pondelok 3. septembra 2018

Prečítané & videné || júl a august 2018

Ahojte! Po dvoch mesiacoch prichádzam s ďalším článkom v tejto rubrike. Rozhodla som sa zhrnúť dva mesiace, pretože som za júl nepozrela a ani neprečítala absolútne nič a bol by to článok o ničom, takže teraz je tu toho viac.

Gemina - Jay Kristoff, Amie Kaufman
Aj som zabudla, že som to čítala v júli, zdá sa to byť ako večnosť. Ale každopádne, bola to nenormálna jazda. Nebolo to lepšie, než Illuminae, nebolo to horšie, pretože v oboch sa mi páčili tie veci, ktoré v tom ďalšom diely nie, takže sa to tak vyrovnalo. Napríklad sa mi páčil viac príbeh v Illuminae, ale postavy úplne milujem práve tie z Geminy. Nik je moja nová láska a už by som si rada prečítala Obsidio, len aby som mohla mať viac Nika. 
A keďže je to druhý diel, tak vám nehovorím o čom je, ale zhrniem celkový príbeh série. Ide vlastne o jedinečné sci-fi. Jedinečné preto, lebo séria je písaná veľmi zvláštnou formou, teda sú to fakt nejaké "files", čiže dokumenty zozbierané do jednej knihy/série. Takže sú tam prepisy kamerových záznamov, chat, oficiálne dokumenty, prepisy telefonických konverzácii, mapy, náčrty a podobne. Mne osobne sa to nenormálne páčilo, pretože sa to vďaka tomu rýchlo čítalo a mala som pocit, že som sama postavou v knihe, hlavne teda pri tomto diely, kedy tie dokumenty, a teda celý názov dáva už fakt zmysel. Neviem to vysvetliť bez spojlerov. Tak či tak si uvedomujem, že nie každému takáto forma sadne, takže chápem, že sériu nemiluje úplne každý.
No ale som ani nepovedala o čo sa jedná. Veľká korporácia napadne maličkú planétku/kolóniu Kerenza (nejaké číslo, ktoré si nepamätám), kde sú doly (zabudla som na čo :D). Niektorým obyvateľom sa podarí ujsť, keďže im na pomoc príde vládna vojenská loď, lenže pri úteku sú prenasledovaní loďou korporácie. A to nie je všetko! Verte mi, nie je to o naháňajucich sa lodiach, fakt je tam úplne iný a skvelý príbeh, ktorý som ja osobne vôbec nečakala a vďaka tomu sa mi tá kniha aj celá séria tak páči. 
5/5

Call Me By Your Name - André Aciman
Úprimne, ak by som knihu nečítala v Taliansku, je dosť možné, že by som ju ani nedočítala. Je veľmi... svojská. Určite sa nebude páčiť každému či už keď ide o príbeh, alebo o štýl, akým je kniha písaná. Ak neviete, o čo ide, je to príbeh zachytávajúci letnú lásku medzi mladým Eliom a starším Oliverom, ktorý navštívil ich vilu v Taliansku na pozvanie Eliovho otca. Počas knihy sledujeme ich prvé pohľady, dotyky, začiatku vzťahu a to, ako sa s tým vzťahom obaja vyrovnávali.
Nie je to zlá kniha, fakt sa mi niektoré scény neskutočne páčili, niektoré myšlienky vo mne zanechali veľa a nesmierne som sa stotožnila s Eliom, ale zároveň sa absolútne nič nedialo, vadilo mi, že dialógy sú veľmi krátke a takmer neexistujúce, vďaka čomu sa to čítalo ťažko a dlho. 
2,75/5

Brightly Burning - Alexa Donne
Táto kniha ma dosť sklamala. Ide o prerozprávanie Jane Eyre, ale vo vesmíre. Hlavná hrdinka je teda guvernantkou na vesmírnej lodi Rochester. Planetá totiž zamrzla a ľudia žijú na vesírnych lodiach, ktoré obiehajú Zem. 
Začalo sa to celkom sľubne. Hrdinka je mechanička a snaží sa dostať preč z lodi, ktorá je chudobná a postupne sa rozpadá. Ľudia nemajú už čo jesť a všetko je na prídel, rovnako ako aj voda, ktorá sa kontroluje. Podarí sa jej teda dostať na súkromnú loď Rochester, ktorej kapitánom je mladý a bohatý Hugo. Vtedy ma to ešte bavilo, no čím dlhšie som to čítala, tým viac mi kniha vadila. Do takej trišvrtiny to totiž tak sleduje predlohu, že niektoré konverzácie sú akoby opísané a to sa mi fakt nepačilo. Ak ste čítali Jane Eyre, tak si hneď všimnete, čo všetko je tam tak podobné, až budete mať pocit, že autorka nič originálne nevymyslela.
A aj keď tam niečo originálne bolo, tak to bola hlúposť a nedávalo to zmysel. Vlastne celkovo, ten svet nedával zmysel, pretože postavy rozprávali ako v 18. storočí, rovnako sa aj obliekali a správali. Na čo je niekomu guvernantka, ak máte umelú inteligenciu, ktorá riadi celú loď, všetko vie a rozpráva sa s vami? Prečo by ste na vesmírnej lodi nosili dlhé nepraktické šaty? A prečo by sa k sebe všetci tak správali a rozprávali tak, ak ste išli do vesmíru v 21. storočí? Proste to nedávalo zmysel. Nič. Ani ten plot-twist, čo sa tam objavil. Ani to, že ľudia umierali už mladí a mladí sa brali. 
Aj napriek tomu, že hlavná hrdinka vôbec nebola nejaká sebavedomá a odvážna žena, ktorú by feministky uznávali, a Hugo bol opísaný úplne nudne a vôbec sa mi nepáčil, takže tá romantika za mňa rozhodne nič moc, kniha sa čítala ľahko, nenudila som sa a nebola to taká katastrofa.
Inak, môžeme sa porozprávať o tej obálke? Akože... čo? Z toho by som teda fakt nevedela o čom je preíbeh. Prečo je tam fialový kvet? Fialový kvet vo vesmíre... čože?
3/5*

The Simple Wild - K.A. Tucker
Stalo sa to isté, čo pri knihe Drive od Kate Stewart. Viete, ja rada náhodne hľadám romantiky/erotiky, ktoré v noci pred spaním čítam a fakt len niekedy sa stane, že ma kniha tak zaujme, že ju prečítam celú a neviem sa odtrhnúť. Drive bola najlepšia romantika minulého roku a The Simple Wild asi tohto. 
Hlavná postava dostane telefonát, ktorý ju donúti vycestovať z Kanady na Aljašku za otcom, ktorého nevidela už dvanásť rokov. Tam spozná otcových priateľov, jeho leteckú spoločnosť, ako aj Aljašku a čo obnáša život v jej najopustenejších častiach.
Bolo to skrátka úžasne. Viete prečo? Pretože to nebola bezduchá, bezpríbehová romantika plná sexu. Kniha totiž toho obsahovala oveľa viac. Predstavila vám Aljašku a ťažký život ľudí v opustených častiach, kde neboli ani len cesty a dalo sa tam dostať len malými lietadlami. Opisovala vzťah otca a dcéry, ktorí sa dávno odcudzili a snažili sa k sebe nájsť cestu naspäť. A bola tam aj láska. Ale nie taká očividná s povrchnými problémami. Proste to bolo celé úžasné. Ak máte radi slow-burn romantiku, love-hate vzťahy a Aljašku, toto je kniha pre vás. Ja keď som to dočítala, tak som si hneď pozerala letenky na Aljašku. Chcem tam ísť! A chcem si nájsť sexi pilota.
5/5
Moja recenzia
Goodreads

The Handmaid's Tale
Druhá séria The Handmaid's Tale sa skončila a mne sa teda rozhodne páčila viac než prvá. Tá prvá bola totiž pomalá, len predstavovala svet a postavy, no tá druhá išla viac do hĺbky, viac sa toho dialo a takmer po každej časti som bola úplne šokovaná a prekvapená z toho, čo sa stalo.
Fakt neviem, čo vám viac povedať okrem toho, aby ste si to pozreli! Je to proste jeden úžasný seriál, ktorý vo vás vyvolá milión otázok, pocitov a myšlienok. Aj keď mám dojem, že niektorí ľudia by to radšej ani nemali pozerať, lebo keď som si čítala niektoré komentáre pod jednotlivými epizódami, tak som krútila očami ako ešte nikdy, pretože niektorí to proste nechápu a chcú len akciu alebo čo. Inak sa snažím donútiť mamku, aby si to pozrela, lebo by sa jej to určite páčilo. A ja medzitým, čo čakám na tretiu sériu čítam knihu, takže očakávajte recenziu čoskoro.
A ide o futuristický príbeh, kde sa rodí veľmi málo detí a k moci sa dostala skupina náboženských fanatikov, ktorý zavedú úplne iný systém, v ktorom sú ženy utláčané a rozdelené podľa postavenia a toho či dokážu splodiť deti.
8,5/10

Impulse
Videli ste film Jumper? To bolo o takom chlapíkovi, čo sa vedel premiestňovať na rôzne miesta. Viac si z príbehu nepamätám, no viem, že film nebol úspešný a máme tu seriál, ktorý vyrobili pre YouTube! Akože herecké výkony boli fakt super a aj celkovo príbeh sa mi nesmierne páčil. V postate sledujeme dievčinu, ktorej sa prihodí niečo zlé a práve v tom momente sa premiestni a zistí, že má schopnosť premiestňovať sa. 
Síce je teraz všade milión seriálov a filmov s ľuďmi so superscopnosťami, toto mi prišlo byť dosť originálne, páčila sa mi hlavná hrdinka, bolo to miestami strašidelné, smutné, ale aj vtipné a ako som povedala, príbeh bol super. Už sa neviem dočkať ďalšej série, dúfam že aj vyjde.
No ale malo to aj svoje negatíva a dúfam, že ma teraz nikto nebude nenávidieť, že to poviem, ale to, že sa vo svete objavilo MeToo malo podľa mňa dosť negatívny dopad na TV, pretože to každý jeden seriál využil (rozumej ZNEUŽIL) a drbol ako hlavný problém. Aj tu sa hrdinke niečo prihodí, čo nedôjde ani do konca a celých tých desať (či koľko častí to má) sa to tak rozoberá, že po tretej časti som už mala dosť. Úplne to proste prehnali a skôr som prekrúcala očami, ako súcítila s hrdinkou, lebo to mohol byť fakt geniálny seriál, keby sa tak nesústredili práve na to, čo sa stalo.
7/10

Sweetbitter
Ani neviem čo o tomto povedať. Pozerala som to len preto, lebo to je seriál od Starz a je mega krátky. A tiež som netušila, čo to je. A je to fakt nič. Ono to nemá žiadny skutočný príbeh. Ja neviem, čo to proste bolo. Hlavná postava sa rozhodla prísť do New Yorku a nájsť si prácu v nejakej reštaurácii. A celých tých pár častí sledujeme ako sa snaží zapôsobiť a získať miesto v danej reštaurácii. To je celé. Proste si robí kamarátov medzi čašníkmi, do jedného sa možno buchne, aj keď to je totálny idiot, jedna ju tam úplne nenávidí, nájde si super kamoša, šéf je nenormálne zvláštny... proste neskutočne divný seriál. Ale z neznámych dôvodov sa mi vlastne páčil, takže ak nemáte čo robiť a fakt sa už nudíte, tak si to pozrite, nezaberie to veľa času.
6,5/10

Brooklyn Nine-Nine
Už dlhšie som si chcela tento seriál pozrieť, hlavne teda preto, že ho na IG každý ospevoval. Ak mám byť úprimná, tak nerada pozerám americké sitkomy, pretože mi prídu byť úplne trápne a nikdy sa nesmejem, ak teda nerátame Priateľov a HIMYM, čo sú jediné dve komediálne seriály, ktoré mám rada. Bála som sa, že sa mi to nebude páčiť a pri prvej časti som už vedela, že to nedopozerám, lebo fakt to má cringe a trápny humor miestami, ale akosi sa mi to ďalšou časťou zapáčilo. A tak som to pozerala ďalej a ďalej, až mi ten cringe humor nevadí a fakt sa na tom smejem, úplne milujem tie postavy, aj keď som ich ešte v prvých dieloch nenávidela (Ginu stále nemám rada) a akurát začínam druhú sériu.
Podľa mňa ani veľa ľudí nevie, čo je to za seriál. Ide vlastne o sitkom z prostredia policajného okrsku 99 v New Yorku. Riešia sa tam rôzne prípady, no nie je na nich taký dôraz ako na vzťahy a vtip. Každá postava je neskutočne svojská a milujem Andyho Sandberga. Fakt tomu dajte šancu.
7/10

Dancer
Blúdila som po internete, objavovala hĺbky YouTubu, keď tu zrazu som narazila na video nejakého baleťáka tancujúceho na Hoziera. Bolo to také krásne, dokonalé, neskutočné, že som okamžite zisťovala kto to je a zistila som, že vlastne je o ňom natočený dokument. Takže som, samozrejme, okamžite ten dokument pozerala. A zistila som, že ten neznámy baleťák, je vlastne svetoznámy Sergei Polunin, o ktorom som dovtedy nepočula a dostala som aj chuť prihlásiť sa na balet, čo mňa balet absolútne nikdy nelákal, taký dobrý dokument to bol! Mala som taký baletný týždeň, lebo som pozerala samé videá o balete a teraz mám chuť pozrieť si ten dokument znovu... alebo aspoň to video.
Ak ste ho ešte nevideli, tak to určite zmeňte, aj keď nie ste fanúšici baletu.
7,8/10

What Happened to Monday
Mali sme so sestrou a mamkou ženský večer, tak sme si dali vínko a pustili tento film, ktorý som chcela vidieť už dlhšie. Je to sci-fi, v ktorom vo svete žije už toľko ľudí, že existuje zákon, ktorý zakazuje ľuďom mať viac ako jedno dieťa a ak sa nejaké ďalšie narodí, musia ho zmraziť, aby sa prebudilo niekedy v budúcnosti, keď vo svete nebudú také problémy. Lenže nie všetci tento zákon dodržujú. Keď sa istému otcovi narodia sedmorčatá, rozhodne sa ich pomenovať po dňoch v týždni a podľa toho sa dievčatá budú striedať vo vychádzkach von.
Chcela som si to pozrieť hlavne kvôli Noomi Rapace, ktorú mám veľmi rada, ale tiež so neočakávala veľa, takže ma film nesklamal, ale ani neprekvapil. Áno, nebolo to nejaké epické sci-fi, pri ktorom by som si hovorila "och škoda, že toto neexistuje", nebola som napätá od začiatku do konca, uhádla som už v polke, čo sa stalo, ale bol to dobrý akčný film aj napriek nejakým nelogickým veciam.
6,5/10

The Shining
Viete, čo bol vždy (a aj stále je) môj sen? Ísť do nejakého starého kina na nejaký staručký film, nejakú riadnu klasiku. Hádajte čo! Sen sa mi splnil. Také staré kino u nás robilo celé leto Letné kino, kde púšťali rôzne dokumenty, klasiky a európske filmy. Keď som videla, že pôjde Osvietenie, čo som ešte nevidela, jasné, že som chcela ísť.
A bolo to nesmierne sklamanie. Toto je ten geniálny film o ktorom každý všade hovorí? Adaptácia Kingovej známej knihy? Film kde hviezdi Jack Nicholson? Kubrickov film? Niečo mi ušlo?
Nenormálne som sa nudila. Veď ten film nemal poriadny dej, úplne nič sa nedialo a ak sa dialo, tak len neskutočne zvláštne veci vo zvláštnych chvíľach. Myslela som si, že je to nejaký thriller, do toho tam boli nejaké fantastické prvky, potom nejaké random hororové scény, ktorých významu som vôbec nerozumela. Proste nechápem... nechápem fakt. Viem, že King o tom filme hovorí ako najhoršia adaptácia jeho kníh, tak by ma zaujímalo, aká je kniha, lebo ako toto bolo jedno veľké nudné sklamanie.
Viete, sú filmy, ktorá vás zaujmú už na začiatku, potom sú filmy, ktoré vás najprv nudia, ale potom sa neviete odtrhnúť, a potom sú filmy ako Shining alebo Občan Kane, kde od začiatku až do konca dúfate, že ten film už skončí.
5,5/10

Ocean's 8
Po tých zlých recenziách som sa na film už tak netešila a vedela som, že to bude sklamanie a presne tak to aj bolo. Sám o sebe to nebol zlý film, dalo sa to pozrieť, no keďže milujem predošlú trilógiu, toto poste tomu nesiahalo ani po päty.
Kým muži vykrádajú kasíno, ženy chcú, samozrejme, ukradnúť šperk/diamanty. Začína sa to presne ako Ocean's 11, keď sa Danny dostáva z väzenia. Aj tu sa jeho sestra, Debbie, dostáva z väzenia a okamžite chystá nejakú krádež, na to však potrebuje svoje parťáčky.
Celé zle proste. Ocean's 11 je preto také dobré, lebo polku filmu len plánujú a vy vlastne ani neviete, čo plánujú, pretože to konajú ako hovoria, neviete, čo sa deje. Taktiež zháňajú mužov, ktorí im pomôžu a každý tam má nejakú skutočnú úlohu, a nie len jednu! Tu? Proste len tak zohnali nejaké ženy, ktoré ani poriadne nemali žiadnu úlohu a podľa mňa by to zvládli v pohode tri. Akože polovica tam bola zbytočne a ani nehovorím o Cate Blanchette, ktorá tam nemala absolútne vôbec žiadnu rolu. Herecké výkony tiež neboli boh vie čo, Helena Bonham Carter sa mi absolútne nepáčila a celá tá krádež prebehla tak rýchlo a bez nejakého veľkého plánovania (aspoň takého, ktorému by ste rozumeli), že ste sa ani nenazdali a bol koniec filmu. Úplne zbytočne tam natrepali milión celebrít, jednu postavu tam hral James Corden, čo už na mňa bolo fakt veľa, pretože som ho nedokázala brať vážne, a celkovo sa mi nepáčilo to, že skutočné celebrity hrali postavy a potom tam boli skutočné celebrity, ktoré hrali seba. Strašný mišung to bol. Najlepšia časť z filmu bolo asi nejakých posledných desať minút, inak nič moc. A už vôbec sa mi nepáčilo to, ako to bolo prepojené s predošlou trilógiou, že Danny zomrel a úplne randomne tam prišiel Rubeun v jednej scéne.
5,5/10

To All the Boys I've Loved Before
Dlho som sa tešila na tento film, ani nie preto, že by som milovala knihu, ale Netflix robí veľmi super romantické komédie a toto ma teda rozhodne nesklamalo. Ak vám to ešte nedošlo, tak je to adaptácia na rovnomennú knihu od Jenny Han. Príbeh sleduje Laru Jean, ktorá celý svoj život písala listy každému chlapcovi, do ktorého sa zamilovala. Všetky si schovávala v škatuli a nikto sa o nich nesmel dozvedieť. No zrazu ich niekto odoslal a všetci chlapci Laru Jean konfrontujú.
Kniha bola zlatá, vtipná, a na mňa už trochu detská, takže film sa mi neskutočne páčil, pretože mi neprišiel taký detský a fakt ma bavil. Zaľúbila som sa do oblečenia Lary Jean a Peter bol úplne dokonalý. Kde nájdem takého chlapca? A vlastne aj toho herca by som si najradšej vzala (videli ste tie rozhovory, kde hovorí o rande, kde spolu čítali knihy???!!). Mega zlaté, mega vtipné, mega romantické. Proste si to pozrite.
7,5/10

Adrift
Keď Sam Clafflin točí nejaký romantický film, tak to znamená len jedno - musím si to pozrieť. On snáď hrá v každej dobrej romantike/adaptácii. Takže som sa na tento film už fakt dlho tešila, no akosi to nemalo až také dobré hodnotenia, ako som čakala, a tak som sa k tomu dostala až teraz. A na moje prekvapenie sa mi to fakt páčilo. Shailene hrala úplne skvelo, celkovo to bolo pekné, romantické a zároveň úplne srdcervúce a smutné.
Ide o skutočný príbeh, keď sa párik plavil do San Diega, no na mori ich prekvapila ohromná búrka a zavalila tsunami. Fakt to bolo až strašidelné sledovať, teda hlavne pre mňa, lebo mám pred oceánom neskutočný rešpekt.
Inak ma to fakt bavilo a takmer aj rozplakalo. Ale malo to aj svoje mínusy. Napríklad som si uvedomila, že Sam hrá tú istú postavu stále dookola a už mi fakt lezie na nervy, ako hraje. Tiež sa mi nepáčilo, že sa striedali scény z minulosti a prítomnosti, pretože na seba nijak nenazdväzovali a len zbytočne kazili atmosféru. Viete, napríklad boli v búrke a ja som si dobreže neohrýzala nechty, aká som bola nervózna čo sa stane a zrazu sek, a vrátili sme sa do minulosti kde párik šiel na výlet na nejaký ostrov. Oveľa viac by som uvítala, keby to šlo chronologicky. A ešte to CGI počas tej búrky bolo fakt hrozné. Ale inak určite odporúčam si to pozrieť.
7/10

What's Your Number?
Taká trápna americká komédia, ktorá ma však stále pobaví. Akurát som sa o nej s niekým rozprávala a na druhý deň išla v telke. Určite ste ju už aspoň zaregistrovali. Hlavná postava, ktorú hrá Anna Faris, spala už s toľkými mužmi, že aj jej kamarátky boli zhrozené. Ani jeden z mužov však nebol ten pravý, no po tom, čo si prečítala článok v istom magazíne a zistila, že 20. muž už musí byť jej budúci manžel, tak sa rozhodne, že sa pozrie na to, čo robia všetci jej predošlí muži teraz.
Hovorím, je to taká trápna typická americká romantická komédia, ktorá pobaví, ale nie je to najlepší film na svete.
6/10

Čiara
Opäť bolo letné kino a tentoraz dávali slovenský film, ktorý som si chcela už dlhšie pozrieť. Mám pocit, že poslednou dobou sa to roztrhlo so slovenskými drámami - Učiteľka, Únos, Špina, Čiara. No ale film to bol v pohode. Mal veľmi dobrú kameru, hudba bola tiež super a za Maštalírové ruky dávam 10*. Príbeh mi však neprišiel byť až taký zaujímavý a bolo to dosť mätúce podľa mňa. Ale ako celok to bol dobrý film, na slovenské pomery fakt dobrý. Och a inak to bolo aj dosť vtipné, najviac sa mi páčili tie hluché scény, keď stáli v chodbe a si všetci zapaľovali cigarety a len také šťukanie zapaľovačov bolo počuť. Ani neviem prečo, ale fakt to bolo vtipné. Celkovo tam ten vtip nebol tak nasilu vsunutý, ale taký náhodný bol.
Inak je to príbeh o tom ako sa pašovali cigarety a rôzne iné veci cez Ukrajinské hranice ešte pred vstupom do Shengenu. Síce to bol taký temný príbeh, ako som spomínala, bolo tam aj veľa vtipných momentov a tiež to bolo miestami šokujúce. Takže odporúčam.
6,5/10

A keďže je to v podstate mesačné zhrnutie všetkého, tak som sa rozhodla tu pridávať aj nejaké knižné vecičky, s ktorými sa oplatí podeliť. Bežné unboxingy robím na IG, takže je zbytočné to tu dávať, hlavne keď teraz mi chodí fakt málo kníh, ale napríklad také knižné sviečky vám ukážem.
Som totiž rep pre Burning Fiction, čo znamená, že ak si od nej kúpite sviečky a pri nákupe použijete môj kód DANYSBOOKS10, tak získate 10% zľavu! Trochu ľutujem, že som to neurobila aj s predošlými sviečkami, lebo tamtie tiež milujem, no aj tieto sú úplne skvelé. Strašne sa mi páči ich dizajn, aj to v akom čiernom papieri prišli a aj ako fajne voňajú, hlavne mi vonia As Travars, ktorú čuchám každý deň.
A teraz má G aj nové sviečky, tak milión inšpirovaných Potterom, fakt skočte na jej obchod, mega pekné sviečky má. A! Teraz, ako Back to School má aj HP box s dvoma sviečkami - Anything from the trolley, dear? a Hogwarts Express. Jednoznačne odporúčam, aspoň si pozrite jej sviečky, určite si minimálne dve vyberiete.
Mne zatiaľ prišli As Travars, čo je sviečka inšpirovaná knihou Temnější tvář magie a vonia úplne dokonalo. Akože fakt. Teda obsahuje vôňu kadidla, santalového dreva a nejaké kvetinové vône. Okrem toho je navrchu "krv"! Weep je inšpirovaná knihou Strange the Dreamer od Laini Taylor, ktorá teraz vychádza v CooBoo. A tá vonia ako santalové drevo, pižmo a brusnice.


2 komentáre:

  1. Já služebnici přestala sledovat v druhé sérii, úplně nezáměrně, nějak jsem na to pozapomněla.. Musím napravit ! :D

    FIT MADDIE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. urcite to naprav! mne sa druhá séria nenormáne páčila. ovela viac ako prvá :D

      Odstrániť

Ocenenie

Ocenenie

Zobrazenia stránky

Archív

Translate



© Dany 2011-2020

Kde nakupovať