nedeľa 25. januára 2015

Christina Lauren - Beautiful Bastard, Beautiful Stranger, Beautiful Player

Originálny názov: Beautiful Bastard
Autor: Christina Lauren
Séria: Beautiful Bastard
Diel v sérii: prvý
Dátum vydania: eng 2/2013, cz 7/2013
Vydavateľstvo: Gallery books, Jota
Počet strán: 305 
Hodnotenie GR: 4,08

Fun  3/5
Love  3/5
Boyfriend  4,5/5
Tears  0/5

Anotácia: 
Ambiciózna stážistka. Perfekcionistický vedúci. A veľa ďalších prezývok. 
Inteligentná, pracujúca a na ceste za jej MBA, Chloe Mills má len jeden problém: jej šéfa, Bennetta Ryana. Je prísny, strohý, bezohľadný - a úplne neodolateľný. Nádherný bastard.
Bennett sa vrátil do Chicaga z Francúzska, aby zaujal dôležitú pozíciu v obrovskom rodinnom mediálnom podniku. Nikdy by nečakal, že asistentka, ktorá mu pomáhala ešte kým bol v zahraničí bude také nádherné, nevinne provokatívne - úplne neznesiteľné - stvorenie, ktoré teraz musí vídať každý deň. Aj napriek klebetám, nikdy nebol za sex s niekým z práce. Ale Chloe je taká lákavá, že kvôli nej je ochotný vyhnúť sa pravidlám - alebo ich rovno zničiť - ak to znamená, že ju môže mať. Všade v kancelárii. 
Keď sa ich vzájomné chute zvýšia až po bod zlomu, Bennett a Chloe sa musia rozhodnúť, čo presne sú ochotní obetovať, aby mohli byť spolu.


Originálny názov: Beautiful Stranger
Diel v sérii: druhý
Dátum vydania: eng 4/2013, cz 2/2014
Vydavateľstvo: Gallery books, Jota
Počet strán: 345 
Hodnotenie GR: 4,27

Fun  3/5
Love  4/5
Boyfriend  4,5/5
Tears  0/5

Anotácia:
Pri úteku od svojho neverného ex sa finančná asistentka Sara Dillonová presťahuje do NYC, kde zároveň hľadá vzrušenie a vášen bez nejaký záväzkov. Takže, keď stretla neodolateľného, sexy Brita, nemalo to znamenať nič viac, než len noc plnú zábavy. Ale jeho správanie - a rýchlosť - s ktorou rozpustil všetky jej zábrany ho premenila z chlapa na jednu noc na jej Nádherného Cudzinca. 
Celé mesto vie, že Max Stella miluje ženy, nie žeby si niekedy našiel jednu, s ktorou by náhodou chcel tráviť viac času. Aj napriek mnohým ženám, ktoré očaril jeho Wall Street bad boy šarmom, až keď prišla Sara - a divoké fotky, ktoré ho nechala vyfotiť - začal premýšľať, či je tam niekto preňho mimo spálne. 
Jediná vec strašidelnejšia pre Saru, než sex na rôznych miestach, kde by ich hocikto mohol prichytiť je, že by sa Max dostal až príliš blízko k jej súkromiu.

Originálny názov: Beautiful Player
Diel v sérii: tretí
Dátum vydania: eng 10/2013, cz 6/2014
Vydavateľstvo: Gallery books, Jota
Počet strán: 432 
Hodnotenie GR: 4,43

Fun  4,5/5
Love  4/5
Boyfriend  4,5/5
Tears  0/5

Anotácia:
Neskutočná knihomoľka. Chronický Casanova. A hodina chémie, príliš škandálnej pre školy.
Keď je Hanna Bergstromová obdarená prednáškou od jej prehnane ochranárskeho brata o zanedbanom spoločenskom živote a o tom, ako sa až príliš zahrabáva do vedeckého projektu pre školu, je rozhodnutá zaútočiť a splniť jeho úlohu: ísť von, nájsť si priateľov, začať randiť. A kto iný by ju dokázal zmeniť na zvodnú sirénu, ktorú chce každý muž, než nádherný, najlepší priateľ jej brata, Will Sumner, trúfalý kapitalista a nekompromisný playboy?
Will rád riskuje, ale ohľadom výzvy od Hanny je skeptický... až po divokú noc, kedy ho jeho nevinne zvodná žiačka nezláka do postele - a nenaučí ho zopár vecí o tom, ako byť so ženou, na ktorú nedokáže zabudnúť. Teraz, keď Hanna objavila silu svojho sex appealu, je rad na Willovy, aby jej dokázal, že on je jediný muž, ktorého Hanna potrebuje.
 

Môj názor:
Nebolo také ťažké sa presviedčať, aby som túto sériu začala čítať. Má to totiž všetko to, čo mám na New Adult knihách rada. Teda hlavne prvý diel, ktorý ma nalákal. Je to vzťah medzi šéfom a jeho asistentkou, je to vzťah o sexe a je tam veľa mužov v obleku. Kto toto nemá rád?

Tak ako 50 Odtieňov či Gabriels inferno, aj Beautiful Bastard vyšlo ako FF na Stmievanie, čo som úprimne ani nevedela. Totiž, ani jedna kniha mi Twilight nijak nepripomína, ale kým prvé dve spomínané ma nejako extra nezaujali, Beautiful Bastard bola úplne iná kapitola. 
Kniha si ma získala od začiatku. Nevedela som sa od nej odtrhnúť od momentu, kedy som začala, aj keď je to obyčajná erotická New Adultka v podstate so žiadnym dejom. Skrátka ma to naozaj bavilo od začiatku až do konca. Teda hlavne prvý diel, ktorý po prečítaní zatiaľ všetkých je môj najobľúbenejší. Za to môžu zrejme hlavne postavy, z ktorých pohľadov máme možnosť dej sledovať. Viete, že toto ma neskutočne štve, keď autorky nenechávajú žiadne tajomno, ale tu som to dokázala prehrýzť, keďže autorské duo to striedali od úplného začiatku. Aj keď musím povedať, že keby som mala možnosť sledovať knihu len z pohľadu hlavnej hrdinky, nebolo by to také frustrujúce, ako keď sa obaja zjavne milujú, ale tristo strán si to nepovedia a správajú sa k sebe divne.
V Beautiful Bastard sú hlavnými postavami Bennett a Chloe. Tí u mňa zo všetkých postáv vyhrávajú na plnej čiare. Ich vzťah bol podľa mňa síce najmenej romantický a mám pocit, že tiež až na konci zistili, čo k sebe cítia, možno preto sa mi to aj tak páči. Väčšinu knihu boli na seba hnusní a to len medzi nimi stupňovalo napätie.
Bennett si moje srdce získal najviac, kvôli tomu, aký bol hnusný, divoký a zarytý vorkoholik v jednom. Neznášal Chloe, ale zároveň ho neskutočne priťahovala a ich prvá scéna bola naozaj niečo.
Chloe mi bula veľmi podobná. Tiež bola divoká, svojrázna, nenechala si skákať do života či reči, vorkoholička s veľkými ústami. 

“I'm two seconds away from castrating you with my heel.” 

Dokopy sa k sebe naozaj hodili.
Keďže ani jeden diel svojim spôsobom nemá žiaden dej, iba rozvíjajúci sa vzťah dvoch postáv, chcelo to nejaké vyvrcholenie. A tak sa všetky tri knihy končia nejakou drámou, ktorá mi vo všetkých troch pripadala príliš melodramatická. V Beautiful Bastard asi najviac. Krútila som nad Chloe hlavou a nechápala som, prečo takú banalitu zobrala tak vážne s takými následkami. 
Beautiful Stranger bol možno aj najslabší diel, za čo môže mierne nudná hlavná hrdinka Sara. Zachraňuje to našťastie sexy Brit Max Stella, ktoré proste musíte volať prívlastkom "sexy Brit" a celým menom.
Prvé dva diely sa na seba až príliš podobajú, preto som sa miestami dosť nudila. Kým v Beautiful Bastard som aspoň na každej piatej strane objavila nejakú vzrušujúcu scénu, tu sa absolútne nič nedialo. Sara si stanovila svoje pravidla, ktoré sexy Brit Max Stella musel dodržiavať a ja som len krútila hlavou. To teda znamenalo, že už žiadne spontánne čoro moro z ničoho nič sa konať nebude. Aj keď svetlým bodom boli Sarine chute, teda sex na verejnosti.
Sara mi väčšinu času liezla na nervy tým, ako od seba Maxa odstrkovala, čo sa naozaj dalo pochopiť, ale čítať o Maxovych pocitoch z jeho pohľadu a čítať zo Sarinho pohľadu, ako ho odstrkuje bolo naozaj hrozné.
Sexy Brit Max Stella bol naopak veľmi kladná postava, ktorá si ma získala od prvého momentu. Nenastala ani jedna chvíľa, keby ma nahneval, keďže takmer okamžite vyložil svoje srdce na tanier, snažil sa Saru spoznať a dostával sa jej pod kožu. A najmä mal jediné hlavné plus. Bol to Brit. Vždy keď som čítala jeho priamu reč, mrmlala som si to nahlas s britským prízvukom (teda pokusom o britský prízvuk). 
Zároveň sa mi páčilo, že autorka hlavné postavy všetkých troch kníh výrazne prepojila, nešlo o nejakých známych, ale o skutočných priateľov. Takže som mala možnosť sledovať, čo sa deje s mojimi obľúbencami - Chloe a Bennettom, ktorí ma miestami zaujímali viac než Sara s Maxom.
Záver bol neskutočne predvídateľný a Sara si odo mňa vyslúžila neskutočne veľa káravých pohľadov. Opäť to bol predramatizovaný koniec, ktorý bol úplne zbytočný, ale zrejme to chcelo nejakú tú drámu. Našťastie sa Sara pekne ospravedlnila hneď po tom, čo ju Max sprdol, čo často v knihách nevídam, takže som aj bola trochu prekvapená.
Do Beautiful Player som sa pustila s radosťou, keďže tento diel ľudia najviac ospevovali. A po prvých stranách som aj chápala prečo. Smiala som sa takmer neustále, klaňala sa Hanne a slintala nad Willom. Ich vzťah bol zaujímavý a experimentálny. Najväčšie plus má táto kniha za vtip, keďže som sa nedokázala prestať smiať, ale tento diel má aj najviac mínusov. 
Bol to totiž najhorší pocit, čítať z pohľadov oboch postáv a vedieť, že obaja niečo k sebe cítia, ale hrajú, že nič. Boli momenty, keď som kvôli tomu chcela prefackať obe postavy, ale najme Hannu, ktorá sa od polovice knihy zmenila z nevinného dievčaťa, ktoré chce len vyskúšať, či je sexy, alebo o čom tie jej pokusy boli, na otravné, nevyspelé, ohromne hlúpe a slepé dievča. Will sa našťastie spamätal a ako jediný v tejto dvojici sa správal naozaj rozumne, ale Hanna sa nedala vydržať. Jej komentáre nemali opodstatnenie a začínala som ju nemať rada. Nedokázala som uveriť, že také slepé dievča existuje.

“I like it when you ask me to come!” he called after me. “I can’t wait to come tonight, Ziggy! Should I come around eight? Or do you want me to come around ten? Maybe I’ll come both times?” 

Ak by som teda mala knihu hodnotiť len podľa prvej polovice a posledných pár strán, je absolútne najlepšia. Ale čo bolo medzitým? Katastrofa v podaní Hanny. Niekedy som nechápala, ako môže byť taká neskúsená, keď už očividne niečo s niekým mala, ale to som ešte dokázala prehrýzť. 
Ako predošle diely, aj tento potreboval ohromnú drámu na konci, ktorá krásne dokázala inteligentnosť a vyspelosť hlavnej hrdinky. Našťastie sa to skončilo dobre, čo iné sa dalo očakávať, než happy end.
V tomto diely sa však autorky zo všetkých najviac venujú aj kamarátskym vzťahom a za to si táto kniha vyslúžila ďalšie veľké plus. Bavilo ma čítať o predošlých hlavných hrdinoch, o tom, kam sa až dopracovali, a hlavne som si najviac užívala rozhovory medzi hlavným sexy triom. Will, Max a Bennett si zaslúžia medailu za tie ich konverzácie, ktoré ma takmer donútili plakať od smiechu. 
Aj napriek všetkému si všetky tri diely odo mňa vyslúžili rovnaké hodnotenie. Každá má svoje mínusy a svoje plusy. Sú rovnako dobré, rovnako čitateľné. Sériu vám odporúčam, nebudete ľutovať, aj keď vás možno niektoré pasáže nahnevajú, teda ak neznášate slepé hrdinky. Teším sa na ďalšiu knihu a medzitým si vyplním časť krátkymi poviedkami, ktoré celú sériu doplňujú. 

4 komentáre:

  1. Pripadám si, že som jediná, ktorej sa kniha až tak veľmi nepáčila. Asi som očakávala niečo s väčšou pointou :) Ale Bennett sa mi páčil.
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. toto, že ono to v podstate žiadnu pointu nemá :D ale tak takých kníh som zažila už veľa a toto sa mi páčilo :D (hlavne kvôli tým chlapom v obleku :DD)

      Odstrániť
  2. Chcela som sa do tejto série pustiť, ale nejako ma prestala lákať a zatiaľ som ju odsunula nabok. FSOG som celé prečítala a žeby som mala niečo podobné prečítať znova... no nechce sa mi 8D Uvidím, či sa do série pustím. V každom prípade má lákavé obálky a mužských hrdinov 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. podobné to nie je našťastie :D podobnosť je možno maximálne v tom, že sú tam bohatí chlapi v obleku :D obálky sa aj mne strašne páčia :D aj tie české aj tie americké :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať