štvrtok 11. januára 2018

Prečítané a videné || december 2017

Úplne som zabudla na túto rubriku, takže pridávam článok až teraz. Asi by som si mala písať, čo som kedy videla, lebo na rozdiel od GoodReads, kde vidíte, kedy ste knihu prečítali, IMDb také niečo nemá (alebo som to aspoň nezistila), takže si už ani nepamätám, čo som videla. No ale za ten december toho fakt bolo veľa, takže hor sa na to.

The Brave Line - Kate Stewart
Hneď v úvode roka ma prekvapila táto kniha. Objavila som ju na jednom blogu, kde bol článok o piatich skvelých romantikách a toto ma hneď zaujalo, lebo ide o vzťah medzi dispečerkou a policajtom. Nečakala som však, že to bude až také dobré. Nebola to len obyčajná erotika ako zvyčajne, ale prekvapujúco ma to neskutočne chytilo a dokonca som sa toľko nenasmiala už veľmi dlho. Najlepšia však na knihe bola hrdinka, ktorá chlapovi nepadla hneď k nohám a hoc to bol ten typický príbeh - budeme sa využívať len na sex - bola to práve hrdinka, ktorá s tým hneď súhlasila, pretože nechcela žiaden vzťah. Obe postavy mali zaujímavé minulosti a skrátka to bolo celé neskutočne návykové a nevedela som prestať čítať. Jednoznačne odporúčam.
4,5/5*

Stalking Jack the Ripper - Kerri Maniscalco
Po takej romantike som dostala z ničoho chuť práve na túto knihu, ktorá mi nikdy až tak nelákala. Vedela som, že ju Sasha z abookutopia stále ospevuje, no akosi sa mi ju nechcelo nikdy čítať. A tu zrazu som ju prečítala a som rada! Pretože bola skvelá! Príbeh sa odohráva v Británii v roku 1888, kedy v Londýne vraždil Jack Rozparovač. Hlavná hrdinka, Audrey-Rose, sa snaží vyučiť za forenznú lekárku, a tak pomáha strýkovi, ktorý učí forenznú medicínu. Pomáha im pri tom jeho najlepší štuent Thomas, ktorý neustále Audrey-Rose podpichuje no zároveň ju podporuje v tom, aby sa presadila v tom mužskom svete. Jednoznačne mala kniha svoje muchy, nevedela som si až tak zamilovať postavy, no ten príbeh bol taký originálny a kniha mala taký potenciál! Myslím, že keby autorka bola skúsenejšia, tak by táto kniha mohla byť dokonalá! Určite si prečítajte moju celú recenziu, ak chcete vedieť viac.
4/5*

Hunting Prince Dracula - Kerri Maniscalco
Hneď po dočítaní prvého dielu som sa pustila na ten druhý, od ktorého som teda očakávala strašne veľa, pretože každý hovoril, že druhý diel je jednoznačne lepší. Podľa mňa nebol. Teda, páčilo sa mi, že sme tu viac mohli vidieť zo vzťahu Audrey-Rose a Thomasa, viac som sa nasmiala a naochkala pri ich konverzáciách a celkovo boli postavy vykreslené zaujímavejšie, no príbeh ma nedostal až tak ako ten z prvého dielu. Autorka to síce opäť podala naozaj originálne, keďže zapojila istú skutočnú historickú osobu, ktorú poznáme hlavne my, Slováci. Na rozdiel od prvého dielu, tu som vôbec nečakala a nevedela, kto je vrahom, takže som bola prekvapená, no stále to pre mňa nebol taký obrovský zvrat. Avšak mi vadili tie nekonečné opisy. Neviem či som si ich v prvej knihe nevšímala, no tu mi už šli na nervy. Toľko vnútorných monológov a opisov tam bolo, že mi to niekedy pokazilo dojem zo scény, ktorá mohla byť tajomná a akčná, no zrazu sa opisovali hocijaké nepotrebné somariny. Inak knihu hodnotím rovnako ako tú prvú, oplatí sa prečítať a už sa teším na tretí diel, ktorý má najnovšie už aj anotáciu a názov Escaping from Houdini.
4/5*

Drive - Kate Stewart
A potom znenazdania prišla táto kniha. Neviem ani prečo, som sa ja odrazu rozhodla prečítať, pretože viem, že bola nominovaná na GR Choice 2017 a vôbec ma nelákala, no zrazu som ju čítala a bola dokonalá. Taká dokonalá, že som na GoodReads nenapísala to typické - plusy a mínusy - ale skutočné hodnotenie a prečo si tú knihu musíte prečítať. Chcela som ju totiž len tak zbežne prebehnúť, ako to robím s takými otrepanými erotikami stále. No odrazu som začala čítať. A nevedela som prestať. A nedokázala som ani preskočiť pasáž. Musela som čítať. Kniha je písaná veľmi zaujímavo. Sledujeme, ako sa hrdinka dozvie o istej osobe, že sa ide ženiť a to ju donúti premýšľať o veciach a spomínať. Kniha je tak úzko spätá s hudbou, že vám fakt odporúčam e-knihu, pretože sa z nej rovno prekliknete na Spotify. Totiž, hrdinka sa rozhodne ísť späť domov nie lietadlom, ale autom, a tak sa celý príbeh odohráva v priebehu jej jazdy autom. Ak kapitola začína s trjuholníčkom, ktorý znamená prehrať, sme v minulosti a sledujeme, ako hrdinka žila pred niekoľkými rokmi, keď bola mladá, študovala a nemala prácu. Keď bola pauza, boli sme v prítomnosti a videli, ako cestuje, ako jej niekto volá... Veľmi zaujímavo podaná kniha. Ide síce o milostný trojuholník a až do konca neviete, koho si hrdinka vyberie, no nebol frustrujúci. Viete, že milostné trojuholníky nenávidím, no tento bol... iný. A skvelý. A musíte si tú knihu prečítať. A asi napíšem na blog aj plnohodnotnú recenziu, pretože to jednoducho bola skvelá kniha a hodlám od Kate Stewart od teraz čítať úplne všetko.
5/5*

Harry Potter: Rekvizity a Artefakty - Jody Revenson
A posledná kniha roku bola táto kráska. Opäť raz som sa dozvedela niečo nové a stále nemôžem uveriť, akú predstavivosť majú tí dizajnéri. Úplne najviac sa mi páčila kapitola s knihami a s vydarenými výmyslami Wesleyovcov, pretože skrátka nerozumiem, čo majú dizajnéri v hlavách. Normálne nerozumiem, kde na také veci prídu. Avšak, podľa mňa, to bola najslabšia kniha z tých troch, čo som mala možnosť čítať (Magické miesta, ktoré boli najlepšie, Tvory a netvory). Napríklad niektoré veci už boli spomenuté práve v tých druhých knihách, a tak som sa miestami nudila. Inak ten plagát na konci je úplne dokonalý! Každý potterofil by si mal jednoznačne túto knihu zaobstarať.
(Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart)
4/5*

 The Handsmaid Tale
Po toľkých mesiacoch, čo tento seriál všetci ospevovali, každý čítal knihu, som sa konečne rozhodla, že si to pozriem. A asi ma to trochu... sklamalo? Čakala som teda oveľa viac. Teda prvých päť častí bolo geniálnych. Keďže som vôbec nevedela, o čom je príbeh, tak som bola prekvapená, keď sa odohrali nejaké tie časti a dokonca som aj pozerala s otvorenými ústami na niečo a nechápala, čo to pozerám. Príbeh sleduje hlavnú hrdinku, ktorá sa dostala do novej rodiny, ktorej má porodiť dieťa. Plodnosť vo svete klesla na minimum a v USA sa ku moci dostala náboženská skupina, ktorá zbiera všetky plodné ženy a pripravuje ich na ceremoniál plodenia detí. Ten príbeh je fakt originálny a mám chuť si prečítať knihu! Skvelá bola aj tá hudba. No na druhú stranu, po tých piatich častiach mi to prišlo byť už také... nudné, obohrané, že sa stále dialo len to isté, nič sa nezmenilo. Čakala som, že na konci bude nejaká tá akcia. Proste niečo! A stalo sa tak posledných 5 minút možno. A tiež mi po čase začala liezť herečka na nervy, lebo kým sa z nej niečo vytislo... aaach. Strašne frustrujúca bola. Niekto sa jej niečo opýtal a jej trvalo tak neskutočne dlho, kým odpovedala. Ako ja chápem, že sú ženy utláčané, nemôžu voľne rozprávať a neviem čo, ale fakt mi to po niekoľkých častiach začalo liezť na nervy.
7,5/10*


 Normálne sa hanbím za to, koľko filmov som tento mesiac videla... nemám život.

Špina
Ak ste videli môj článok, kde som zhrnula filmy, ktoré som videla v roku 2017, tak ste si mohli všimnúť, že tento film som hodnotila ako najlepší za celý rok. Príbeh je o dievčati, ktoré znásilní profesor a oná sa s tým nejako musí vysporiadať. Presne toto som vedela aj ja, keď som sa vrhla na film, no nečakala som, že to bude také... zdrvujúce. Možno sa k mojim emóciám pridal fakt, že som vtedy písala esej o znásilneniach a zároveň sme sa o tom rozprávali na hodine, no strašne na mňa ten film zapôsobil a revala som tak, ako ešte asi nikdy. Neboli to také tiché slzy, ale ja som skutočne plakala, soplila a slintala. Je to asi najlepší slovenský film, aký som videla.
9/10*

The Room
S kamarátkou sme silou mocou chceli vidieť The Disaster Artist, tak sme sa museli pripraviť tým, že sme si pozreli tento skvost. Podotýkam, že ja som to nechcela pozerať a ona ma donútila. Bola to taká hovadina, ako hrom. Ale vtipná hovadina. V podstate som mala pocit, že pozerám paródiu na Hollywoodske filmy. Neviem či bol komickejší jeho akcent, to hádzanie "loptou", konverzácia o rakovine alebo "oh, hi Mark". Neskutočne sme sa nasmiali. Čomu dopomohlo to, že sme sa opíjali ginom. Skvelý film. Fakt. Určite jeden z tých, ktoré musíte vidieť.
1/10*

Spielberg
Ak ma poznáte, tak viete, že milujem tie fakty o filmoch a videá, ako sa tvorili a podobne. Presne preto bol tento film jednoznačne niečo pre mňa. Je to vlastne dokument o Spielbergovi, ktorý sa dotýka nielen jeho filmovej tvorby, ale aj rodinného života. Dozvedela som sa veľa a fakt to bolo zaujímavé vidieť, ako sa ho dotkol film Schindlerov zoznam či čo spôsobilo to, že vo väčšine jeho filmov postavy nemajú otcov alebo s nimi majú zlý vzťah. Pre filmových maniakov je tento film ako stvorený.
7/10*

Wind River
Ďalšia somarin. Akože prepáčte, ale má to hodnotenie 7,8 a práve preto som to pozrela, ale ani to neodporúčam. Trailer nevyzeral až tak zaujímavo, no mala som chuť na thriller a hrá tam moja detská láska Jeremmy Renner, tak prečo si to nepozrieť, všakže? Nebolo tam vôbec žiadne napätie, 95% času sa len zhovárali a ani nehľadali vraha. Skrátka to bola neskutočná nuda a potom na konci sa všetci začali strieľať, stal sa z toho nejaký trápny déčkovy akčný film a vyriešila sa vražda. To vyriešenie bolo také... smiešne. Akože, bolo to hrozné, čo sa stalo, ale skrátka smiešne. Som až neverila, že to fakt je koniec. Hlúposť, ktorá má také dobré hodnotenie len preto, že sa riešia Indiáni. Prepáčte mi to, zase začnem s tými diverznými dielami, ale už mi fakt ide na nervy, ako môže byť kniha/film/seriál totálna debilita, no má neskutočne dobré hodnotenia, lebo sa zaoberá nejakou takou témou. Ach jaj.
5/10*

Kingsman: The Golden Circle
Konečne som si pozrela aj pokračovanie Kingsmana, ktorý bol prekvapujúco skvelý. Fakt som sa vyhýbala jednotke, lebo som si myslela, že to bude ďalšia akčná somarina ako John Wick, ale bolo to super a rovnako aj dvojka, ktorá mala skvelú hudbu. Síce sa mi jednotka páčila viac, no ani to nebolo zlé a v pohode by som uvítala aj tretí diel, prečo nie.
7/10*

Star Wars: The Last Jedi
Hurá hurá hurá! Konečne sme sa dočkali druhého dielu novej trilógie Hviezdnych vojen! Ak mám byť úprimná, tak sa mi siedmy diel až tak nepáčil, keď ho napríklad porovnám s Rogue One, čo vyšlo hneď po tom. No tento diel bol taký super! Mal presne ten taký trápny humor ako staré Hviezdne vojny, na ktorom sa stále zasmejete, aj keď úvod bol taký nijaký, potom to nabralo grády a ten koniec!!!! Och môj bože, ten koniec! Ak ste ešte nevideli Hviezdne vojny, čo robíte so svojim životom?
8/10*

The Snowman
Fakt som nečakala, že to bude až taká debilita. Ale bola. Myslela som si, že to, ako to všetci nenávidia je kvôli tomu, že sa nedržali knihy alebo čo. Často vidím sfilmované knihy, ktoré sú dobré, aj keď ich ľudia nenávidia, no toto bol proste zlý film. Tie "umelecké" zábery boli proste hrozné, to ako bol príbeh podaný bolo neskutočne chaotické, nič nebolo vysvetlené, boli tam také náhodné pohľady do minulosti, vedela som, kto je vrahom už od polky filmu a vôbec to nebolo napínavé, strašidelné ani tajomné. Skrátka to bola neskutočná hovadina. Úplne tak vás vrhli do deja, že skrátka nemáte poňatia, čo sa deje, hlavne rozprávam o vyšetrovateľovi, ktorého stvárňuje môj milovaný Michael Fassbender, no ani on to nezachránil. Niektoré scény som musela preskočiť, lebo boli ukrutne nudné a dúfam, že už také niečo katastrofálne neuvidím. Dlho som nevidela takú hovadinu, ktorá by sa dala porovnávať rovno aj s The Room.
2/10*

Blade Runner 2049
Na tento film som sa pripravovala tri mesiace. Tri mesiace som sa snažila pozrieť si originálny film Blade Runner z 1982 a došla som niekde po polovicu, no potom som to vzdala. Síce to bola chyba, lebo jednoznačne by bolo lepšie, keby som videla najprv originálny film a potom tento nový, no nevadí. Keď mi Adi povedala, že si ho fakt musím pozrieť, tak som tak hneď urobila a som rada! Bol to taký skvelý film! Ten svet! Ten príbeh! Tie postavy! Tá kinematografia! Prisahám, že ak Blade Runner 2049 nevyhrá Baftu a Oscara za kinematografiu, končím s tými hlúpymi oceneniami. Ak ste o Blade Runner ešte nepočuli, je to futuristický film, kde existujú roboty (replikanti), ktorý sa začnú až príliš podobať na ľudí, a tak sa ich rozhodnú vymazať zo sveta. Na to slúžia špeciálny policajti (?), ktorí sa nazývajú Blade Runners. Je to skrátka jeden dokonalý film, ktorý vás nadchne nie len príbehom, ale aj tým ako je natočený a hudbou, ktorá je v pozadí. Škoda len, že som na to nebola v kine, lebo vidieť to v kine by bolo niečo neopísateľné!
8/10*

Lady Bird
Poviem vám, že keby som nevedela o tom "hajpe", teda o tom, ako ľudia tento film ospevujú a ako je na všetko nominovaný a všetko vyhráva, tak by sa mi možno páčil viac. Takto som od neho neskutočne veľa očakávala. Keď som niekedy na začiatku roku 2017 videla trailer, vyzeral to ako film presne pre mňa. Indie film pre mladých a ešte s jednou z mojich najobľúbenejších herečiek, Saoirse Ronan! No čakala som viac. Oveľa, oveľa viac. Pre mňa to bol proste priemerný film a videla som jednoznačne aj lepšie. A aj herečka už hrala lepšie, keďže niekedy som počula jej írsky akcent. Nebol to zlý film, to určite nie, no ani skvelý. Nič sa tam poriadne nedialo a okrem toho vzťahu medzi matkou a dcérou tam toho fakt veľa nebolo. Síce sa mi páčilo, ako vykreslili ich vzťah a aj to, že sa riešili peniaze tak normálne a nie prehnane ako väčšinou, že buď sú postavy neskutočne chudobné alebo neskutočne bohaté, no sklamal ma tento film.
6/10*

Call Me By Your Name
Tento film. TENTO FILM. Ani si neviete predstaviť ako dlho som naňho čakala! Od prvých zmienok, cez prvý trailer, prvé ocenenia a nominácie... Vedela som, že ho chcem vidieť. A tak som ho konečne pozrela. Problémom bolo však to, že som ho pozerala na letisku na takých tých laviciach ako máte na štadiónoch, že keď som sedela dole, za mnou bolo ďalších päť radov a teda milión ľudí. Takže som sa nevedela sústrediť a vždy, keď sa tam začal niekto bozkávať alebo už sa šlo na sex, tak som sa cítila nesvoja, nepozerala alebo minimalizovala okno a skrátka... nedávala som pozor. Takže ma najprv film nezaujal, tak som mu dala šancu znovu, keď som už bola doma a mohla si ho pozrieť v pokoji s vínom v ruke.
Príbeh sa odohráva v Taliansku, kde trávi mladý Elio leto so svojou rodinou. Jeho otec je profesor a každé leto k ním pozýva nejakého jeho študenta. Toto leto je to Oliver. Elio a Oliver majú veľmi zvláštny vzťah, ignorujú sa, letmo sa dotýkajú a potom... sa zamilujú. 
Myslím si, že je veľmi podstatné ten film fakt sledovať, dávať pozor a tiež premýšľať. Pretože nič nieje povedané a tak môžete len hádať či sa majú radi alebo sa nenávidia alebo čo. Keď som to pozerala druhýkrát, už som im ten vzťah verila oveľa viac a aj to, že sa majú radi. Keď mal Elio rozhovor s otcom, dokonca som sa rozplakala. Skrátka je to krásny film, ktorý by som si možno aj pozrela znovu. A aj si chcem prečítať knihu!
7,5/10

Čítali ste niektorú z tých kníh? Videli ste nejakí z týchto filmov? Inšpirovala som vás na niečo? Čo vás zaujalo, na čo sa chystáte?


4 komentáre:

  1. Musím se přiznat, že jsem ze seznamu nic nečetla ani neviděla. Já nějak všeobecně na filmy moc nejsem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak Blade Runner určite odporúčam :) a aj Handsmaid´s tale, to je super :) a vlastne aj knihy všetky odporúčam :DD

      Odstrániť
  2. Well, stihla si toho mega dosť :D Ja na filmy veľmi nie som, preferujem seriály. The Handsmaid´s tale vyzerá dosť zaujímavo ale musím na to mať chuť lebo je to taký divný žáner.
    Ale z kníh čo si spomínala, si chcem prečítať tú dvojicu od Kerri Meniscalco, keďže o tom práve Sasha básni a príde mi to ako zaujímavý a netradičný príbeh.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och presne! Ja som o Handsmaid´s tale tooooľko počúvala a som to pozrela až teraz, lebo som doteraz nemala chuť pozerať na utláčané ženy :D Hej to si určite prečítaj, je to strašne zaujímavý príbeh :) a už je oznámená aj trojka, niečo s Houddinim sa to volá a znie to super! :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať