nedeľa 25. mája 2014

Penelope Douglas - Bully

Originálny názov: Bully
Autor: Penelope Douglas
Séria: Fall Away
Diel v sérii: prvý
Žáner: YA, NA, abuse
Dátum vydania: eng vyšlo
Počet strán: 333
Hodnotenie GR: 4,21

Fun  3/5
Love  2/5
Boyfriend  3/5
Tears  2/5

Anotácia:
Moje meno je Tate. On ma tak ale nevolá. Nikdy by sa ku mne neozval tak neformálne, ak by sa ku mne ozval vôbec. Nie, sotva so mnou prehodí čo i len jedno slovo.
Ale aj tak ma stále nenechá na pokoji.
Raz sme boli najlepší kamaráti. Potom sa postavil proti mne a za úlohu si dal zničiť mi život. Bola som ponížená, odstrihnutá od spoločnosti a ľudia ma ohovárali celý čas počas strednej školy. Jeho srandičky a klebety sa stávali krutejšie postupom času, až mi prišlo zle z neustálej snahy vyhnúť sa tomu. Dokonca som odišla do Francúzska na jeden rok len aby som sa mu vyhla.
Ale už som skončila so skrývaním kvôli nemu. V žiadnom prípade mi nezničí môj maturitný ročník. On sa možno nezmenil, ale ja áno. Je čas bojovať naspäť. Už ho nenechám ma šikanovať.
- táto kniha je vhodná len pre osoby staršie ako 18 rokov -

Môj názor:

Kniha, ktorá ma absolútne zmiatla a ja naozaj neviem, čo si o tom myslieť. Mnoho ľudí ju hodnotí plným počtom hviezdičiek na GR, no ja som skrátka nemohla.
Tate je šikanovaná a tak sa rozhodne odísť na rok do Francúzska. Čaká, že sa všetko zmení, keď sa vráti, no zmenila sa hlavne ona. Už si nenechá ničiť život kedysi svojim najlepším kamarátom a jeho kumpánom. Rozhodne sa bojovať. No je to ťažké, keď váš úhlavný nepriateľ je zároveň chlapec, ktorý vám pomohol, objímal vás, utešoval vás a hrávali ste sa spolu ako deti.
Na úvod knihy nám autorka priblížila, ako hrdinku šikanovali. Penelope to vystrihla skvelo. Sama som krútila hlavou a cítila sa zle za Tate, ale zároveň sa mi nepáčilo, že si to všetko nechá a nebráni sa. Už som si hovorila, ak to bude takto celú knihu, ani to nedočítam. Nakoniec Tatum odíde do Francúzska a keď sa vráti, je iná. Naozaj som čakala, že pôjde do Európy a vráti sa ako sebavedomá osoba, ktorá si povie, čo len chce. Miesto toho mi to skôr pripadalo, akoby bola tá istá Tate. Až keď s ňou jej najlepšia kamarátka prehovorila, až vtedy jej došiel kúsok rozumu do hlavy a začala bojovať.
Nasmiala som sa na niekoľkých vtipoch, ktoré Jaredovi spravila. Dokonca som sa rozhodla, že knihu dočítam, keď sa neprestane brániť.

Acting like you don’t care is not letting it go” 

Ani poriadne neviem napísať recenziu na túto knihu. Neviem skrátka, čo si myslieť. Veľmi sa mi páčila tematika šikanovania. Tešila som sa, ako sa s tým autorka pohrá. Bolo to vcelku reálne a kruté. Rada pozerám filmy o šikanovaní, len škoda, že postupom knihy tento námet zmizol a bolo to skôr o tom, ako sa hlavná hrdinka snaží zistiť, prečo to Jared robil. Koniec a celkovo postavy mi skazili pohľad na knihu.
Tatum. Ako som spomínala, na začiatku som sa len modlila, aby nebola taká bábovka stále. Nakoniec sa začala brániť, no liezla mi na nervy jej povaha. Ako v každej knihe, aj tu musela byť tá "zlá kamarátka", ktorá vie všetko o chlapoch, nie je panna atď atď. Tate bola šikanovaná niekoľko rokov a jej najlepšia kamarátka držala s ňou a zrazu jej začne radiť, aby sa s Jaredom dala dokopy a sama o ňom hovorí ako o anjelovi. Prisám vačku neznášala som tú najlepšiu kamarátku. Toľko hlúpostí jej z úst vychádzalo, toľko hlúpostí urobila, na Tatinom mieste ju už pošlem kade ľahšie. Lenže ona nie. Kamoška ju podvedie a ona sa s ňou baví, akoby nič. WTF. Tate však mala aj nejaké tie klady. Páčila sa mi na nej tá chlapčenská stránka. Ona a zbraň, ona a autá, ona a šport a podobne. Niekedy som jej tlieskala, inokedy som krútila hlavou.
Jared... Jared... Jared. Bolo mi jasné, že on je ten finálny chalan, s ktorým hlavná hrdinka skončí, preto som si hneď na začiatku hovorila: "Dúfam, že máš VEĽMI dobrý dôvod, prečo to všetko robíš!" Nakoniec som prišla na to, že hocičo by mohol povedať, aj tak by som tomu nechápala. Z jednej strany sa nám ho autorka snažila priblížiť, chcela, aby sme ho mali radi vďaka jeho výzoru. Často bol bez trička, potetovaný, má motorku, má športové auto, na ktorom jazdí okruhy za peniaze... kto by takého nechcel? Lenže neskutočne ma odradzovala tá jeho zrada voči hlavnej hrdinke. Aj keď nakoniec prezradil, prečo to všetko robil, bolo to hrozné, no nezapôsobilo to na mňa, lebo mi to jednoducho nedávalo logiku, prečo by mal kvôli tomu šikanovať svoju najlepšiu kamarátku. Tak neskutočne ma to iritovalo, ten happy end, pretože nechápem, ako mu mohla Tate odpustiť. Je jedná vec, keď vás niekto ohovára a šikanuje, niekto, koho nepoznáte, iná vec je, keď je to niekto vám kedysi blízky. Nad prvou vecou, by som sa ešte zamýšľala, nad druhou vôbec. Ak som raz s niekym bola kamarátka a dotyčný ma neskutočne zradil a začal mi ničiť život, tam by som už ani nevidela odpustenie. A ak hej, tak určite nie také ľahké, aké urobila Tate. Skrátka nie a nie a nie a nie...
Na konci nejaká tá typická dráma, aby sme sa nenudili a potom už The End. Bola som zažratá do knihy a Jared sa mi páčil, no nedokázala som mu odpustiť, preto ma neobalamutil ani koniec k tomu, aby som dala plný počet hviezdičiek. Ale jednoznačne dávam veľké plus za preteky, ktoré tam boli. Veľmi sa mi práve to páčilo.
Možno mi to všetko príde logickejšie, keď si prečítam knihu z pohľadu Jareda, kto vie, zatiaľ je moje hodnotenie také, aké je.


Obálka: tých obálok je milión, ale vybrala som tú, ktorá sa mi najviac páči. Nie je to niečo najoriginálnejšie a dokonalé, ale stále pekné.
Ja a kniha: čítala som tri dni v angličtine.


3 komentáre:

  1. Ja som túto knihu ani nedokončila..... vedela som že Tatum s ním nakoniec skončí a vravela som si, že neexistuje NIČ čo by mohol spraviť aby odčinil svoje správanie.... a tak som radšej nedočítala ako by som sa nechala sklamať :D Ale aj tak: nemôžeš mi do mailu pareidolicgirl@gmail.com napísať ako bolo v knihe vysvetlené, že prečo to robil ? :D keď som si prečítala tvoju recenziu tak mi to začalo vŕtať v hlave, ale dočítať túto knihu nechcem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne. Skrátka neexistuje nič čím to mohol napraviť. Ale chcela som vedieť prečo to spravil a márne som dúfala, že mu dokážem odpustiť :D jop jop, poslala som ti to :D

      Odstrániť
  2. Mne sa kniha páčila a potom čo som túto knihu predstavila aj svojej kamarátke, čo knihy vôbec nečíta, tak tiež dostala na ňu chuť.
    Už dlho som o nej počula, a kedže sa to týkalo šikanovania tak som do toho rozhodne išla. No sklamala ma len tým, že to nebolo natoľko drastické ako som očakávala. Vzhľadom nato, koľko sa o tejto knihe rozprávalo.

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať