utorok 30. júna 2020

Zápisky autora s02e04 - seba-ľútosť, prázdnota a nechuť.


Ahojte! Po neskutočne dlhom čase prichádzam opäť s článkom do tejto rubriky. Tento úvod už píšem asi piaty-krát, pretože sa mení, tak ako aj moja nálada ak ide o knihu. Veď uvidíte, kedy vznikol prvý zápis v tomto článku a ako sa menili moje názory.

1.10.2018
Dnes je pondelok. V piatok som volala s Erikom, naplánovali sme všetko podstatné a nakoniec je rozhodnuté, že kniha vyjde vo februári 2019. Úprimne mi to nevadí, že sa to posunulo, pretože mi to dáva viac času na písanie dvojky, s ktorou to ide fakt že nijako. Mala by som ju dopísať tak do Vianoc najlepšie, no uvidíme, ako mi to pôjde. Poslednú dobu totiž nemám žiadnu inšpiráciu. A stále si stojím za tým, že keď nie je inšpirácia, tak by sme nemali len tak nariekať a nerobiť nič, ale práve tú inšpiráciu niekde hľadať. Zapla som si teda Pirátov z Karibiku, no nepomohlo mi to, pozerám aj Discovery of Witches, ani to nejak nefunguje. 
Ostáva mi však už len posledný POV (pohľad) a potom idem opravovať celú prvú časť knihy, ktorá vychádza na nejakých dvesto strán.

18.11.2018
Aj som zabudla, aké je únavné čítať hlúposti, ktoré napíšete. Posledných niekoľko dní som len čítala prvú časť knihy a písala si poznámky na okraj, čo musím zmeniť a tak. Skončilo to veľmi nešťastne, pretože väčšinou som tam mala len nadávky a hejty na vlastné slová. Čo je dosť logické vzhľadom na to, že to je len prvý draft, ale akýsi je až príliš zlý v porovnaní s jednotkou hah. No tak či tak, čaká ma ešte tak štyristo ďalších strán a premýšľam či začať písať ďalej alebo najprv tú prvú časť opraviť, keď je taká zlá a fakt potrebuje veľa opráv. No musím sa rozhodnúť.

9.7.2019 Bože, ani nemôžem pozerať na to, koľko času ubehlo, ako dlho som nič nenapísala a aká som demotivovaná, že sa mi odkladá stále dátum vydania. Najnovšie je to dané na začiatok roku 2020 a dúfam, že to vtedy už fakt vyjde. Nič nie je doriešené, obálka stále bez názvu a môjho mena, knihu však už nájdete na GoodReads a dokonca aj na Martinuse! Nedávno so mnou dokonca Neliss robila rozhvoor na jej blog, takže si môžete prečítať čo to o mojich postavách v jej článku :)

23.2.2020 Pane.bože. Ubehlo už toľko času. Tento článok som začala písať ešte v roku 2018. Je 2020, kniha ešte nevyšla, nemám ani dátum vydania, no viete čo, snažím sa to brať v pohode a nemať negatívne myšlienky. Raz to predsa musí vyjsť a ja naozaj dúfam, že rok 2020, bude tým rokom. Ak mám byť úprimná, v najbližších mesiacoch nemám na písanie ani opravovanie čas, takže druhý polrok by bol skvelý. Každopádne, aby som vás navnadila, ak ste ešte na knihu nezabudli, pripravila som si pre vás malú ukážku (ak ma sledujete na IG, tak tam už dva úryvky nájdete) a taktiež vám tu dám link na rozhovor pre stránku hashtag.sk (klik tu).

30.6.2020
Neviem či sa smiať, alebo plakať. Tento článok má jednu hlavnú tému, ktorou je prázdnota. Ja už fakt neviem, čo cítiť. Na jednej strane chcem byť šťastná, že áno, zmluva je podpísaná, obálka skoro hotová, mám anotáciu, kniha je na Martinuse aj na GoodReads, ale zároveň cítim jedno veľké nič. Nemám poňatia, čo sa deje s knihou alebo kde momentálne je. Cítim absolútnu nechuť písať a vôbec sa snažiť pokračovať v sérii, keď nevidím žiaden cieľ ani posun. Toľko ľudí sa ma pýta na to, čo s knihou... Celá rodina sa ma neustále vypytuje, no ja neviem, čo odpovedať. Som ticho, myknem plecom. Alebo jednoducho odpoviem, že neviem. Chcem myslieť pozitívne a knihu ďalej propagovať, no nadchne ma to na pár dní, na IG vám hodím nejaké scény alebo info o knihe, no potom si uvedomím, že načo to vlastne robím, keď kniha je nikde. Nič sa nedeje. A mám dojem, že za ten čas, kým vyjde už aj opadol záujem o ňu u ľudí, ktorí si ju aj chceli prečítať, alebo už proste pre ňu nie je miesto. Trendy v literatúre sa menia. Takže tak. Ak chcete vedieť niečo o knihe, mňa sa ani nepýtajte, pretože nič neviem. Chcela som napísať o tomto pocite prázdnoty a bezmocnosti celý článok, no načo. Seba-ľútosť viem vyjadriť aj zopár riadkami.
Dúfam, že sa to čoskoro pohne, pretože to už nevládzem riešiť, počúvať o tom a moja radosť z vydania knihy pominula už pekne dávno...




6 komentárov:

  1. Vážne ma mrzí, že to takto vypálilo, a dúfam, že onedlho sa to u teba naozaj pohne. Čiastočne ťa chápem, ja prežívam veľmi podobné pocity, lenže mne vyšla aspoň tá jedna kniha. O tej ďalšej však nemám žiadne info, ani len neviem, či ju vydavko chce vydať. Nie je to smutné? Ľudia píšu autorovi, kedy bude pokračovanie a ty ako autor im odpovieš, že nič nevieš. O SVOJEJ knihe. Podľa mňa niektorí si už musia myslieť, že som divná, keď im toto poviem, ale zároveň im nemôžem dať odpoveď, akú chcú počuť, pretože ju nemám. A rozprávať, že mi kniha čoskoro vyjde, by bol dobrý blud v prípade, že to napokon nevydajú. Nádej sa u mňa strieda s nechuťou ako deň a noc, už neviem, čo si mám o tom myslieť.
    Kedysi som bola presvedčená, že je agónia čakať na odpoveď z vydavateľstva tri mesiace. Vydajú mi knihu? Nevydajú?
    Meh, nech skúsia čakať autori rok alebo dva. Byť neustále v napätí, držať sa nádeje, že čo ak, len aby po toľkých mesiacoch, keď už na nich každý zabudol, zistili, že z toho zrejme nič nebude. A potom nech mi niekto skúsi povedať, aká som nevďačná, keď som dostala takúto šancu, ako keby texty neboli celý môj život a už roky som pri nich denne nesedela hodiny a nesnažila sa, aby boli čo najlepšie. Čakanie na vydanie je ako postávanie v slepej uličke, až na to, že už mi kamión zablokoval aj cestu naspäť a teraz sa nemám kam pohnúť...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej no to poznám, keď sa ma ľudia pýtajú, kedy to vyjde a ja nič neviem. Ani len približne. Ani len rok. Mne je len ľúto, že mi to zobralo celé to nadšenie z knihy, ktoré už necítim :(

      Odstrániť
  2. Fúha, akože na toto nemám slov. Niet nad to, keď autor maká na svojej knihe, snaží sa ju napísať čo najlepšie, robí jej vopred reklamu, aby sa dobre predávala a od vydavateľstva schytá len polená pod nohy. Škoda, že máš už podpísanú zmluvu, keby to bolo inak, mohla by si s tým ísť inam, sú aj iné vydavateľstvá na Slovensku, ktoré takýto žáner vydávajú a určite majú lepší prístup k autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi tak no. Ja len dúfam, že raz tú knihu už konečne budem držať v rukách :D

      Odstrániť
  3. Je mi to ľúto ako to vypálilo proti tebe. Dúfam, že sa to vyrieši a takto o rok už bude kniha na pultoch. Držím palce :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať