pondelok 30. júna 2014

R.S. Grey - Scoring Wilder | aj európsky futbal je super

http://danybooks.blogspot.sk/2014/06/my-summer-reading-list-2014.html


Originálny názov: Scoring Wilder
Autor: R.S. Grey
Žáner: new adult, sport
Dátum vydania: eng vyšlo
Počet strán: 402
Hodnotenie GR: 4,26

Fun  5/5
Love  4,5/5
Boyfriend  5/5
Tears  1/5

Anotácia:
Kinsely Bryant trénuje, aby sa dostala cez skúšky na Olympiádu. Posledná vec, ktorú deväčtnáštorčná Kinsley potrebuje je Liam Wilder. Profesionálny futbalista, obľúbený zlý-chlapec Ameriky, a určite tiež veľmi skúsený so ženami.
- Tvár,  z ktorej dievčatá vlhnú - overené
- Svaly, ktoré dokážu nastrúhať sýr Parmesan (ten drahý) - overené
- Dosť sebaistoty na to, aby posunul zemskú gravitáciu - overené
Ani netreba spomínať, že je Liam striktne mimo limit. Zakázaný. O tom sa Kinsleyiny tréneri vyjadrili veľmi jasne. (t.j. "Zabodujte s Koučom Wilderom inde, než na ihrisku a budete vyrazené z tímu rýchlejšie než spočítate jeho tetovania.") Ale práve to Kinsley láka ešte viac... okrem toho, už porátala tie viditeľné, a nie je jedná z tých, ktoré nechajú veci nedokončené.
Kniha je pre publikum staršie ako 17 rokov.


Môj názor:
Ako veľmi milujem takéto knihy. Knihy, v ktorých hlavné hrdinky hrajú nejaký šport skôr typický pre chlapcov. Keď som si prečítala recenziu od Judit, vedela som, že sa mi kniha bude páčiť a musela som sa do nej hneď pustiť.
Je to v podstate typická New Adult kniha so športovou romancou. Kinsley je skvelá futbalistka. Akurát začína prvý rok na univerzite, kde sa môže venovať futbalu pod taktovkou jej vysnívanej trénerky. Hlavná hrdinka sa chystá na skúšky na Olympiádu a to je jej hlavná priorita. Kým nestretne Liama Wildera. Profesionálny futbalista, ktorý sa zhodou okolností ocitne na poste Kinsleyinho ďalšieho trénera. Tým sa všetko skomplikuje. Zozačiatku Kinsley chce Liama len zviesť, neskôr si však začne uvedomovať, že možno sa medzi nimi dvoma odohráva niečo viac.
Kniha začala skvelo. Už pri prvej strane som sa nevedela prestať smiať a vedela som, že sa mi toto dielo bude veľmi páčiť.  Po prvých pár kapitolách som sa do knihy zamilovala a bola som si istá, že dám päť hviezdičiek. Lenže ešte pred polovicou knihy ma hlavná hrdinka trochu nahnevala. Pokojne by som ju mohla v ten moment zaradiť na zoznam A tak som sa najeb***. Modlila som sa, aby sa to zlepšilo a už v polovici to bolo opäť skvelé. 

"Podveď ma raz, hanba na mňa. Podveď ma druhýkrát... čo do pekla sa to deje? Ako, sakra, sa mi podarilo pristihnúť mojich posledných dvoch priateľov ako ma podvádzajú?  Nie, nie spolu. Aj keď... bolo by to poetickejšie, aspoň by ma mohli do toho zahrnúť tiež, alebo niečo."

Po veľmi dlhom čase som konečne čítala knihu, ktorú som nevedela položiť ani len na pár minút. Musela som čítať a čítať až sa stalo, že som dve noci po sebe išla spať o štvrtej ráno a vstávala o jednej poobede. 
Kniha ma neprestala baviť, ani keď sa v polovici tak povediac trochu pozmenil dej. Hlavná téma sa akosi zmenila, ale nevadilo mi to. Ďalej som hltala stránku za stránkou a nevedela prestať. 
Veľmi sa mi páčilo, že hlavná hrdinka chcela niečo dokázať. Mala cieľ a vedela, čo chce. Nečítala som otrepané vety typu "neviem, čo so životom", "neviem, čo chcem" a podobne. Kinsley mala jasný plán. Snažila sa, neplakala za každú hlúposť. 
Ďalšia vec, ktorá ma zaujala bolo pozorovať život celebrít. Pozorovať ten americký bulvár, ktorý urobí všetko pre to, aby získal hocijaký článok, aj keď nie je pravdivý. Aj tu sa mi zapáčila hlavná hrdinka, ktorá si s tým nelámala hlavu a ďalej myslela na svoj cieľ. 
Postavy boli skvelé. Zamilovala som si takmer všetky, okrem jednej. Autorka skvele vykreslila ich povahy, vďaka čomu ste si ich nemýlili a vždy ste vedeli, o koho sa jedná. Zároveň vám nepredstavuje nespočetné množstvo osôb, ktoré by ste si aj tak nezapamätali. Sústreďuje sa hlavne na tie dôležité a kladie dôraz na priateľstvá. Ak chcela, aby sme nenávideli nejakú postavu, ľahko to zariadila a ja som sa nervovala celú knihu. 
Kinsley Bryant je inteligentné mladé dievča, ktoré sa rado zabáva, ale zároveň sa sústreďuje na svoju kariéru. Ako som už spomínala, vie, čo chce a ide si za tým za každú cenu. Len tak ľahko ju nič nezlomí, lenže zase nie je ľadová kráľovná, ktorá nikdy neplače. Za celú knihu má aj svoje slabé chvíľky, no okrem istej pasáži som ju naozaj stále zbožňovala. Je vtipná a nenechá si nikoho kafrať do života. Je sama sebe pánom, nebojí sa však rád od niekoho iného. Nebojí sa ani povedať, čo si myslí.  
Na moje šťastie som nemusela čítať nekonečné vnútorné monológy v jej hlave, pretože ako som už písala, Kinsley vedela, čo chce. V úvode mi však prišla o niečo istejšia a sebaistejšia. Hrdosť z nej sršala a rovnako aj skúsenosti. 
Garantujem vám, že si ju zamilujete už po prvej strane, kedy sa vám predstaví ako jedna z najvtipnejších hrdiniek, z ktorých pohľadu knihy som čítala. 

"V momente, keď Becca prehovorila, Liamova ruka zmizla z môjho chrbta, akoby si práve uvedomil, že sa ma dotýkal takmer nevhodne. Nie, to bolo nevhodné. Jeho ruka bola len dva palce od okraja mojich šortiek. Čo je okolo päť palcov od mojej vagíny. Takže... hej, v podstate sa dotýkal mojej vagíny."

Liam Wilder. Liam Liam Liam. Musím sa vám s niečim priznať. Ja a Dimitri, Adrian, Tobias, Jace, Will a kopa ďalších sme nerozluční, lenže keď tento chlap, Liam, vošiel prvýkrát do príbehu, prisahám vám tu na mieste, že som to čítala s otvorenými ústami, akoby som ho skutočne videla. Neviem či to bolo tým, ako to autorka vykreslila alebo jednoducho mojou predstavivosťou, keď sa mi v hlave zobrazilo telo Christiana Ronalda a tvár takého Backhama, no zamilovala som sa hneď na mieste. 
A keďže kniha nie je pre mlade publikum, môžem tiež povedať, že moje chúťky na Liama neprestali až do konca. Najviac ma však lákal v prvej polovici, kedy bol ako zakázané ovocie. A to chutí najlepšie. Odmietal a odmietal, sám si zapieral to, po čom túžil a ja som ho milovala ešte viac. 
Neprestal ma baviť ani v druhej polovici, kedy sa z neho tak trochu stál zamilovaný slaďoch. Vždy však sršal sexepílom a dominanciou, ktorá narozdiel od pána Greya z 50 shades nebola psychopatická. Veľmi sa mi však zapáčil, keď nežiarlil ako zúrivý pes po tom, čo si Kinsley obliekla vyzývavé šaty, a nedonútil ju prezliecť sa ako niekto (že Travis?). 

A zabudla som, hviezdny futbalista s tetovaniami. Kam sa hrabe Travis. Ženy, strhnite si nohavičky...
Ale aby som tu nebásnila len o Liamovi, tak sa vyjadrím aj k ostatným postavám. Ako som spomínala, autorka dávala dôraz na priateľstvá, hlavne to medzi Kinsley, Beccou a Emily. Konečne som čítala knihu, kde bola hlavná hrdinka skúsenejšia než jej najlepšia kamarátka. Všetci možno poznáme to typické klišé väčšiny NA kníh, kde sú hlavné hrdinky panny a ich najlepšie kamarátky sexuálne bohyne. Vďaka bohu tu to bolo konečne inak. Becca a Kinsley boli skvelé a nemálo krát som až plakala od smiechu pri ich výstrelkoch. Boli fakt skutočné kamarátky, šialené a nebezpečné. A Emily ich svojou pokojnou povahou skvelo doplňovala. Ani si neviete predstaviť ako som toto ich kamarátstvo zbožňovala, hlavne preto, že bolo ako skutočné. Nebolo silené autorkou, skrátka akoby tieto postavy naozaj existovali. 
Nech to všetko zhrniem, kniha sa nezameriava len na zakázanú romancu medzi trénerom a futbalistkou. Naozaj tam hrajú futbal, keby ste si mysleli, že je to len okrajové. Tiež zažijeme červený koberec akoby na vlastnej koži. A najdôležitejšie v celej knihe? Vtip! Nie je nútený, skrátka mi to všetko do seba sedelo a ja som sa nevedela prestať smiať. Garantujem vám, že vás táto kniha zaujme. Tak som sa do nej zažrala, až sa mi o nej snívalo. Snívalo sa mi, že som bola Kinsley a spolu s Liamom sme boli niekde pri mori. Heh, kiežby.
A aby toho nebolo málo, autorka sa nebála spomenúť v knihe aj konkurenciu ako Harryho Pottera, Hry o život, Hru o tróny či Veľkého Gatsbyho. Konkurencia ako konkurencia. 
Aby som tu neskladala len poklony musím tiež priznať, že kniha má aj mínusy. Najdôležitejším asi je, že je to príliš dokonalé. Síce mi to nevadilo tak veľmi a prišlo mi to celkom reálne, niekomu to však môže vadiť. Hrdinka je bez chyby, rovnako aj Liam. Príbeh, ako inak, skončí happy endom. Jedine za to nebude mať kniha plný počet hviezdičiek. Autorka sa síce snažila pridať nejakú tú drámu do knihy, lenže na dokonalosti toho všetkého to neubralo. 
A prečo tak veľmi milujem športové romance? Pretože ma donútia niečo so sebou robiť. Mám teraz chuť ísť hrať futbal, ten narozdiel od amerického futbalu, ktorý by som naozaj veľmi chcela vyskúšať, tu môžem hrať. 
Knihu vám jednoznačne odporúčam a sľubujem vám, ženy, vlhké nohavičky, keď sa tam objaví Liam. Okamžite si ho pridávam na môj zoznam fuck-buddies aka book boyfriends.  Mimochodom, mám toľko pocitov z tejto knihy, až sa mi zdá ťažké ich napísať. Prvýkrát mi prídu video-recenzie ako skvelý nápad.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať