utorok 27. mája 2014

Top týždňa (2): Filmové spracovania

http://luu-san.blogspot.sk/2011/05/nove-meme-top-tyzdna.html
Z dielne Luu

Filmové spracovania

 Fajn, keďže väčšina filmov je podľa knižnej predlohy, pridám sem len tie, ktoré som ja prečítala alebo ich dobré poznám respektíve som jednoznačne vedela, že sú podľa knihy a chystám sa ich aj čítať, lebo ak by som dávala tie úplne najlepšie a všetky, tak by som tu v pohode mohla spísať celý zoznam top 250 IMDb filmov.


Harry Potter
Čo by som to bola za človeka, keby som tu tento fenomén nezaradila? Harry Potter bol, je a vždy bude veľká súčasť môjho života, keďže som ho pozerávala od mojich nejakých tých šiestich rokov, keď nie menej. Skrátka je to moje detstvo a bolo aj keď som knihy nečítala. Keď som ich konečne zhltla, začala som túto sériu milovať ešte viac.  Neviem sa dočkať nového filmu z tohto čarodejníckeho sveta a tiež aj novej knihy od Rowlingovej.



Pýcha a predsudok
Doteraz si pamätám, ako som na tento film narazila. Nie je to tá séria, ktorú každý ospevuje, ale film s Keirou Knightley,. Tento film ma omámil natoľko, že som si hneď musela kúpiť aj knihu a neľutujem to. Vo filme sú nádherné citáty a zaľúbila som sa prvýkrát do pána Darcyho a jeho modrých očí a britského prízvuku a soundtrackov vo filme a do pozadia, do prírody, do všetkého. Milujem tento film.

Pán Prsteňov
Teraz niečo poviem a polovica ľudí ma tu bude svätiť svätenou vodou alebo kríže po mne hádzať či čo. Naozaj som niekedy NEZNÁŠALA túto sériu. Niekedy... haha.... nebite ma... nedávno som to prestala neznášať. Viete kedy? Keď som bola v kine na Hobbita. Vtedy som všetkému pochopila a okamžite som pozerala všetky tri filmy Pána Prsteňov dokonca predĺžené verzie. Nie žeby som bola hlúpa alebo čo, no naposledy som to videla ako ešte malé decko, odvtedy som sa tomu vyhýbala, až kým som nevidela toho Hobita. Teraz na to nedám dopustiť a každého nútim, nech si to pozrie všetko a nech sa mu to páči rovnako ako mne.

Hunger Games
Po dlhom čase som sa s nadšením vrhla do kina na sfilmovanú podobu mojej obľúbene dystopickej série. Keďže vtedy v podstate nebolo až tak roztrhnuté vrece s tými YA knihami do filmovej podoby, tešila som sa a neočakávala som nič iné len úspech. Film ma nesklamal a ani druhé pokračovanie. Pozerala som na to s otvorenými ústami. Geniálne spracované, geniálne obsadenie, geniálne prostredie, geniálny scenár... takto by som tu pokračovala ďalej.
 

Divergencia 
Samozrejme, toto tu nemohlo chýbať. Keď vyšlo Hunger Games, hovorila som si, že je to KONEČNE nejaká skvelo sfilmovaná kniha. Nečakala som však, že sfilmujú aj ďalšiu moju obľúbenú sériu a dokonca tak dobre. Herci sú vynikajúci, dej je skvelý a nič mi vo filme nechýbalo. Už sa neviem dočkať na pokračovanie. 



Millenium
Whatever, ešte som nedočítala ani prvú knihu (ktorý mám rozčítanú!!), ale bol by hriech nenapísať tu aj toto. Či už ide o americkú verziu prvej časti, alebo švédsku verziu celej série, obe sú skvelé a ja som sa zamilovala do Lisbeth Salander. Všetko je skvelo domyslené a dve rôzne Lisbethky (US a SWE) sú obe perfektné. Skrátka sa musíte zamilovať do oboch. Ten ich výzor vám ani nedá spať. 


The Perks of Being Wallflower
Toto tu tiež nesmie chýbať. Už ani neviem ako dlho sa na túto knihu chystám, no čoskoro si ju už naozaj prečítam. Veľmi ma láka a som si na sto percent istá, že aj po prečítaní sa mi aj film bude páčiť, pretože ten je dokonalý. Má skvelé obsadenie a aj scenár. Všetko proste. 


2 komentáre:

  1. HP si vždy rada pozriem, keď je v telke. To isté platí aj o Pánovi prsteňov a Hry o život, tak na tie sa vždy teším. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. HP miluje každý. :) Ale napr. Pýcha a predsudok - čakala som oveľa viac od filmu. Knihu môžem čítať donekonečna znova a znova, ale film... to nie, ten sa mi nepáčil. A po prekonaní počiatočného odporu som si zamilovala aj HG. No Divergencia nie je nič pre mňa. Ani film ani knihy. :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať