pondelok 29. decembra 2014

Becca & Krista Ritchie - Addicted to you

Originálny názov: Addicted for you
Autor: Becca a Krista Ritchie
Séria: Addicted
Diel v sérii: prvý
Dátum vydania: 7/2013
Vydavateľstvo: self-published
Počet strán: 324
Hodnotenie GR: 4,01

Fun  3/5
Love  3,5/5
Boyfriend  3,5/5
Tears  3/5

Anotácia: 
Nikto netuší, aké tajomstvo ukrýva plachá Lily Callowayová. Kým všetci ostatní v baroch tancujú, Lily sa zašíva na toaletách. Aby si to s niekým rozdala. Jej nutkanie vedie vždy k sexu na jednu noc, živočíšnym stretávkam a k udalostiam, ktoré zahanbene ľutuje. Jediná osoba, ktorá pozná jej tajomstvo má náhodou aj to vlastné.
Najlepší priateľ Lorena Halea je fľaša bourbonu. Lily nasleduje hneď za tým. Tri roky predstierali skutočný vzťah, ukrývajúc tak ich závislosti pred svojimi rodinami. Vyšperkovali umenie schovávania fľašiek alkoholu a neznámych chlapov, ktorí filtrovali ich apartmánom dnu a von.
Ale ako klesajú hlbšie a hlbšie pod ťarchou ich závislostí, lipnú na ich zničujúcom vzťahu ešte viac a premýšľajú, či život spolu, tentoraz naozaj, je lepší než klamstvo. Cudzí ľudia a rodina sa začínajú dostávať cez ich hradby do ich životov, a s novými výzvami si začínajú uvedomovať, že možno nie sú závislí len na sexe a alkohole.
Ich skutočná slabina môžu byť oni navzájom.
     
Môj názor:
Knihu som mala už veľmi dlho v to-read zozname, no až po prečítaní Amour Amour som sa do toho hneď pustila. Autorky si ma v Amour Amour totiž naozaj získali a chcela som si od nich prečítať ďalšie dielo. A čo môže byť lepšie, než čítať o alkoholikovi a nymfomanke?

Celý dej máte opísaný v anotácii, no ak ste ju nečítali, tak vám knihu v krátkosti predstavím. Hlavná hrdinka, Lily, je závislá na sexe. Spolu s jej najlepším kamarátom, Lorenom - alkoholikom, uzavrela pred troma rokmi dohodu. Budú predstierať, že spolu chodia a takto zároveň chrániť svoje závislosti a ukrývať ich pred vonkajším svetom.
Kniha začala podľa mňa tak nijako. Nebolo tam toho veľa, čo by ma donútilo pokračovať v čítaní, no predsa len som sa k tomu prinútila ja. Úvod bol trochu nudný, ale kniha sa po pár kapitolách naozaj rozbehla a ja som sa nevedela odtrhnúť. Čítala som, akoby ma za to platili. Skutočne. Také divy robia autorky.
Príbeh bol celkovo zaujímavo vymyslený, no mala som pocit, že nebol podaný najlepšie ako sa dalo. Okrem úvodu som sa totiž nudila aj od polovice knihy a dúfala som, že sa to zlepší. Krista s Beccou nemajú potrebu zamiešavať do kníh nejaké veľké drámy, ako som si všimla, ale tu mi to naozaj chýbalo. Niečo poriadne sa stalo až pri konci a skôr než som sa nadala bol koniec.
Becca a Krista však stále majú úžasný štýl písania. Len ťažko som knihu odkladala aj keď sa v príbehu v podstate nič nedialo. Chcela som však vedieť, čo sa stane a ako sa čo vyhrotí. Nechýbali vtipné pasáže či rôzne emotívne scény.
Aj tu sa autorky zameriavali na vzťahy. Kamarátske, rodinné a milostné. Do polovice knihy sledujeme len priateľstvo Lorena a Lily, no ich priateľstvo mi od začiatku knihy prišlo ako skôr niečo iné. Mala som pocit, akoby bol Loren do Lily zamilovaný celý svoj život a Lily to nechápala. Možno kedysi boli dobrí priatelia, ale tu som našla len zopár scén, ktoré mi to dávali najavo. Vždy som myslela, že sú niečo viac, než len kamaráti.
Neskôr sa však objavilo zopár nových postáv, ktoré sa obom hrdinom priplietli do života, ale len jedna si ma získala. Connor bol taký arogantný inteligent, ktorému som postupne prichádzala na chuť, až som ho začala mať naozaj rada. Naopak tá druhá osoba sa mohla aj poskladať, moju priazeň si nezískala.
Rodinných vzťahov je tu pomenej, keďže sa obaja hrdinovia svojej rodine vyhýbajú, no z toho, čo som videla, teda prečítala, som získala ako taký obraz o ich vzťahoch. Veľmi som si obľúbila Rose, ktorá nemala práve najlepší vstup do knihy, ale rovnako ako Connora, som si ju postupne obľúbila. Páčilo sa mi, že aj napriek tomu, aká bola chladná, svoju mladšiu sestru, Lily, mala stále rada a snažila sa jej pomôcť. Ako jediná z rodiny si k nej našla cestu.
A dostávam sa k milostným vzťahom. Aj napriek tomu, že sa kniha točí okolo hrdinky závislej na sexe, autorky nemali potrebu rozpisovať každý jeden akt. Inak by kniha mala zrejme viac strán než celá séria Súmrak. To podstatné Becca s Kristou nechali, zvyšné vyhodili, a úprimne povedané, ani mi to nechýbalo.


Loren s Lily mali zvláštny vzťah. Bolo vidno, že sa majú radi, no za celú knihu som nepostrehla nejaké obrovské gestá lásky a často mi aj vadilo, ako sa k sebe správali. Tešila som sa z toho, že sú konečne spolu, ale zároveň som bola sklamaná z toho, čo mi ich vzťah priniesol. Miestami som mala pocit, že Loren Lily miluje a urobí pre ňu všetko, v tom sa však ozvala závislosť a Lily bola vzduch. A ak aj náhodou nebola vzduch, správal sa k nej dosť hnusne. Lily narozdiel od Lorena nebola horská dráha, raz taká - raz onaká. Najprv som len ťažko nachádzala u nej nejaké city voči jej priateľovi a myslela som, že ho využíva len na sex, ale postupne sa dostala do iného štádia.
Zozačiatku som obe hlavné postavy dokonca mala rada, ale ako kniha pokračovala, čím viac mi obaja liezli na nervy. Lily nevedela povedať "nie" a vždy urobila to, čo jej niekto nakázal. Len málokedy sa jej mozog prebudil a povedala niečo z vlastnej hlavy, ale naozaj len málokedy. Taktiež mi vadila jej slepota voči citom Lorena. Vždy sa pýtala či to hraje alebo nie, pre mňa to bolo dosť jasné. Na konci jej ochota urobiť všetko, čo jej kto nakáže dospela do takého štádia, že som mala chuť vrieskať.
Loren si ma získal už na začiatku. Veľmi sa mi páčilo jeho správanie, bol taký umiernený "bad boy". Vlastne nebolo nič, čo by mi na ňom vadilo, až kým som sa nedostala za polovicu, kde sa začal správať o niečo horšie. To ako niekedy rozprával s Lily či jeho činy mi ho trochu odcudzili.
A nakoniec, kniha sa mi páčila aj vďaka tomu, ako autorky spracovali tému závislosti. Niekedy som až neverila, že to môže dospieť až do takého štádia, ale ja som to predsa len nezažila. Autorky majú u mňa veľké plus za to, že sa odvážili písať o tejto téme.
Aj napriek všetkému som knihu dočítala s plačom. Koniec ma ozaj dostal. Zopár vysvetlení mi ozrejmilo činy niektorých postáv a emotívny záver aj zmenil názor na iné postavy. Zaujímavý námet knihy - závislosti a život boháčov, čitateľný štýl písania, správna dávka emócií, vtipu a sexu. Toto dielo sa oplatí prečítať, pretože ani podľa mňa postavy lezúce na nervy, ho nedokázali pokaziť.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať