pondelok 28. decembra 2015

Alessandra Torre - Black Lies

Originálny názov: Black Lies
Autor: Alessandra Torre
Dátum vydania: 8/2014
Vydavateľstvo: Createspace
Počet strán: 292
Hodnotenie GR: 4,36

Fun  0/5
Love  4/5
Boyfriend  3,5/5
Tears  3/5

Anotácia: 
Brant: Stal sa miliardárom, než oslávil dvadsiate narodeniny. Chodíme spolu už tri roky. Požiadal ma o ruku štyrikrát. Bol odmietnutý štyrikrát.
Lee: Kosí trávu, keď práve nesúloží s domácimi gazdinkami. Je dobrý s rukami, s ústami a s jeho vtákom. Bol mnou sledovaný takmer dva roky či to vie, alebo nie.
Nech sa páči. Odsudzujte ma. Nemáte poňatia, aké bremeno moja láska so sebou nesie.
Ak si myslíte, že ste takýto príbeh už počuli, verte mi, nepočuli.


Môj názor:
Neznášam milostné trojuholníky, takže som váhala či si túto knihu prečítať. Presvedčili ma však recenzie a komentáre o tom, aký veľký šok ľudia zažili. Začalo ma to zaujímať. Chcela som vedieť, čo za tajomstvo sa tam schováva. Neskutočne ma to lákalo a priťahovalo, až nakoniec som sa predsa len rozhodla dať knihe šancu.

Príbeh začal otrasne. Teda tak, ako každý jeden príbeh, aj keď o niečo divnejšie. Hlavná hrdinka nám vysvetľuje, ako čakala na zverenecký fond, aby nemusela počúvať mamu. Potom sa čitateľ brodí spomienkami, ktoré sa stali pred tromi rokmi a postupne nám odhaľuje, ako spoznala Branta a za akých okolností neskôr Leeho. Rozpráva nám o jej vzťahu s oboma chlapmi až po deň, kedy sa dostaneme do prítomnosti.
Páčilo sa mi, že to bolo napísané, akoby sa nám hrdinka spovedala. Presne čitateľom odhalila, pred akým časom sa stalo to a to. To ma na knihe fakt zaujalo, avšak celý ten príbeh, nebyť toho tajomstva, je jedna veľká katastrofa. Absolútne sa nič nedialo, erotické pasáže pre mňa skvelé neboli a celé to spoznávanie a ten život bol extrémne nerealistický.
V jednu sekundu sa spoznali, v druhú už spolu spali a v tú tretiu boli zamilovaný. Nie, nie a ešte raz nie.
Autorkino písanie nebolo úplne katastrofálne, avšak chýbal mi nejaký ten vtip či niečo zaujímavé. Dalo sa to čítať, no dopredu ma poháňala len túžba zistiť to tajomstvo. Polovici príbehu som úprimne nechápala. Nie že by to bolo také úplne mätúce, len mi nedával zmysel absolútne ničoho. Prečo urobila hrdinka toto? Prečo toto prebehlo tak rýchlo? Prečo... ? Prečo... ?
Musím tiež povedať, že hlavné postavy nejako geniálne vytvorené neboli. Nudili ma všetky do jedného. Pri prvých kapitolách som Branta ešte mala ako tak rada, no potom ma unudil na smrť. Bol taký neskutočne obyčajný a všedný. Teda, to, že je miliardár nie je všedné, ale v knihách tohto typu už áno. Nebavil ma, avšak mal niekedy svoje svetlé chvíľky, kedy ma obmäkčil, no dlho to nevydržalo.
Lee bol taký všelijaký. Nemala som ho rada od prvého momentu, no postupne si svojou drsnosťou nejak získal moju priazeň, až som začala premýšľať, koho si asi hrdinka vyberie. Ani jeden nebol geniálny, no zároveň neboli katastrofálny.
Hlavná hrdinka, ktorej meno som stihla aj zabudnúť (*po úmornom Layana!), si ma nezískala vôbec. Pri prvých stranách som si myslela, že to bude nejaká silná, bad-ass postava, ktorá si bude stáť za svojim, bude sa hádať, bude ironická, bude inteligentná... Táto bola jednoducho zlá. Začala sľubne, no vykľulo sa z nej čosi, čo sem tam povedalo svoj názor, väčšinu času sa chovalo neskutočne divne a otravne, a nakoniec to bolo už len akési slabé dievča, ktoré dovolilo so sebou narábať ako s handrou. Dievča nemalo zrejme žiadnu sebaúctu, alebo čo ja viem.
hľadaní*
Celú knihu zachránilo to tajomstvo, ktoré som aleže absolútne nečakala. A myslím tým, že FAKT toto by nečakal nikto. Celý čas som premýšľala či Brant niekoho zabil, či je gay, či kláti ženy ako príde, či má nejaké divné sexuálne chute, či je alkoholik alebo fetuje, a podobne. Nič ma však nepripravilo na to skutočné tajomstvo. Bola som tak mimo, keď som sa to dozvedela, až mi bolo do plaču. Toľko náznakov po celej knihe a mne to nikdy nenapadlo.
Vďaka tomu sa vysvetlili aj niektoré divné veci, ktoré mi na knihe vadili, no úplne to toto dielo nezachránilo. Dokázalo ma to nabudiť, nadávať a nechápavo krútiť hlavou, no môj názor na zvyšok knihy to už nezmenilo. Inak by som fakt premýšľala možno aj nad piatimi hviezdičkami, pretože som to naozaj, skutočne a reálne nečakala.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať