nedeľa 19. júla 2015

R.S. Grey - The Allure of Julian Lefray

Originálny názov: The Allure of Julian Lefray
Autor: R.S. Grey
Dátum vydania: eng 6/2015
Vydavateľstvo: CreateSpace
Počet strán: 366
Hodnotenie GR: 4,12

Fun  3/5
Love  3/5
Boyfriend  3/5
Tears  0/5

Anotácia: 
Od: JosephineKeller@LLDesigns.com
Pre: LilyNBlack@gmail.com
Predmet: Akty Justina Timberlakea!

Lily, ty predvídateľná perverzáčka. Vedela som, že tento mail otvoríš skôr, keď ťa budem pokúšať náznakmi na JTho "PP". Obleč si späť nohavice a otváraj šampus, mám lepšie novinky...

MÁM PRACU!

Oficiálne od zajtrajška budem nová asistentka v Lorena Lefray Designs. Neskutočne sa teším, ale má to taký maličký háčik: nebudem asistentka Loreny. Budem pracovať pre jej staršieho brata, Juliana.

Viem, že sa pýtaš - "Ale Jo, v čom je problém?"

Vygúgluj si ho. Teraz! On je ten muž v perfektne sediacom tmavomodrom obleku, ktorého tvár ti pripomína, že v tomto krutom a škaredom svete je ešte nejaká nádej. Roluj nižšie... vidíš tie jamky? Jop. To je ten Julian Lefray, ktorému sa mám zajtra ráno hlásiť.

Pomáhaj nám všetkým, drahý bože...

XO

Jo

Môj názor:
Po dvoch úspešných a mnou prečítaných knihách od tejto autorky (The Design a Scoring Wilder), ktoré som si neskutočne zaľúbila, som sa okamžite vrhla aj na túto knihu už v deň keď vyšla. Netrpezlivo som očakávala, kedy si to prečítam, lebo anotácia vyzerala sľubne.

Kniha začala sľubne. Texaská blogerka, ktorá sa snaží presadiť v New Yorku a zarábať si svojim blogom. Koho by toto nelákalo, ak práve čitateľ je bloger? No život v tomto obrovskom veľkomeste nie je ako med lízať. Nájom, splátky študentskej pôžičky a peniaze na život sa nedajú len tak vytlačiť. A tak Jo pošle svoj životopis do módnej firmy značky Lorena. Avšak nečaká, že v skutočnosti bude pracovať so sexy Julianom, ktorý sa snaží postaviť svoju sestru a jej firmu opäť na nohy.
Moderná téma na túto dobu, keďže existuje kopa módnych blogeriek, ktoré sú riadne známe mená a zároveň, kto nemiluje módu?

"'Your mom called.'
'Did you speak with her?'
'No. I told her I'm not allowed to talk to strangers.'"

Veľmi sa mi páči na autorke to, že píše o novodobých témach, mocných mužoch a silných hrdinkách. Takmer jej každá hlavná postava sa snaží dosiahnuť svoj cieľ nezávisle od nejakého vzťahu. Sny sú im prednejšie, než nejaký chlap.
No autorkinou najväčšou prednosťou je jej vtip. Kniha by mohla byť aj katastrofálna, no stále by som sa smiala na každej strane. Nielenže dokáže opísať bohaté vnútorné monológy hlavných hrdiniek, ktoré sú vhodné na pobavenie, no aj zamyslenie, ale dokáže aj napísať rozhovory, pri ktorých sa nenudíte a vôbec vám neprídu byť zbytočné alebo o ničom.
Avšak narozdiel od predošlých kníh, s ktorými som mala možnosť sa popasovať, s touto som sa naozaj pasovala. Síce bola téma geniálna, no v celej knihe sa absolútne nič nedialo, čo sa síce nedeje všeobecne v podobných knihách vôbec, ale tu to už presiahlo hranice ničoho. Knihe chýbal aspoň kúsok drámy, ktorý by ju oživil aj o stodesať percent.
Často to nerobím, no musela som preskočiť nejaké štyri kapitoly a zistila som, že mi absolútne nič neuniklo, pretože sa nič nezmenilo a nič nestalo. Celé to skazilo potenciál knihy, ktorá mohla byť skvelá.
Autorka absolútne premrhala možnosť, ktorú si sama vytvorila. Na začiatku nám predstavila celkom zaujímavé postavy, či už išlo o tie hlavné, ako Jo a Julian, alebo o tie vedľajšie, ako Lorena, Dean a Lily. Vymyslela si skvelý príbeh a podložila ho ešte lepšou témou, teda módnym blogom, z ktorého má čitateľ možnosť prečítať si články. Musím tiež povedať, že tie príspevky boli naozaj zaujímavé a ani raz mi nenapadlo nejaký preskočiť (narozdiel od príbehu Simona vo Fangirl, kde som preskakovala úplne všetky úryvky).
Toto všetko bol predpoklad pre zaujímavú a celkom originálnu New Adult knihu, no vykľul sa z toho nudný román, ktorý by mohol mať aj o polovicu strán menej a nič by z príbehu neubudlo.
Tak ako som na začiatku považovala hrdinku za dobrú a Juliana tiež, tak ma to počas čítania prešlo. Rovnako ako bolo dielo nezaujímavé, to isté sa vykľulo aj z hrdinov. Ich osud ma časom prestal úplne zaujímať a už mi aj bolo jedno či spolu skončia, alebo nie. Bolo mi jedno či sa Josephine niekam prepracuje, alebo nie.
Koniec bol prekvapujúco menej sladký, než tie v Scoring Wilder či The Design, ktorých precukrovanaosť zároveň o niečo znížila hodnotenie. V knihe je aj málo erotických scén a poriadna romantika sa odohráva až niekde na konci, keďže, ako som už spomínala, hrdinka si ide hlavne za snom a chlapi sú vedľajší.
Síce autorka zničila potenciál knihy, no vtip sa zachoval, téma je skvelá a niekto si možno aj zaľúbi hrdinov, preto aj nudnosť knihy nezníži hodnotenie nižšie, než tri. Nemohla by som to urobiť ani milej autorke, ani knihe, ktorá by si to nezaslúžila. No určite si prečítajte od R.S. Grey ostatné knihy (ktoré mňa už čakajú v mobile a všetky som už začala čítať heh).

Ďalej čítaj aj

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať