a tiež ma knihy viac bavia v angličtine, lebo sú omnho o mnoho vtipnejšie :) :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať