piatok 26. septembra 2014

Movie Review: If I Stay

Názov: Zostaň so mnou
Originálny názov: If I Stay
Predloha: Zostaň so mnou/Ak ostanem (If I Stay) - Gayle Forman
Žáner: romance, drama
Režisér: R.J. Cutler
Hrajú: , , a ďalší...
IMDb hodnotenie: 7,1
ČSFD hodnotenie: 71%

Obsah: Mladej Mii Hallovej sa život zmení o 180°, po tom, čo po autonehode skončí v kóme. Počas toho však prežíva mimo svojho tela a musí sa rozhodnúť či sa zobudiť a žiť život oveľa rozdielnejší, než si kedy predstavovala.

Môj názor:
Nedávno som prišla na to, že keď idem do kina na filmy, ktorých knižné predlohy som nečítala, je to oveľa lepšie. Síce sa cítim tak trochu hlúpo, že som knihu nečítala, ale je to lepšie. Zistila som to pri Labyrinte a aj tu. Som rada, že som knihu nečítala, pretože som fakt nič z toho nečakala a ani od toho veľa neočakávala.
Film začal celkom chaoticky. Chvíľu mi trvalo kým som pochopila, že sa pohľady z minulosti a prítomnosti budú takto striedať, čakala som totiž niečo iné. Po krátkom čase ma to hneď hodilo do deja a ja som si mohla užívať milé scény, kedy sa spomínalo a kruté smutné scény z prítomnosti.
Keďže som nevedela, čo očakávať od filmu, bola som prekvapená každou scénou. Veľmi sa mi páčili Miini rodičia, tvrdí punk-rockeri, ktorí mali super hlášky a boli neskutočne... cooloví (hrozné slovo, ale nič iné sa mi tu nehodilo napísať). 
Mia a jej čelo, Adam... Adam... Adam...
Milujem Chloe, no keď som tak pozerala na jej herecký výkon, v niektorých pasážach mi naozaj vadila. V jednej, som sa dokonca smiala, aj keď som sa nemala, keďže polovica kina revala. Chloe sa zrútila na zem a začala do nej udierať päsťou. Vyzeralo to tak komicky, že až.
Mia bola zaujímavá postava, ktorá mi našťastie nevadila takmer vôbec. Mala len jednu chybičku a tou bolo, keď hovorila, ako veľmi sa cíti ako čierna ovca v rodine. Bola jasne vidieť ta láska, ako veľmi ju mali radi. A rovnako jej rodičia mali radi aj hudbu, takže nechápem, prečo by  bola čiernou ovcou.
Tiež mi vadil ten rýchly spád veľkej lásky. Raz ju videl a bum. Sú zamilovaní. Neviem prečo, ale prišiel mi ich vzťah taký príliš nerealistický. Tiež presladený, ale to mi prekvapujúco vôbec nevadilo. Mala som Adama a Miu spolu veľmi rada.
Adam... mať takého chlapa, pískam si. Keď som Jamieho videla prvýkrát len v trajlery, povedala som si, že nič moc. Keď som ten trajler videla už po neviem koľkýkrát, slintala som. A keď som konečne videla film? Čo myslíte? A potom vo filme nastala scéna, kedy so svojou skupinou spieval a bola som úplne v tom. Neskutočne sa mi páčili ich pesničky a hlavne on a jeho hlas. Niečo dokonalé. Každý deň by som bola na jeho/ich koncerte. Ten pot na tvári a vlasy v očiach... och...
Film bol krásny, lenže mal aj dosť chýb. Rozhovori mi prišli buď krátke, alebo neprirodzené. Stavím sa, že polovica z tých textov, čo hovorili bola v knihe, pretože mi do filmu akosi nepasovali. Ak to porovnám s TFIOS, If I stay výrazne zaostávalo. Nesedeli mi tam niektoré vety skrátka. 
Keď som prvýkrát čítala niekde názor na tento film, zabudla som kde to bolo, dotyčná napísala, že sa jej nepáčilo, ako bol film rozdelený. Teda išla jedna smutná scéna a prestrihli to na niečo veľmi vtipné či zlaté a vzápätí späť na tu smutnú scénu, až mal človek zlý pocit z toho, že sa usmieval. Nechápala som tomu, ako je to možné, ale naozaj je. Nepáčilo sa mi, že to práve tak sekali. Chápem, možno sa to inak nedalo, ale presne tak to bolo. Najprv som tam dobreže nerevala a vzápätí ochkala nad tým, aký sú sladký. A vtom späť na smutnú pasáž a zase revem.
Ok, priznám sa. If I Stay sa mi zdalo byť oveľa smutnejšie než TFIOS, ale neplakala som. Snažila som sa udržať si vážnu tvár, aj keď slzy sa v očiach hromadili. Prehryzla som sa tým.
Takže nejaké to celkové hodnotenie? Chcem čítať knihu. Odkedy som prišla, stále myslím na film, aj keď nebol nejako extra geniálny, aj tak bol veľmi pekný a až príliš smutný. Jamie ma dostal 150x viac ako Ansel (na ktorom stále nechápem, čo všetci vidia, ako páčil sa mi viac ako Gus v knihe, ale...). Ja viem, že TFIOS a IIS je úplne niečo iné, no sú to dva smutné filmy podľa kníh, ktoré v poslednom čase vyšli a nemôžem to neporovnávať. 
Chloe to dobre zahrala, aj keď mala niekedy svoje pasáže, ktoré boli... divné. Inak sa mi veľmi páčilo Miino obliekanie. 
Mimochodom, bola som v kine asi s 51654165 deťmi a myslela som, že ich tam všetky prizabijem. Neustále sa rehlili ako retardované či kecali. Ach, ako toto neznášam. Potom niekde v trištvrtine jedna začala tak vzlykať, že sme sa len s kamoškou na seba kukli a chytil nás taký hysterický smiech, že som si až do konca filmu v hlave opakovala "len sa nesmej, len sa nesmej...". Poznáte to, keď viete, že sa nemôžete smiať, a práve vtedy to nedokážete zadržať? Áno, presne to sa mi stalo. Polovica kniha reve a ja sa snažím nesmiať. Bravó ja.
Takže späť k filmu, bol pekný a odporúčam naňho ísť. Fakt, fakt, fakt. Už sa teším na knihu, ktorá mi onedlho príde, juchu. 
Inak, fakt si vypočujte všetky soundtracky, nie len tie songy, ktoré spievala Adamova skupina. Sú super.

Moje celkové hodnotenie: 75%

6 komentárov:

  1. Ja som film chcela vidieť kvôli Chloe, mám ju rada 8) ale knihu čítať nechcem, nezaujala ma dostatočne zatiaľ a keďže nemám na všetko čas, tak sa na ňu ani nechystám. Možno film to zmení, ale pochybujem, lebo filmy s takouto tematikou som už videla, nič nové.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Detto :D
      ja som si knihu chcela už dávnejšie prečítať, ale tak... nebol čas :D
      inak to som, si hovorila pri maze runner, že si knihu ani neprečítam, na čo, ale keď som videla film, hneď som vedela, že musím prečítať aj knihu :D
      ale zase je tiež pravda, že takých tých filmov ako If I stay je veľa :D

      Odstrániť
  2. O knihe viem len vďaka filmu. Film by som si rada pozrela, no knihu neviem, či prečítala. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tiež viem o knihe vďaka filmu sa mi zdá, ale knihu si prečítať chcem :D taká tenučká, chvíľku zaberie :D

      Odstrániť
  3. Mne sa film hrozne páčil ! Je pravda, že nebol dokonalý, no aj tak sa mi hlboko vryl pod kožu. Máš pravdu ! Tie soundtracky sú úžasné a ja už niekoľko dní fičím na Willamette Stone - never coming down, alebo heart like yours.. Už sa teším. keď si to pozriem znova :). A aj mne má prísť kniha.. pevne verím, že už v pondelok :D !

    OdpovedaťOdstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať