pondelok 25. mája 2015

Unpopular Opinions Book TAG

Po nekonečne dlhom čase sa opäť ozývam. Veľa som toho nepočítala (NIČ), takže vám dnes prinášam aspoň nejaký ten tag, ktorý vás snáď zaujme.

Ide o tag opäť raz objavený na YT, v ktorom nerozprávam o svojich obľúbených knihách, ale presne naopak, o tých neobľúbených. O všetkom negatívnom, čo je okolo kníh. Je to konečne niečo iné, keďže určite všetci poznáme tie úžasne knihy, ktoré všetci milujú, ale čo tak sa podeliť o tie, ktoré ste neznášali? 

1. Populárna kniha/séria, ktorá sa vám nepáčila, ale všetkým ostatným áno.
Keďže som nerozhodný človek, dám vám 
tu rovno dve. Je to séria Gabrielovo Inferno (alebo teda prvý diel) a kniha Forbidden. Gabrielovo Inferno si ma nezískalo vďaka mnohým veciam, no tie najpodstatnejšie boli, že som neznášala hlavnú hrdinku, celé mi to až príliš pripomínalo 50SOG a nudila som sa od začiatku do konca. Do ďalšieho dielu som sa radšej ani nepúšťala.
A Forbidden? Ja ani neviem. Prišlo mi to celé také... neprirodzené? Čo ja viem. Ako každý je z toho namäkko, že aké sladké a smutné, ale ja som sa dosť nudila, nijako som s postavami nesúcítila a akurát tak som sa modlila, aby už bol koniec.

2. Populárna kniha/séria, ktorú každý neznáša, len vy ju milujete.
Fúuuuu, tak toto je náročné. Totiž, keď čítam populárne knihy, páčia sa mi ako ostatným, ale nájsť niečo, čo ostatní neznášajú a ja milujem? Také sa deje len pri knihách, ktoré ostatní nepoznajú a ja milujem. Napríklad Hundred Oaks séria. Milujem ju, no veľa ľudí ju nepozná a zopár tých, ktorí áno, nedávajú jej zase geniálne hodnotenia.

3. Milostný trojuholník, kedy hlavná hrdinka skončila s niekým, s kým ste nechceli, aby skončila.
TAK TOTO JE JEDNODUCHÉ! Mala by som vás vraj varovať pred spojlermi, ale myslím si, že toto je už všeobecne známe. Calla a Shay či ako sa to volal. Nočný tieň, bola taká zaujímavá kniha, po upíroch v tej dobe konečne niečo iné. Bol tam taký sexy hrdina menom Ren a autorka nechá Callu s tým slabochom Shayom Shenom či ako sa to volal? Ani som v sérii nepokračovala, len som si zistila, ako to skončí. Autorka ma veľmi sklamala.

 4. Populárny žáner, po ktorom ani nesiahnete.
Tých je pomerne veľa. Siaham totiž len po fantasy, dystópiach, obyčajných contemporary NA a YA a sem tam sa pošťastí aj nejakejtej sci-fi knihe. Ale iné? Thrillery, krimi, horrory a neviem čo ešte? Nope. Ako nehovorím, že ma niektoré knihy nelákajú, len... nejako sa neviem prinútiť si ich prečítať.

5. Populárna a všetkými milovaná postava, ktorú ale vy neznášate.
Môžem urobiť zoznam dlhý ako Santov zoznam neposlušných detí. Také, typu Ana Steele tu nebudem pridávať, lebo to je skôr všetkými nenávidená postava. Napríklad Pigeon z Beautiful Disaster, Simon z TMI, Augustus z TFIOS či Snape z HP. Pigeon (nie, neviem ako sa volá, lebo v knihe ju nijak inak ten násilník neoslovuje, takže som zabudla) bola proste neznesiteľne hlúpa. Simon mi v celej sérii len zavadzal. Augustus... dobre, nie že ho vyslovene neznášam, ale keď ho tak všetci ospevujú, už mi to začalo liezť na nervy, lebo ja na ňom fakt nič nevidím. A Snape. Bože veď vy ma ukameňujete. Všetci milujete Lily a Snapa dokopy, len ja nie. Minule som sa tak spýtala sestry, keby Snapa nehral Alan Rickman, stále by si ho mala rada? Bola ticho. Ako vy ho môžete mať radi z knihy, ale fakt to nechápem, nedávali ste pozor celý ten čas, keď hlavnému triu robil zle? :D neskutočne ho nemám rada a ani ten koniec mu u mňa nepomohol :D

6. Populárny autor, do ktorého tvorby sa akosi neviete zamilovať.

Neviem vám ani povedať. Ako sledujem autorov, ale iba tých, ktorých knihy mám rada. Ak sa mi nepáčila kniha od nejakého autora, ako neznamená to, že od neho už nič neprečítam, ale často sa mi stáva, že od jedného čítam väčšinou len jednú vec. Sú len dve autorky, pri ktorých som si povedala, že absolútne nič od nich nechcem čítať - Enja Rúčkova a Kirsty Moseley. Enji som dala aspoň šancu s dvomi knihami, pri Kirsty mi stačila jedna, bola to najväčšia kofotina, akú som kedy čítala a tak som túto autorku hneď odpísala. 

7. Klišé (obľúbené prvky), ktoré vám už lezú na nervy (napr. ľúbostné trojuholníky atď).
Hmmm.... ďalšie na zamyslenie. Ako lezú mi na nervy aj tie trojuholníky, ale pokúšam sa vymyslieť čosi iné. Napríklad to, keď je hlavná hrdinka stelesnený anjel (obrazne povedané) a zrazu jej do života vstúpi bad boy na motorke, s tetovaniami po celom tele a s tajomnou minulosťou, o ktorej nikto nesmie vedieť. Každá. Kniha. To. Isté. Niekedy mi ten bad boy nevadí, ale záleží od príbehu, no stále si v mysli krútim hlavou nad celou tou otrepanosťou. Prečo nerobia častejšie knihy, kde je aj tá hrdinka nejaká dračica? Napríklad ako je Veiled Innocence alebo Easy Virtue. Alebo neznášam, keď je hlavná postava taká neskúsená, že ak sa ide na vec, tak len pozerá, že čo sa to deje a kam sa to dáva a ako sa s tým náraba. Už aj také som zažila, keď sa hrdinka vystrašila že "ONO SA TO HÝBE!". 

8. Populárna séria, ktorú vieš, že nebudeš čítať, lebo ťa nezaujíma ani neláka.
Napríklad The Maddox Brothers, Artemis Fowl, Tajný kruh...
Neláka ma ani púšťať sa do niečoho, čo napísala Cassandra Clare, po tom, čo som si o nej všetko prečítala. Proste mi je proti srsti čítať niečo od takej autorky. Preto ma neláka ani Železná skúška či neviem koľko miliónov ďalších sérií zo sveta Tieňolovcov. 

9. Ktorý seriál/film, bol podľa vás lepší, než knižná predloha?
Síce sa hovorí, že kniha je vždy lepšia, no už mnohokrát sa mi stalo, že ma film alebo seriál zaujal omnoho viac. Napríklad film If I Stay, ktorý s tými songmi a hercami bol skvelo spracovaný a bavil ma viac než kniha. Alebo seriál The 100. Nehovorím, že kniha je zlá, len sa tam proste nič nedeje. Aspoň prvá séria seriálu bola fakt geniálna. Aj prvé tri série The Vampire Diaries boli skvelé v porovnaní s hrozným dejom knižnej série. Viac sa mi páčil aj fim TFIOS než knihy či The Perks of Being Wallflower, ale to sú také filmy skôr na hranici "lepšie" a "rovnaké". Musím sa priznať, že napríklad milujem filmové spracovanie Pýchy a predsudku s Keirou Knightley.

Tak to bolo všetko z tohto tagu, snáď ste sa nenudili. Opäť nenominujem nikoho, ale určite sa zapojte, ak chcete :)

9 komentárov:

  1. To čo s Cassandrou Clare?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. http://knizni-doupe.cz/2013/08/tema-tydne-proc-jsem-prestala-mit-rada-cassandru-clare/

      Odstrániť
  2. Ono sa to hýbe! :D :D :D :D To ma dostalo, ale je smutné, že aj také hrdinky existujú. Inak zaujímavý Tag. Ja napríklad Snapa zbožňujem, ale skôr to začalo, keď prišli už záverečné filmy do kina a ja som bola staršia a uvedomovala som si to viac a potom ten ich príbeh s Lily a omg tie jeho spomienky... Snape je jednoducho mučeník, s ktorým neviem nesúcitiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D ako vo filme na konci som s ním súcítila a keďže som mala už aj prečítané knihy počas 6ky filmu, tak som ho až tak nehejtovala, ale aj tak :D ale stále si ho neviem predstaviť s Lily :D

      Odstrániť
  3. Tiež mám pár kníh/sérií, ktoré pozná len málo ľudí a ja ich bezhranične milujem, čo ma občas hrozne štve, lebo potom sa o to nadšenie z čítania nemám s kým podeliť. :D
    Inak úplne súhlasím s Nočným tieňom, tú sériu mám rada, ale autorka si to u mňa a pravdepodobne aj u väčšiny čitateľov týmto rozhodnutím riadne pokašľala.
    Mám pocit, že Pigeon sa volala Amy alebo tak nejako... nie, Abby! Ale tiež by ma to na prvý pokus nenapadlo, tá prezývka tam bola častejšie ako jej meno. Keď si teraz spomeniem, ako mi pri čítaní celej Krásnej katastrofy liezla na nervy... :D
    If I stay som najprv videla, až potom som si to prečítala, možno to bola chyba, ale zatiaľ čo film vo mne vyvolal milión emócií, kniha mnou ani nepohla.
    Dobrý tag, premýšľam, že by som sa tiež zapojila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne! čítam kopu sérií/kníh, ktoré nikto nepozná a potom sa nemám s kým podeliť o to nadšenie :( napríklad Veiled Innocence. neskutočne sa mi tá kniha páčila, ale proste nikto to nečítal :D
      ABBY!!! anoooo :D bože :D
      Ren bol taký super :(
      aj ja som If I Stay najprv videla film a potom čítala a možno tiež je tam pes zakopaný, prečo sa mi páčil film viac. viac som ho prežívala :D
      Určite sa zapoj, rada si to potom prečítam :))

      Odstrániť
  4. Som si oprskala laptop vodou po prečítaní vety: Ono sa to hýbe! :D Teraz neviem či sa mám smiať alebo plakať, že vôbec také hrdinky existujú...
    Skvelý tag, len tak mimochodom :D
    Aj tak mi nejde do hlavy, prečo nemáš rada Snapa, ale zas pri Simonovi s tebou súhlasím, tiež mi tam na začiatku strašne vadil, postupom času sa to zlepšuje, ale aby som hom zbožňovala? Tak to nehrozí! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD no existujú :( čo je veľmi smutné :D
      lebo je to Snape! ten hnusný Snape, čo robil všetkým z Chrabromilu zle! :D veď chudák Harry :( :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať