piatok 2. mája 2014

Kody Keplinger - Secrets & Lies

Originálny názov: Secrets &  Lies
Autor: Kody Keplinger

Žáner: YA
Dátum vydania: eng vyšlo (e-book len)
Počet strán: 83
Hodnotenie GR: 3,58


Fun  3/5
Love  3/5
Boyfriend  3/5
Tears  -/5

Anotácia: Kody Keplinger sa vracia do dôverne známeho prostredia Hamiltonskej strednej školy v jej e-book kolekcii dvoch poviedok. V týchto príbehoch sa vrátime k známemu obsadeniu postáv z kníh The Duff a A Midsummer's Nightmare. Preskúmaj jedinečný svet tínedžrov a drámu na strednej škole, tajomstvá a romantické zápletky z úplne novej perspektívy, ktorá zaujme nie len stálych fanúšikov Kody Keplinger, ale aj tých nových.



Môj názor: Ja a Kody Keplinger sme dokonalý pár. Milujem jej knihy až nechápem, prečo sa u nás neprekladajú. Už dávno som sa dozvedela, že Kody chystá niečo ako spin-off ku jej dvom najlepším knihám - The Duff a A Midsummer's Nightmare. The Duff je jedna z mojich najobľúbenejších kníh, keď nie úplne naj. Milujem v nej všetko, dej, problémy, drámu, Wesleyho. Druhá spomínaná kniha sa mi taktiež páčila, pretože je to niečo... nové a nič podobné som ešte nečítala.
Konečne som sa dostala k tomuto e-booku a aj napriek tomu, že som začala čítať tretie pokračovanie knihy Losing it s názvom Finding it rozhodla som sa prečítať si toto.
Najprv som si myslela, že kniha sa skladá z príbehov z perspektívy pôvodne hlavných postáv. Mýlila som sa. Dielo je rozdelené na polovicu, prvá časť je venovaná Casey, najlepšej kamarátke Bianci, hlavnej hrdinky z The Duff, v druhej polovici sa hlavnou postavou stáva Bailey, sestra Nathana z A Midsummer's Nightmare. 
V prvej časti nazvanej - Abbreviations & Alliterations (Skratky a aliterácie) Casey prichádza do mesta cez vianočné prázdniny. Stretávame kopu známych postáv z pôvodnej knihy a dozvedáme sa, ako sa ich životy posunuli. Dej sa odohráva o niekoľko mesiacov neskôr od The Duff. Casey zažíva konečne vysnívanú lásku, lenže nie len s hocikým. S niekým, s kým pôvodne chodila Bianca a takmer tri roky po ňom túžila - Tobym Tuckerom. Casey sa bojí, že Bianca bude nahnevaná, pretože je to jej ex a je to proti dievčenskému kódexu. 
Aj napriek tomu, že som očakávala niečo iné, páčil sa mi tento príbeh a nemohla som sa od neho odtrhnúť, kým som ho celý neprečítala. Autorka je skrátka nadaná na také poviedky (čítaj jej poviedku Before we were lost TU). Ak Kody poznáte, možno viete, že jej diela nie sú v skutočnosti len obyčajné YA romantické príbehy. Vždy sa za nimi ukrýva niečo hlbšie, feministické. Aj tu som sa ihneď zamýšľala nad rôznymi vecami a skrývajúcimi sa ponaučeniami. Klamať vlastným priateľom nie je dobré ani tajenie vzťahu. Každý by z príbehu mohol vyrozumieť hocičo. 
V Abbreviations & Alliterations ma sklamala len jedna vec. Málo Wesleyho! Môj vysnívaný chlap, na ktorého som sa tak veľmi tešila. Akoby sa mu Kody zámerne vyhýbala. Jeho meno sa v poviedke často skloňovalo, no kým niečo naozaj vyslovil, musela som sa dočítať až na koniec. A hneď to boli perličky. Kody a jej humor ma nikdy neprestanú baviť.
Druhá časť sa nazýva People Worth Knowing (Ľudia, ktorí stoja za poznanie). Hlavnou hrdinkou je Bailey. To ma najprv sklamalo. V podstate ma toto dievča veľmi nezaujímalo už ani v pôvodnej knihe, no čím ďalej som čítala, tým viac sa mi to páčilo. Na autorke mám veľmi rada, že dokáže každú postavu zmeniť a nikdy nie sú rovnaké a aj napriek tomu, že nie sú opísané ich povahy, viete si to ľahko odvodiť. Bailey je mladá, ešte hanblivá a zúfala po kamarátoch.
Tento príbeh čitateľom snáď dá ešte viac, než ten prvý. Tú je romantický život odsunutý na vedľajšiu koľaj a  celá časť sa zameriava na vzťahy na strednej škole. Bailey nemá kamarátov. Keď sa k nej jedného dňa ozve Brody, pekný druhák a futbalista, neujde to pozornosti jeho sestre, ktorá sa chce s hlavnou hrdinkou skamarátiť. Lenže je v tom háčik. Justine ani zďaleka nie je taká, ako sa na prvý pohľad zdá. A Bailey sa tu stretáva so šikanou, ktorú jej milé srdce nečakalo.
People Worth Knowing má serióznejší dej, ktorý určite stojí za prečítanie. Odhaľuje drámu na strednej, ktorá niekomu môže aj zničiť celý život. Priznám sa, že som niečo také nečakala, no nehovorím, že to bolo hrozné, skôr naopak. Práve druhá poviedka ma zaujala viac kvôli serióznemu príbehu.
Kody ma jednoducho skvelý štýl písania, ktorý sa zapáči hneď každému. Vidno, že knihy píše mladá autorka, pretože rozhovory sú prirodzené a mladistvé. Nechýba slang či obľúbené skratky.
Jednoznačne to stojí za prečítanie a dokonca si viem predstaviť hlavne druhý príbeh ako samostatnú knihu. Dúfam, že autorka pre nás pripraví opäť niečo nové, pretože mám chuť teraz od nej všetko prečítať. Jej príbehy sú ako droga. Dokonca sa chystám na re-reading knihy The Duff, z ktorej som sa mimochodom učila na Shakespearovske dni (niečo ako Hviezdoslavov Kubín, len po anglicky). Ešte stále si to pamätám, aj by som si to mohla rovno aj nahrať haha, keby ste to chceli počuť. A tiež boli na tú knihu odkúpené práva, takže sa chystá film. Viac o ňom TU.

Obálka: Ako všetky obálky kníh od Kody, aj táto sa mi páči. Je farebná, skrátka pekná.
Kniha a ja:  Čítala som jeden deň (prakticky okolo 1 ráno a potom po škole doma, čo sú v podstate dva dni, no bolo to stále v ten istý deň hah) v angličtine.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať