sobota 28. februára 2015

Vykecávačky (Annual Academy Awards 2015)

Pre tých, čo ste nečítali posledný Diary článok a ani nesledujete blog na FB, tak ešte neviete, že som sa rozhodla pozrieť všetky nominované filmy na tohtoročných Oscarov. Vlastne, pozrela som všetky okrem Selmy, lebo ten film ma z neznámych dôvodov vôbec neláka. Ale celkovo sa vyjadrím k celým Oscarom nie len k hlavnej cene.

O Zimmerovi som vravela článku Diary: Tá lenivosť takže sa k nemu už vyjadrovať nemusím (ale proste mal vyhrať). Takže, čo k ďalším víťazom/nevíťazom? 

Best Actor:
Steve Carell (Foxcatcher)
Bradley Cooper (American Sniper)
Benedict Cumberbatch (The Imitation Game)
Michael Keaton (Birdman)
Eddie Redmayne (Theory of Everything)

 Najlepším hercom sa stal Eddie za film Teória všetkého. Okrem Foxcatcher som videla všetky štyri, takže dokážem aj úspešne zhodnotiť, že si to Eddie zaslúžil. Hockinga zahral perfektne a musím podotknúť, že sa naňho aj dosť podobal. Ale ani Benedict či Michael Keaton neboli na zahodenie. A vlastne ani Bradley. Benedict síce hral postavu veľmi podobnú Sherlockovy - rovnako inteligentný asociál, ktorého ľudia nemajú radi, lebo je až príliš... dajme tomu, že svojský, ale zahral ju geniálne aj s patričnou dávkou emócií. Micheal Keaton bol dobrý, no viac povedať nemôžem, lebo z filmu som až taká nadšená nebola. A Bradley... ten sa kvôli role dosť zmenil. Pribral na váhe a aj nejaké to svalstvo sa tam objavilo. Bolo to niečo úplne iné, než jeho bežný žáner a aj zaujímavá postava, ktorá mala svojský štýl rozprávania či správania. Inak ešte poznamenám, že Steva Carella neskutočne zamaskovali vo Foxcatcheri.

Best Actress:
Marion Cotillard (Two Days, One Night)
Felicity Jones (Theory of Everything)
 Rosamund Pike (Gone Girl)
Reese Witherspoon (Wild)
Julianne Moore (Still Alice)

 Akadémia tento rok to mala náročné, keďže na hlavnú cenu boli nominované filmy s hlavnými protagonistami mužmi. Preto okrem Felicity Jones sú všetky ženy z iných filmov. Budem úprimná, minulý rok to bolo zaujímavejšie v tejto kategórii. Keďže som videla z týchto filmov len teóriu, kde bola Felicity, môžem zhodnotiť akurát ju. Mám túto herečku rada a teším sa, keď Oscara vyhrá nejaká mladá herečka (J-Law), ale Felicity podľa mňa ani zďaleka nie je dobrá na to, aby bola čo i len nominovaná. No teším sa s ňou, aj keď si jej miesto zaslúžil možno aj niekto iný, no zrejme tento rok nebol kto. Vyhrala Julianne, ktorá je všeobecne dobrá herečka a hrala v zaujímavom filme, ktorý je myslím o žene s alzheimerom, takže sa ani nečudujem, že vyhrala.

Actor in Supporting Role:
Robert Duvall (The Judge) 
Ethan Hawk (Boyhood)
 Edward Norton (Birdman)
Mark Ruffalo (Foxcatcher)
J.K. Simmons (Whiplash)
Tentoraz som nevidela len Sudcu a Foxcatchera, ale myslela som, že Oscara vyhraje Duvall, lebo je to proste Robert Duvall. Bola som milo prekvapená, keď som to videla a po tom, čo som zhliadla Whiplash sa ani nečudujem, že Oscar išiel do rúk J.K. Simmonsa. Hral úžasne. Hral neskutočnú sviňu, ale úžasne ju hral. Inak by som sošku dopriala aj Nortonovi, ktorého milujem a aj napriek tomu, aké mám z Birdmana pocity tam Edward hral geniálne. Viete, čo je choré? Že tento herec hral vo filmoch ako Fight Club, American History X, The Illusionist či Kingdom of Heaven a stále nemá tú zlatú hovadinu. Podľa čoho to pre boha vyberajú?? Rovnako ako ani Leo DiCaprio nemá Oscara tak ani on. Za taký Klub bitkárov nemá ani len nomináciu. Chápete to? Lebo ja nie. A Kult hákového kríža? To bol podľa mňa jasný Oscar, jeden z najlepších hereckých výkonov, aké som videla a nič. Edward má len tri nominácie. Nechápem proste.

Actress in Supporting Role:
Laura Dern (Wild)
Keira Knightley (The Imitation Game) 
Emma Stone (Birdman)
Meryl Streep (Into the Woods)
Patricia Arquette (Boyhood)

Môžeme sa porozprávať o tom, že Meryl získala už asi 19. nomináciu?  Prepáčte, nehovorím,  že je zlá herečka, ale toto je už choré. Už si skôr myslím, že to už zvyk. Proste by mohla hrať aj v nejakom slovenskom Búrlivom Víne a oni by ju nominovali. Len trochu mi to lezie na nervy.
Inak nemám veľmi, čo k tomuto povedať. Ani jedna herečka nepredviedla nejaký geniálny výkon. Patricia bola úplne obyčajná. Emma tiež nepodala svoj najlepší výkon a ani Keira. 

Inak okrem toho, že nevyhral Hans Zimmer za Interstellar a hlavnej ceny ma nič tak veľmi netlakuje. Ten Zimmer ma asi neprejde. Proste keby aspoň vyhral Alexandre Desplat ale za Kód Enigmy alebo
Jóhann Jóhannsson za Teóriu všetkého, tak som ticho, a nie henten Alexandre za Grandhotel Budapešť. Ja viem, že už ide len o rozdiel vo filmoch, ale tak v Grandhotely ani neviem aká hudba bola, lebo si to už proste nepamätám a to som to pozerala ako posledné. Ale Interstellar? Ako vždy, epický Zimmerl Kód Enigmy? Počuli ste to? Tá hudba tam je geniálna, hneď keď som dopozerala film tak som si na YT púšťala soundtracky. A ani v Teórii všetkého nebola zlá hudba. Dobre, nevyjadrujem sa už k tej hudbe, fakt.
A sme pri hlavnej cene

Best Picutre:
Theory of Everything
Selma
The Imitation Game
Whiplash
Boyhood
American Sniper
The Grand Budapest Hotel
Birdman

Začnem od začiatku. Teória všetkého bola krásna, smutná, ale podľa mňa miestami nudná. Felicity hrala dobre, Eddie hral perfektne. Príbeh sa mi páčil a dosť som si poplakávala pri rôznych pasážach. Inak na to, ako to smutne končí, že proste nesú spolu, každý si našiel nového aj napriek tomu, že proste sa milovali tak veľmi a hlavne Jane tak milovala Stephena, že s ním ostala a držala to s ním, tak to zavŕšili skvelo. Hodili tú krásnu hudbu do pozadia a zrýchlene sa vrátili cez celý film až na začiatok, kedy bolo všetko v poriadku.  
Moje hodnotenie (na IMDb som si to všetko ohodnotila hviezdičkami :D) 7/10
 Kód Enigmy bol úžasný počin. Do filmu som sa zamilovala od prvej chvíle, aj keď som sa na začiatku ešte strácala v časovom období. Všetko som ale pochopila (fungovanie Enigmy stále nie :D). Skrátka sme sledovali život Alana Turinga v 3 časoch naraz. Prítomnosť, teda vypočúvanie, minulosť, teda tajná práca na niečom tajnom (rozlúštenie Enigmy) a ďaleká minulosť, teda prečo je Alan, taký aký je alebo len máličko z jeho detstva. Bavilo ma tomto filme snáď úplne všetko. Je to o vojne, je to biografia, dokonalé soundtracky, hraje tam Keir a Benedict, Alan je gay. Film presne vystihuje ľudskú logiku a to, aké sme svine. Nedokážeme oceniť niečie dielo, ktoré zachránilo tisícky životov a postavilo základ budúcnosti (počítačom), lebo hľadáme len chyby a za tie trestáme. Nemálo krát som revala, ale najviac na konci. Nadávala som a plakala a stále dookola.
8/10
O Whiplash som počula poprvýkrát až na Oscaroch. Inak som nevedela, že to je vôbec nominované. A poviem vám, že Oscara si zaslúžil buď tento film alebo Kód Enigmy. Aj tento bol rovnako skvelý a hlavne hudba v ňom. Miles Teller tu aspoň raz nehral kvalitné hovedo, ale mal nejaké svoje momentky. Inak sa fakt ukázalo, že naozaj vie hrať. Aj keď je to dráma, aj som sa zasmiala a dosť často hulákala "čooooooo neeeeee toto je supeeeeeer". Až do konca som to hltala a nechápem, že som o tom predtým nepočula. Ľudia, toto sa naozaj oplatí pozrieť. Aj J.K. Simmons vyhral za tento film Best Supporting Actor.
8/10 
Boyhood sa točil 12 rokov a možno aj preto to získalo Zlatý Globus (aj film aj režisér), no akadémia sa rozhodla, že zlatú sošku vyhraje niekto iný. Chlapčenstvo síce nebolo vyslovene zlé, no na to, že sa tam v podstate nič nedeje, tak na mňa príliš dlhé. Nudila som sa, až ma to uspalo a som skončila niekde v trištvrtine filmu a odvtedy (nejaké tie tri-štyri mesiace už prešli) som to nedopozerala. Inak som obdivovala, že to dokázali točiť tak dlho. Snáď sa k tomu ešte dostanem, ale zatiaľ hodnotenie také aké je.
6/10
O Americkom snajperovi hovoria, že je preceňovaný, ale ja už ani neviem, čo si o tom myslieť. Najprv sa mi to páčilo, aj keď neznášam vojnové filmy z pohľadu amíkov, lebo je to samé "Amerika je skvelá. My sme najlepší. Nikto na nás nemá. Všetci chcú ublížiť iba a práve nám. My všetkých zachránime atď." Napríklad som ako decko zbožňovala Black Hawk Down či Zachráňte vojaka Ryana, ale teraz? Ani nie. Snajper sa mi páčil a hovorila som si, že predsa len tam nie sú samé  ukryté myšlienky, že milujeme Ameriku, lebo ich rovno vyslovili. Akosi som sa cez to prehryzla asi hlavne kvôli tomu, že milujem sniperov. V hrách a tak, viete. A k tomu Bradley Cooper? Nebolo to proste zlé, aj keď na Oscara by som to nenominovala.
7/10
Grandhotel Budapešť moja sestra milovala, no na mňa to až taký dojem nezrobilo. Ako bolo to dobré, originálne, plné hviezd, zlaté a vtipné, ale nie geniálne. Milujem hercov, ktorí tam hrali, ale skrátka nejako to na mňa nezapôsobili. A ten koniec. TEN KONIEC. Nebol to cliffhanger, ale bol taký... nedokončený. Inak viete kto každý si tam zahral? Adrien Brody - Pianista, Owen Wilson - Marley a ja, Jude Law - Sherlock Holmes, Ralph Fiennes - Harry Potter, Willem Dafoe - TFIOS, Bill Murray - Krotitelia duchov, EDWARD FREAKING NORTON - Kult hákového kríža, Saoirse Ronan - Hostiteľ, Lea Seydoux - Život Adele, Tilda Swinton - Narnia: Lev, šatník a čarodejnica.
7/10
A Oscara vyhral Birdman. Ešte stále neviem, čo si o tomto filme myslieť. Edward dal super výkon, hrala tam moja milovaná Emma, Ani Michael nebol zlý, zasmiala som sa, ale nechápala som. Proste to bolo také divné ako Black Swan. Neskutočný chaos a miestami dosť nuda, len kecy a kecy a kecy. Ale inak som sa fakt dosť nasmiala a koniec bol... zaujímavý. Vlastne, celý článok sa vás tu snažím ušetriť od spojlerov, aj keď je to vykecávačka, kde práveže chcem spojlerovať, takže to poviem rovno a nebudem sa to okolo toho motať zložito. 
Skrátka ide o to, že kedysi hollywoodsky herec sa chce presadiť po dlhom útlme na Boradwayi. Predtým hral superhrdinu (nie som si istá) Birdmana, ktorého hlas ho stále prenasleduje. Vlastne vybrali veľmi dobrého herca, lebo aj Michael Keaton mal dlho taký útlm a naposledy výrazne zažiaril ako Batman kedysi dávno pradávno.
No a tak ten hlavný hrdina napísal hru podľa nejakej známej knihy, či čo a film sa sústreďuje na predpremiéry až po premiéru. Tri predpremiéry myslím to boli a všetky dopadli katastrofálne. Raz tam Norton začal robiť somariny, potom sa Nortonovi postavil (aleže to bolo kvalitne vidieť :DDDD) a nakoniec sa hlavný predstaviteľ zabuchol a musel isť len v trenkách po hlavnej ulici naokolo divadla späť dnu. A nakoniec premiéra. Proste zrazu nastala taká divná časť, kde si Keaton chodí po meste a za ním chodí Birdman a hučí mu do hlavy. Keaton skočí z budovy a začne lietať a skrátka niečo úplne divné. Zrazu je záber, ako je premiéra tej hry, všetci ľudia to milujú a ide posledná scéna, kde sa ma hlavná postava odstreliť. Proste si normálne streliť do hlavy.
 A tu je úplne úžasný záber, keď si Keaton naschvál vezme skutočnú zbraň, postaví sa pred ľudí a strelí si do hlavy. Všetci ľudia sa postavia, pozerajú naňho a tlieskajú a tak je to asi dve minúty. Proste tu pochytíte kus logiky v tom filme. Naozaj je to úžasný záber. Ale film sa nekončí, lebo nasleduje scéna v nemocnici. Hovorím si "Čo? Veď to nemohol prežiť.", ale prežil,
lebo si ustrelil noc, nejako netrafil. Príde za ním dcéruška, na chvíľu odíde a medzitým sa on rozhodne skočiť z okna. Teda aspoň to tak vyzerá, ale v tom sa Emma Stone vráti, vyzrie z okna a ostane záber len na jej úsmeve a očiach, ktoré sledujú čosi lietajúce pred ňou. PROSTE ČO???????
Fakt nechápem. A nechápem ani to, ako to mohlo vyhrať Oscara, ale čo narobím.
6/10
 Takže toto sú moje pocity z Oscarov a moje hodnotenia na rôzne výhry a filmy a neviem čo. Sledovali ste to? Videli ste filmy? Čo na to vy?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať