štvrtok 3. júla 2014

Ella Frank - Veiled Innocence | kniha do ktorej som sa zaľúbila

Originálny názov: Veiled Innocence
Autor: Ella Frank
Žáner: romance, erotic, NA
Dátum vydania: iba ebook
Počet strán: 275
Hodnotenie GR: 4,18

Fun  2/5
Love  3,5/5
Boyfriend  4/5
Tears  4/5

Anotácia:
Tik tik tak
Čas
To je jediné, čo teraz mám.
Malú izbu, fotografiu a čas.
Chcú odo mňa, aby som im verila a priznala im svoje hriechy. 
Povedali mi, že ma nebudú súdiť - klamali.
Myslela som si, že môžeme presvedčiť svet, že to nebol zločin.
Mýlili sme sa.
Čas nestojí.
Hodiny stále tikajú, svet je nepresvedčený, a teraz...
Teraz je preč.
kniha je pre čitateľov starších ako 18 rokov.


Môj názor:
Táto kniha ma kompletne vyšťavila, zamestnala, rozplakala, pohrala sa s mojimi citmi, donútila ma premýšľať iba o nej a o ničom inom...
Ako vždy, aj teraz ma pochytilo čítanie nejakého presného druhu kníh. Tentoraz to bol opäť vzťah študentky a profesora. Tak som si hľadala až som objavila toto. Skvelé hodnotenia ma zaujali spolu s anotáciou. Povedzme si pravdu, nevidíte často takúto anotáciu, ktorá vás dokáže tak nalákať na knihu, že naozaj neodoláte. 

Originalita. Tak by som knihu dokázala opísať len jediným slovom. Ide o príbeh maturantky Addison, ktorej život vyzerá dokonalo, no nie je všetko tak, ako sa zdá. V skutočnosti trpí. Až kým nestretne niekoho, kto ju dokáže brániť pred jej démonmi. Má to však len jediný háčik, je to jej profesor. Profesor, ktorý by sa dostal do väzenia, ak by si začal s Addison, jeho študentkou.
Ak máte podobné príbehy o zakázanej láske medzi profákom a študentkou radi aj vy a čítate ich často, viete, že väčšinou ide o rovnaký dej - stretnú sa cez prázdniny, zamilujú sa do seba, on sa ukáže ako nový profesor (najčastejšie angličtiny), spolu sa snažia pretrpieť to, že spolu nemôžu byť, nakoniec je z toho happy end. 
Tu to bolo všetko inak. 

 "You are so fucking dangerous that I'm not sure I'll survive you."

Nešlo o letnú lásku, ktorú neskôr zatajovali. Bolo to o démonoch hlavnej hrdinky, ktorá sa profesora snaží zviesť, od kedy prvýkrát vojde na jeho hodinu. Áno, je to nový profesor, lenže to nie je ten typický mladík, čo práve vyšiel z univerzity. Má niečo cez tridsať a nenechá si skaziť svoj život nejakou jeho študentkou. Ale priznajme si, keď vás nejaká študentka chce, a musím zdôrazniť slovo CHCE, zviesť spôsobmi inými než trápne úsmevy a mrkaním, ako dlho by ste vydržali? Ok, aby to nebolo divné, obrátim si to. Keby ja som bola profesorka a nejaký môj veľmi sexy študent by sa dajme tomu vyzliekol v mojej prázdnej triede a začal by si, čo ja viem, hladkať tehličky a hrýzť peru, neviem ako dlho by som vydržala.   

Príbeh je písaný z rôznych uhlov. Strieda sa pohľad Addison, teda hlavnej hrdinky, a profesora McKendrickaJe to jedna z mála kníh, v ktorých sa mi skutočne páčilo striedanie dvoch pohľadov. Chvíľu mi trvalo, kým som si to uvedomila, pretože to nie je nijak rozdelené ani označené. Je to chaotické a práve to ma zaujalo. Autorka taktiež veľmi skvelo písala z pohľadu muža, mala som pocit, akoby to ani nepísala žena. 
Zároveň sledujeme minulosť aj prítomnosť. Práve vďaka tomu máme možnosť pozorovať to, ako sa hlavná hrdinka rozpadá v rovnaký čas, čo sa dáva dokopy. Oživuje to celú knihu a tiež zjedinečňuje. 
Je ťažké napísať recenziu bez toho, aby som vypustila nejaký spoiler, keďže kniha je samé tajomstvo. Skladáme si postupne všetko dokopy ako puzzle. Rovnako si skladáme ich vzťah, ktorý ide pekne postupne a nič sa mi tam nezdalo ísť príliš rýchlo. Pomaly sa ich city objavovali aj spolu s ich tajomstvami.
Ako dej postupuje, pomaly sa dozvedáme stále viac a viac, no ja som stále nevedela, čo si myslieť. Nechápeme, čo sa stalo, domýšľame si. Iný človek by mohol povedať, že je to obyčajný romantický príbeh, nie je to tak. Celú knihu som tŕpla, krútila hlavou, smiala sa, plakala a slintala. Emocionálne ma toto dielo úplne zničilo, pretože až do posledných strán som si myslela svoje. A moje myšlienky ma naozaj ničili. 

"Čo to čítaš?... Prečo práve rozprávky?"
"Prečo nie? Máme všetky postavy. Princa, princeznú a príšeru."
"To je to, čo si myslíš? Keď myslíš na to, čo sa stalo?"
"Neviem, prečo mi to nepovieš ty, Doc?"
"Addison?"
"Čo sa stalo je... že rozprávka skončila."
"Skončila?"
"Samozrejme. Neexistuje rozprávka bez princa."  

Autorkino písanie bolo taktiež úžasné. Narozdiel od autorov/iek, ktorých knihy stoja na pultoch v kníhkupectvách a často označené ako bestsellery, aj keď sú zlé napísané (nie všetci, samozrejme), toto dielo bolo naozaj úžasné. Ella Frank má jednoducho talent a nechce sa mi veriť, že kniha nebola vydaná aj skutočnou formou, nie len ako ebook. Slová neopakovala, vedela skvelo písať z pohľadu muža, erotické scény boli rôznorodé... Tiež sa musím priznať, že pri knihách s erotickými scénami väčšinou krútim hlavou, aký dialóg dokážu autorky do sexu zamiešať. Tu to bolo jednoducho skvelé.
Postavy sa rozprávali o zmysluplných veciach, v knihe som vďaka tomu našla kopu úžasných citátov. 
Vidno, že Ella Frank si mnoho vecí aj vyhľadávala a má rada dejepis. Dostala ma práve vďaka tomu, že celé dielo a vzťah medzi postavami prirovnávala k historickým udalostiam, napríklad Anne Boleyn (pozri film Kráľova priazeň), či k rozprávaniam o Psyché a Cupidovi.

Postavy boli všelijaké. Každá mala vlastnú povahu a nepodobali sa. Nespoznávame ich mnoho, len zopár, no aj to stačí, pretože dôležitá je Addison.
Addison má skvelý život, aspoň to si všetci myslia. Chodí s najpopulárnejším chalanom a má bohatých rodičov. Keď som sa toto niekde dočítala, myslela som si o nej, že to bude akási oblečením posadnutá blondína, nebolo to tak. V skutočnosti má Addison každého... niekde hlboko. Nikto ju nezaujíma a nespráva sa ani veľmi milo. Práve preto sa Addy zaraďuje k mojim najobľúbenejším hlavným hrdinkám hneď po Rose z VA. Bola totiž presné taká, aké hrdinky vždy tvorím ja. Jej dokonalosť na povrchu sa neodzrkadľovala vo vnútri. Bola hotový prípad pre psychológov aj psychiatriu. Neustále sledovala hodinky - tick tick tock, či si počítala - jeden, dva, tri. Toto som na nej milovala tiež, že bola tak trochu... narušená. A to si kompenzovala práve rôznymi zvrhlosťami, ako napríklad tým, že chcela zviesť svojho profesora.
A pán McKendrick... Nie, nepoviem vám jeho prvé meno, pretože počas môjho čítania som to nechcela vedieť ani ja až do istého momentu. Myslite si o mne čo chcete, kniha vo mne naozaj vyvolala toľko pocitov, že sa nedalo nijak inak, len prežívať všetko s Addison. A tým všetko, myslím fakt všetko. Počkajte si do momentu kým jej ON prezradí svoje prvé meno. Bude to tak lepšie. Podľa mňa aj zaujímavejšie. 
Niekto by si mohol myslieť, že je tento pán príliš nerozhodný, ja však nie. Práve to mi na tom prišlo reálne. Túžil po Addison, kto nie, ale zároveň si ju odopieral. V jednu chvíľu sa mu to zdalo ako jediné riešenie, byť s ňou, druhú chvíľu si uvedomoval následky. Na jeho mieste by som rovnako menila názor, keby som vedela, že môžem skončiť vo väzení. 
Nie je to jeden z tých hrdinov, ktorý vo mne vyvolajú... motýliky, a ihneď sa do nich zamilujem, je však dosť príťažlivý na to, aby vás zaujal.

"I wanted Addison, and she wanted me.
But sometimes, you don't get what you want."

Taktiež môžem spomenúť tretiu dôležitú postavu a to psychológa, ktorého Addison stále volala "Doc". Získal si moje srdce, ale až keď som ho spoznala. Je to zrejme tá najpozitívnejšia postava celého príbehu. Pozná Addison lepšie než ona sama seba. Je vtipný a milý. Veľmi som si ho obľúbila.

Knihu vám naozaj odporúčam, pretože to bolo jedno úžasné čítanie, ktoré som už veľmi dlho nezažila. Bola som taká zažratá, že som sa nedokázala odtrhnúť. Som si istá, že ju ani vy tak ľahko neodložíte, keďže každou ďalšou stranou dostávate indície, čo sa v skutočnosti stalo.
Celú druhú polovicu som preplakala. Kniha vo mne vyvolala milión emócii a aj napriek tomu, že som ju dočítala predvčerom, tak som na ňu neprestala myslieť. Naozaj je výnimočná a hneď ju aj môžem zaradiť k mojim obľúbeným.
Po veľmi dlhom čase takéto skvelé hodnotenie.


Ja a kniha: 2 dni v eng
Obálka: Nádherná, úžasná, dokonalá! Z fakt neznámych dôvodov mi pripomína intro na PLL. 





4 komentáre:

  1. Tak na podobnú tému som nič ešte nečítala a toto vyzerá sľubne :)
    Pekná recenzia a dobré obrázky ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj,
    Knihu si si sama prekladala? :)
    Snažila som sa ju nájsť v slovenčine alebo češtine, no je to asi márne. :D :)
    Rada by som si to prečítala... vyzerá to slubne ale musím sa priznať, že Gabrielovo Infero ma nebavilo ale, no... :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :)
      knihu som čítala po anglicky :D
      Gabrielovo inferno je úplne niečo iné, aspoň keď to teraz čítam tak iné je to dosť. :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať