nedeľa 14. decembra 2014

Colleen Hoover - Ugly Love

Originálny názov: Ugly love 
Autor: Colleen Hoover 
Dátum vydania: 2014 
Vydavateľstvo: Atria books
Počet strán: 322
Hodnotenie GR: 4,34

Fun  3,5/5
Love  4/5
Boyfriend  4,5/5
Tears  3/5

Anotácia: 
Keď Tate Collinsová prvýkrát stretne pilota Milesa Archera, nenapadne ju, že je to láska na prvý pohľad. Ani jeden by nezašiel tak ďaleko, aby sa nazvali priateľmi. Jediné, čo majú Tate a Miles spoločné je ich nepopierateľná vzájomná príťažlivosť. Keď sa ich túžby odhalia, zistia, že k sebe perfektne pasujú. On nechce lásku, ona nemá čas na lásku, tak ostáva len sex. Ich dohoda môže byť bezchybná, kým sa Tate dokáže držať jediných dvoch pravidiel, ktoré Miles určil.
Nikdy sa nepýtaj na minulosť.
Neočakávaj budúcnosť.
 
“Sometimes not speaking says more than all the words in the world.”

Môj názor:
Colleen Hoover som objavila na začiatku tohto roka (ak sa nemýlim), keď som čítala jej knihy ako na páse. Slammed (ktoré nedávno dokonca vyšlo aj u nás), Point of retreat, Hopeless a Maybe Someday. V auguste vyšla kniha Ugly Love. Brala som ju ako všetky knihy od Colleen - niekedy prečítam. Nič viac nič menej. A tak som sa do tohto diela pustila.

Anotácia už jasne naznačuje, o čom zrejme dej bude. Hlavná hrdinka Tate sa nasťahuje k bratovi po nevydarenom vzťahu odhodlaná študovať a stať sa sestričkou. Nečaká však, že stretne akéhosi Milesa, kolegu a zároveň dobrého kamaráta jej brata. Už vôbec nečaká, na akú dohodu s Milesom pristúpi. Žiadna láska, len sex.
Úprimne vám poviem, že som nečakala od Colleen takúto knihu. Totiž, ešte tento rok vypukol okolo tejto autorky obrovský boom po tom, čo u nás vyšla Beznádejná, neskôr Stratená nádej a pred mesiacom aj Život jedna báseň. Každý čitateľ sa z Colleen ide zblázniť a ja naozaj nechápem prečo. Je to dobrá autorka, dokáže napísať skvelú knihu, od ktorej sa dá len ťažko odtrhnúť, no mám s ňou jeden zásadný problém. Takmer v každej knihe hrá podľa mňa tak neskutočne nútene čitateľom na city, až mi to lezie na nervy. Jej hrdinky často za veľa nestoja a každá kniha má srdcervúci príbeh. Doslova každá. Aj napriek všetkému jej knihy čítam, lebo sú naozaj dobré, keďže Colleen vie skutočne písať. Z obyčajného príbehu dokáže vytvoriť hodnotné a originálne dielo. A práve toto bolo podľa mňa úplne iné, než tie ostatné.

Autorka sa viac vyhrala s dejom, lepšie to domyslela. Hrdinka už dokonca premýšľala naozaj logicky a jej činy mi v podstate ani nevadili. Hlavný hrdina mal skutočné opodstatnenie na svoje konanie a nebol to len ten typický "bad boy", ktorý by sa bezdôvodne správal ako hulvát. Najviac sa mi však páčilo, že sa Colleen nebála rozpisovať erotické scény. Veď o to v tej knihe v podstate ide, nie? O sex. Lenže o ten sa snažila aj v Beznádejnej a až tak skvelo to nedopadlo. Tu sa mi naopak páčilo, že to nebolo vždy to isté a konečne tu toho bolo viac.
Colleen tiež neopisovala deň za dňom, ale sústredila sa na tie najdôležitejšie udalosti, takže som sa nenudila počas čítania nejakých nezaujímavých scén, ktoré by mali upokojiť dej, také tam totiž neboli. Naopak, nudilo ma niečo iné. Niečo, čím sa autorka zrejme snažila ozvláštniť knihu.
Dielo je písané z dvoch pohľadov. Z Tate, logicky, a Milesa. Lenže Milesove kapitoly sú venované udalostiam, ktoré sa odohrali pred šiestimi rokmi, na čo som mala  dva názory.
Najprv, keď som videla, že je kniha písaná aj z Milesovho pohľadu som bola sklamaná. Naozaj mi to začína liezť na nervy. V poslednej dobe je každá kniha z viacerých pohľadov a podľa môjho názoru to potom stráca to tajomno ohľadom pocitov oboch postáv. Ste v hlave oboch a hneď viete, čo si myslia, a čo cítia.
Potom som si všimla, že budem čítať o udalostiach pred šiestimi rokmi a bola som nadšená, pretože takto budem uchránená od jeho myšlienok v prítomnosti.
Lenže počas čítania mi jeho kapitoly začali vadiť. Boli nudné a len občas sa stalo naozaj niečo zaujímavé. Zároveň boli presladené a podľa mňa neskutočne nerealistické, lebo neverím na lásku na prvý pohľad. Viem, že to malo obohatiť knihu a zároveň postupne vysvetľovať Milesov príbeh, no bola by som možno radšej, keby to autorka vymyslela o niečo inak.
Na Colleen sa mi tiež páči, že nám vždy nepredstavuje neskutočné množstvo postáv, ktoré by sa mi postupne strácali a miešali. Tu ich množstvo ešte viac preriedila, no najviac sa sústreďovala na tie dve hlavné.
Tate bola typická žena. Stalo sa, že som si párkrát búchala dlaňou po čele, no vzápätí, keď som sa nad jej činmi zamyslela som prišla na to, že to isté by zrobila najmenej polovica žien. Môžeme si nahovárať, čo chceme, chlapi nás vždy obalamutia. Páčilo sa mi na nej tiež, že sa správala skutočne vyspelo. Najviac ma však dostala tým, že to bola konečne hlavná hrdinka, ktorá mala všetko v hlave aj v minulosti v poriadku a nebola to ona, ktorej sa týkali všetky tajomstvá, ako je to vždy v každej knihe. Skrátka to bolo obyčajné dievča. Trochu som však bola sklamaná z toho, ako nám Colleen Tate predstavila a ako s ňou pokračovala. Čakala som totiž, že bude vorkoholička, ktorá bude naozaj stále len pracovať a učiť sa. Dokonca som sa na to aj tešila. Namiesto toho nám to autorka len niekedy spomenula, inak mala Tate zázračne vždy čas.

“Some people they grow wiser as they grow older. Unfortunately, most people just grow older.” 

Miles bol taktiež iný, než väčšina mužských postáv, ktoré v New Adultkách stretávam. Viete, vždy je to nejaký "bad boy", ktorý "kláti" dievča za dievčaťom. Miles by sa možno aj mohol zdať ako nejaký zlý chlapík, no nie je to tak. Je dosť slušný a úprimný. Po celú dobu Tate neklamal a hneď povedal, čo od nej očakáva, a čo chce. Nemal potrebu baliť každú druhú či sa správať nadmieru drzo k hlavnej hrdinke... aj keď mal svoje chvíľky. Celkovo sa mi naozaj páčil a možno z veľkej časti za to môže aj jeho skvelé povolanie - pilot.
Až do konca bola kniha zahalená rúškom tajomstva, takže som mohla len hádať, čo sa Milesovi stalo a ako to asi dopadne. Hádala som presne to, čo sa udialo, preto ma to trochu sklamalo. Mňa konce totiž vždy sklamú, lebo očakávam nejaký veľkolepý záver ako napríklad príchod draka, ktorý začne šľahať modré plamene a všetkých premení na zlato, no dostanem niečo obyčajné, čo som očakávala.
Kniha je to inak naozaj pekná a dokonca sa mi možno aj páčila zo všetkých od tejto autorky najviac. Každý ju ospevuje a narieka, koľko plakal, mňa síce nerozplakala, no určite ma chytila za srdce. Vrelo vám ju odporúčam, hlavne ak, dievčatá, milujete mužov v uniformách. A ak nie, tak vám táto kniha určite vnukne nápad ísť si zohnať nejakého pilota na letisko.

Ja a kniha: 3 dni v angličtine
Obálka: najprv som nechápala, potom som pochopila. Inak dosť obyčajná.

7 komentárov:

  1. No znie to všelijako z tvojej recenzie :D ale som na to zvedavá. Beznádejnú som zatiaľ nedočítala, ale už som prečítala Maybe Someday a Život jedna báseň - obe knihy mi až na nejaké veci celkom sadli, tak hádam bude fajn aj toto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inak ešte k tým dvom pohľadom... som na tom rovnako. Neznášam ich, nechápem, na čo tak autori furt píšu, vidieť do hlavy obom hrdinom je nuda, lepšie je sledovať chalana z pohľadu hlavnej hrdinky a dumať nad tým, čo mu asi sadlo na nos. Keď autorka vhupne do jeho hlavy a hneď povie, čo mu je a prečo je furt odutý, už to taká sranda nie je

      Odstrániť
    2. Toto toto :D znie to vselijako, ale tak v konecnom dosledku sa mi to naozaj dost pacilo :)) a presneee moje slova. Mali by toto zakazat - tie pohlady... ako niekedy to je k uzitku a sa mi to aj paci, casto som nervna ze vsetko teraz viem a su aj take pripady, ked si autorka tym sama pokazi celu postavu, lebo z chlapa zrobi zenu ako tobias v experimente :D

      Odstrániť
  2. Ja som ten koniec nečakala :D teda, nečakala som ho v tej podobe, v akej sa stal :D Ja mám Colleen najradšej, jej knihy mi vždy úplne sadli, okrem Maybe Someday, tak som mala na konci pocit, že to dlho naťahovala, ale inak by som od nej prečítala aj nákupný zoznam, ale tak to hodnotenie nie je najhoršie, myslela som, že bude oveľa horšie, keď som čítala, že ťa Milesove kapitoly začali mierne nudiť :D Som ale zvedavá na film, lebo herca vybrali výborného :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maybe someday malo fakt divny natiahnuty koniec :D
      Zacinam si vsimat ze ja stale najdem kopu chyb a knihu ohodnotim super a potom naopak same plusy dam a knihu ohodnotim zle :DD no ako vyborny je slabe slovo. Sak on jak vyzera. Uz ho mam vsade na pozadi. Som fakt zvedava ako to spracuju a ci tam daju aj tu Milesovu minulost tak pomedzi pritomnost :D

      Odstrániť
  3. No to by ma zaujímalo, ako sa dá tá obálka pochopiť.:D Od Colleen som čítala akurát Beznádejnú a Stratenú nádej a aj keď sa mi obe veľmi páčili, takto s odstupom času ani veľmi neviem, ako sa im to podarilo...:D Asi proste fakt vie písať. Možno sa niekedy dostanem aj k tejto.:D
    Inak, dva pohľady sú niekedy fajn a niekedy to kazia, ale s týmto (že by bol jeden zameraný na minulosť) som sa tuším ešte nestretla. Škoda, že ťa tie kapitoly nudili.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ale da :D
      ako tie kapitoly boli miestami dobré, lenže presne v moment, keď boli najlepšie tak ich ukončila a venovala sa druhému pohľadu :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať