piatok 13. februára 2015

Vykecávačky (50sog movie)

Tak ako som včera na FB spomínala, dnes som bola v kine na 50sog.  A poviem vám, že dlho som takú somarinu nevidela. Neplánovala som síce venovať tomuto filmu celý článok, chcela som vám len povedať aké to bolo cez FB, ale nedalo mi.

Začnem pozitívami:
1. Prvá sex-scéna v červenej miestnosti (v pozadí išlo Crazy in love a znelo to super). Ana je pripútaná a také nič nič nič a zrazu tak dobre popresekávaná scéna a také dobré zábery (Jamie si rozopol rifle!!! :DD).
2. Dakota Johnson hrala perfektne. Fakt. Tak veľmi som očakávala, že bude katastrofálna a vôbec to tak nebolo. Bola vtipná, prirodzená a čistá Ana. Ale najviac obdivujem jej herecký výkon, keď hrala opitú. Takto by to nedokázala zahrať ani len Angelina Jolie. Nebolo to prehrané, bolo to skutočné.
3. Kate a E... zabudla som meno Christianovho brata. Obaja herci boli super a aj postavy.
4. Vtip. To na tomto filme bol naozaj dobré. Často sa smiala celá preplnená sála aj keď išlo do tuhého. A to za všetko môže len Dakota a jej podanie naivnej a často sa smejúcej Anastastie.

Negatíva: celý film
1. Okrem prvej pesničky (tá super skladba od Annie Lenox - I put a spell on you) a Crazy in love, netrafili ani jednu hudbu do pozadia. Akože to som fakt ešte nezažila film, kde by sa TAK VEĽMI nehodili pesničky do danej scény.  
2. Vynechali nie len polovicu, ale rovno trištvrtinu knihy. Vďaka tomu človek, ktorý knihu nečítal (taký človek tento film určite vidieť ani nechce) by absolútne nechápal, prečo Ana z ničoho nič kričala, že sa ho nemôže dotýkať, prečo Ana nechcela zmluvu podpísať, prečo Ana odišla... etc etc. 
3. Christian bol vykreslený ako dokonalý podnikateľ v obleku, ktorý je veľmi skúsený v erotických záležitostiach. Toto nadväzuje na predchádzajúci bod, že veľmi veľa toho vynechali. Christian nebol taký panovačný, nerozkazoval Ane, že MUSÍ jesť, nepindal, že je príliš chudá, a kým to Ana nepoznamenala, tak mu vôbec nevadilo, že sa ho dotýka (teda aspoň sa tomu absolútne nevenovali). Jeho jediné negatívum vo filme bolo, keď ju na konci zmlátil (táto rubrika je o vykecávačkách, kde spojlerujem jedná radosť, takže sorry not sorry). Ale keďže bol vo filme tak dobre vykreslený, bola som dokonca smutná, že Ana ho nechala a odišla. A to už je čo povedať, pretože keď sa to stalo v knihe, otvárala som šampanské, piekla koláčiky, vešala girlandy a robila veľkú oslavnú párty, že Anastasia dostala rozum.

4. Celé to bolo nasekané, zrýchlené a vďaka tomu katastrofálne. Prvé stretnutie Any a Christiana - interview. Druhé stretnutie - kávička, Christian sa zrazu postavil, že Anu odprevadí, začal ju tam hladkať po ksichte, ona dobreže nezorgazmovala, potom jej povedal, že sa od neho musí držať ďalej (lebo sa už videli toľkokrát, že)! Tretie stretnutie - Christian príde po Anu do klubu, kde dobreže neodhodí Josého až na Slovensko. Vezme ju k sebe. Tá sa prebudí, Christian sa vyzlečie, skočí jej tam na posteľ, odhryzne jej z jedla, ona sa opýta, prečo ju tam doniesol a on na to: Lebo sa od teba nedokážem držať ďalej. VIDELI STE SA TRETÍKRÁT pre pána boha! A zrazu bola zamilovaná a zrazu bolo to a zrazu bolo to a zrazu bol koniec.
5. Druhá sex-scéna v červenej izbe. Ana pripútaná, človek čaká, čo super sa udeje, a Christian ju tam začne mlátiť. Aby to bolo ešte horšie, tak oni tú scénu spomalili a do pozadia pridali nejakú opernú pesničku, či čo to bolo. Výborne vy všetci, čo stojíte za filmom, fakt sa vám to podarilo. Potlesk.
6. Obsadenie Jamieho Dornana nebol tak dobrý nápad. Síce je to jeden sexy Ír, ktorého oči sú normálne nenormálne (veď tie jeho šošovky majú snáď meter!), absolútne nevie hrať. To, čo tam predvádzal pokazilo film ešte viac. Snažil sa nahodiť amícky akcent, preto pôsobil neprirodzene a veľmi sa mu to nedarilo, niekedy bolo poznať, že je Ír. Jedinú scénu zahral dobre, a to keď mlátil na konci Anu, lebo sa tam fakt tváril ako taký psychopat.
7. Čakala som viac sex-scén, na to, že sa to vlastne len okolo toho točí. A ak ich tam aj chceli dať viac, tak to všetko nádherne posekali. Napríklad scéna, ako ju išiel kúpať? Mala dokopy tri sekundy a bola úplne zbytočná. Dlhšie momenty, než tie erotické, boli jazdy dopravnými prostriedkami (TO AUDI!!) či Anine hlboké premýšľania.
8. Dakota prehrávala to vzdychanie. Nikdy sa vo filme nedostali až k vrcholu, ale tým, ako Ana vzdychala si v pohode môžeme myslieť, že sa udialo všetko. Christian jej len prešiel prstami po ruke a ona už vzdychala ako zmyslov zbavená.
9. Scenáristi sa nesmierne potrápili. Fakt. Viac ako polovica rozhovorov bola totiž akoby rovno celá okopírovaná z knihy. Nič nové. Všetko staré známe. Nechýbalo ani: I dont make love, I fuck. Hard. 
10. Christiaaaan zaseee. Bol príliš usmievavý, príliš ležérny a príliš závislí na Ane. Všetkého bolo príliš. Christian mal byť ten nepreniknuteľný a zdvorilý muž, ktorý si potrpí na morálku, správanie a všetko okolo toho. Vadilo mi, že sa Jamie stále usmieval, sedel zhrbený za stolom, sadol si na zem... skrátka bol na môj vkus príliš odviazaný či ležérny už od začiatku knihy aj v spoločnosti, než by mal byť.
 
A nakoniec, nechápem, úprimne nechápem ako to dokázali zahrať. Ako také scény, s tým, že Jamie má ženu a dieťa. Nechápem, že to fakt dokázali len predstierať. Podľa mňa to určite len také nevinné nemohlo byť, lebo toto fakt nechápem. 
Inak keď ste si ešte nestihli všimnúť, tak má tento film hodnotenie na IMDb 3,2 a to som také nízke hodnotenie ešte nikdy nikde nevidela. Okrem toho sa nedávno (ešte pred premiérami) rozhodli, že budú točiť aj dvojku. ha. ha. ha. Myslím, že aj dotočili.

18 komentárov:

  1. Omg, no des. :D :D Kniha sa mi vôbec nepáčila, ale povedala som si, že možno sa stane zázrak a film bude lepší (podľa traileru to tak vyzeralo). No keď prídem domov večer z kina, asi budem nadávať, za čo som to vyhodila peniaze :D To som fakt zvedavá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Napodobne :D kniha sa mi nepacila a verila som, ze aspon film bude dobry. Ale ta nic z toho :D potom daj vediet ze ake si z toho mala pocity :DD

      Odstrániť
    2. Ja veľmi dúfam, že budú lepšie ako tie tvoje :D

      Odstrániť
    3. možno aj budú :D to len ja som príliš veľký hejter :D

      Odstrániť
    4. veď viete ako to je :D - najlepšie sa vždy dá do trailera a potom film o ničom

      Odstrániť
    5. toto toto :D veď prvý trajler bol jaký super :D

      Odstrániť
    6. No už som na tom bola :D a čo ti poviem :D nebolo to až také zlé, ako som čakala. Trošku divne tie scény skákali, on bol divný, koniec bol blbo useknutý, ale ona hrala fakt dobre a prekvapivo, ani hudba mi nevadila :D :D

      Odstrániť
    7. presne presne :D mne najviac vadili tie také soundtraky v pozadí, keď sa rozprávali, vôbec sa mi tam nehodili :D

      Odstrániť
  2. Nee, už ne. Já jsem ten film ještě neviděla, ale už teď ho nemám ráda. Jeho ukázky zaplavily celý svět je to ve zprávách, na blozích, v novinách, na internetu. Většinou filmy, které mají takovou recenzi nejsou dobré. Protože dobré filmy nepotřebují reklamu, ty si ji udělají samy :) Ale díky za informační článek :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa kniha nepáčila, ale dúfala som, že to film zachráni, keďže také niečo tu ešte nebolo. Ale tá propagácia mi liezla fakt na nervy. A ak by nebola, tak ten film zrejme nič nezarobí, lebo je to totálna kravina :D

      Odstrániť
  3. Milujem knihu a strašne sa teším na film. Len...nechápem, prečo všetky hovoria, že tam toľko vecí chýba. Asi si neuvedomujú, že knihy majú viac ako tisíc strán- prvá kniha má okolo 500 a všetko sa proste do cca dvoch hodín na plátno nevie dať. A čo sa týka hercov....aj keď všetky buzerujú, že nevystihli Christiana, tak nemôžu vyhovieť všetkým na zemi. Každý si ho predstavoval inak a vybrať mohli len JEDNÉHO.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj HP 5 ma kolko strán a vedeli to slušne napchať do jedného filmu. Tu sa im to veľmi nepodarilo.
      Ako ja nehovorím, že sa Jamie nehodí do roly Christiana výzorovo, lebo mne sa páči už odkedy som ho prvýkrát videla. Neskutočne sexy chlap. Ale nevie hrať.

      Odstrániť
  4. Me se knihy celkem libily. Ale na film nepujdu. Jsem rada, ze ted vim, ze o nic neprichazim;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako nedrž sa len môjho názora :) možno tebe by sa to páčilo :)

      Odstrániť
  5. Knížku jsem nečetla, film jsem zatím také neviděla.. Ale možná bych ten film zhlédla, abych mohla kdyžtak kritizovat s ostatníma :D Ne, kdyby se mi to líbilo tak ne, ale právě nevím, jestli se má cenu dívat na film, u kterého jsem si skoro jistá, že se spíš u něj budu smát, než že ho budu brát vážně :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som do kina išla s tým, že to bude lepšie než kniha :D možno to aj bolo lepšie inak, ale stále nie dobré :DD

      Odstrániť
  6. :DD Takto som sa nepobavila už dlho, tvoja recenzia je fakt skvelá :D fakt :D
    Film som ešte nevidela a pomaly už ani neviem, či chcem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :D ale pozri si to :D nedávaj len na moj hejterský názor :D lebo ako ja premýšľam, že si to chcem pozrieť zase :DD

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať